Gå til innhold

Bør jeg oppgradere til Win2k?

Lakesis

Anbefalte innlegg

Jeg kjører for øyeblikket med kun Win ME, men hører fra "alle andre" at det ikke er bra osv.

Og det er jo ikke så veldig stabilt at det gjør noe, har bluescreens og feilmeldinger ganske ofte :sad:

Så, jeg lurer på: Vil det lønne seg for meg å oppgradere til kun Win2k? Ikke kjøre både ME og 2K men kun 2k? Har ikke lyst til å gå for XP enda.

Jeg bruker maskinen min til følgende:

Spill (mye FPS spill, Project IGI, Motocross Madness 2, Colin 2, SWAT 3, Half Life, Deus Ex, OFP, osv...)

MP3 og DivX

Noe videoredigering (Pinnacle firewirekort, StudioDV og Studio 7, vurderer og skaffe meg Premiere)

"Vanlig" bruk, internettsurfing, tekstbehandling osv.

Vil noe av dette skaffe meg problemer hvis jeg kun kjører 2K? Skal selvfølgelig ha servicepack 2!

Og bør jeg ha norsk eller engelsk versjon? Hører også noen si at engelsk er mer stabil en norsk?

Jeg har Office 2000 standard norsk utgave, vil den i så fall virke i engelsk versjon? Og hva med tastatur, får du brukt norske taster da?

Mange spørsmål her, men jeg håper noen kan hjelpe meg med noen utfyllende svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, til alt. :smile:

Untatt at du vil få problemer da.

Ikke ja til alt da. Veit ikke om engelsk er mer stabil enn norsk, men det synes jeg hørtes snodig ut. Selv kjørte jeg engelsk, og det lræsja ikke før jeg prøvde å få det til å kræsje. :wink:

Hva er best av GF3 og Radeon? :razz:

Hva er best av Intel og AMD? :razz:

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-29 18:36 ]

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-29 18:38 ]

Lenke til kommentar

Tastatur: ja, Office Norsk: ja, har du Norsk W2K versjon legg inn denne du. Det er ikke noe problemer med den, får du problemer er det uansett hva andre synes og mener letter for deg å lese Norsk en Engelsk. (hvis du ikke er Engelskmann/kvinne)

Spill: her er det like mange meninger som folk på forumet, jeg vil si definitivt nei. Windows 2000 er ikke spesielt konstruert for spill, noen vil fungere helt utmerket ja, men skal du bruke maskinen mest til spill ville jeg gått for Win98SE.

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Mye fornuftig fra SR1 her.

Du sier at du spiller masse FPS-spill. Da er du avhengig av god framerate, sant? Win2k er en skikkelig performancekiller på de fleste grafikkort, spesielt de som ble levert samtidig med at ME var den store Hypen i datamiljøet.

På den annen side, siden du har WinME på maskinen er det bare å oppgradere. At du ikke vil gå for XP skjønner jeg godt etter at du har brukt ME en stund. For mye brukervennlighet suger skikkelig.

Win2k er den mest stabile, sikre og pålitelige av windowsene. Er du mye på lan, internett og lignende vil jeg anbefale den.

Hvis du derimot har et Low-End system (duron/celeron med GeForce2MX eller lavere) vil jeg anbefale at du legger inn Win98SE, for å få mest ut av maskinen.

På spørsmålet om oppgradering: Du får faktisk ikke velge dersom de to versjonene du vil bytte mellom har forskjellig språk. Du kan ikke legge norsk over engelsk eller omvendt. Det eneste som nytter er [Format c: /q].

The punk lives on!

Tbird 1400

MSI K7T 266 Pro-R

256 TwinMos Reg DDR

ATI Rage Fury (Byttes snart)

... og en HELVETES STØYENDE KJØLEMESTER

[ Denne Melding var redigert av: FauSt_ på 2002-01-31 12:41 ]

Lenke til kommentar

Gaa for WinXP... Jeg har brukt det i 5 mnd og har hittil avinstallert og installert utallige drivere og tull uten problemer... Har aldri sett noen bluescreen, dessuten funker spillene mye greiere... Mye bedre visuelt er det og...

Jeg hadde w2000 og det var ikke modent for spill.. dessuten er oppstarten treg. Jeg fikk jevnlig bluescreens, og ctrl-alt-del ble hyppig brukt og med det resultat at alt gikk til helvete.

WinME var ikke spesielt bra, selv om w98 sugde enda mer.

WinXP skal jo liksom vaere en forbedret og oppgradert versjon av w2k... :smile:

- Troxx

Lenke til kommentar

Det er en ting de fleste folk skal ha klart! Jeg ville mye heller kjørt Win 95 enn å i det hele tatt rørt en Win ME cd! Kjørte ME, fikk bluescreen omtrent 8 ganger i timen! Er ikke sikker når det gjelder Win 2k, men jeg kjører Win XP og er fornøyd med det. Skal di ha et os som fungerer med spill og det meste annet er XP det beste tror jeg. Win 2K er litt mer avansert og er beregnet på å kjøre internett, nettverk og programmering på!

Lenke til kommentar

Disse hvilken-Windows-ER-best-diskusjonene er enda mer idiotisk enn AMD-knuser-Intel-så-det-så-diskusjonene (AMD knuser virkelig Intel).

Akk.

Det er inviduelt hva man får til å funke på akkurat SIN boks... På denne boksen har jeg prøvd Win98, Win98SE, WinMe, Win2kPro og WinXPEvaluation...

Egne erfaringer:

Win98 = Greit nok. Masse bluescreens.

Win98SE = Greit nok, blir sløvt etter en stund, særlig dersom man har nettverkskort og ISDN-kort. Tonnevis med bluescreens. Har lyst på mer RAM enn 128MB... (Hipp hurra for å kunne mekke GRØNNE bluescreens!)

WinMe = Første gang jeg prøvde det, var det ustabilt. Andre gang jeg prøvde det: STABILT! Utrolig stabilt!

Har, etter et halvt år med WinMe, fått bortimot ingen bluescreens... Bare når jeg har bedrevet hyper-ekstrem multitasking og sånt...

Win2kPro = Min preferanse til alt, særlig spill! Det rocker, om mulig, mer enn WinMe. Hadde ISDN-kortet mitt også kunne samarbeida med det, hadde jeg ikke hatt WinMe i det hele tatt... :smile:

WinXPEvaluation = Den ene dagen jeg hadde det inne fikk jeg flere bluescreens enn jeg har hatt noensinne med WinMe.

Stygt. Brukervennlig. Lamt. Sikkerhetshull. (Snakker om fullversjonen nå, ikke evaluation-versjonen jeg hadde...)

Liker engelske Windows-installs...

Win2kPro rocker. Finn det, legg det inn. Og ja, det hersker i spill.

Ifølge meg. (Nåde! Ikke flam'e meg!)

Lenke til kommentar

Ruthless.. les det som står om framefate i Win2k..! Æ har brukt data sia windows 95 blei lansert(med andre ord, æ har fulgt me i windows-land).

Windows 95- kommer ann på hvor gammel programvare du har liggende. Win95/96 støtter ikke Office Xp f.eks. Og du kan ikke ha en harddisk med over 2 GB kapasitet(PGA FAT16).

Windows 98/SE- SE utgaven av Windows 98 har fikset utrolig mange bluescreens, og har gjort mange kjaphets forbedringer! (kødder ikke) Meget fint OS!

Windows Me- Kun en ting har æ funne som e negativt, kun èn! Red Alert 2 og Tiberian Sun funke ikje me MIN USB mus (ifeel)... Utover det så tilbyr WinMe raskere bootup og raskere defragmentering.

Windows 2k- Laget med tanke på at de som kjører WinNT skal oppgradere. Ikke for spilling, det har ijaffal æ funne ut. ingen av DOS spellan mine virke...

Windows Xp- Hær har du et VIRKELIG fint OS! Raskt, stabilt(har brukt dt no i en måned, og har ikje fått en ***** bug me dt).. Æ har prøvd dn engelske utgaven førr ei stund sia, og da funke ikje DOS spellan heller... Dos e jo ikje me i kjerna i det store og det hele... men ellers: Nvidia lager også drivere med tanke på best ytelse i Winxp!

F.eks: En kompis av mg brukte windows me. dær fikk han 2588 poeng med 3dMark 2001 (Geforce 2 PRO)... Så vi installerte Windows Xp. Vi prøvde me samme drivera, og da fikk han 3168 poeng!!! BELIEVE IT OR NOT!!!

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig med the_ruthless.

Win Me er et brukervenlig/spillvenlig system som funker meget stabilt på noen men ikke andre bokser.

Det krever at du er nøye med å holde det "rent" for å beholde stabiliteten.(minst mulig dill/programmer)

Selv har jeg god erfaring med Me/W2k pro i dual boot.

Me til morro.

2k til arbeid.

Selvfølgelig vil jeg anbefale oppgradering til WinXP pro. det inneholder de fleste gode egenskapene fra begge systemene.

Abit vt6x4

cel 566@850

256 cas2

Asus GF2pro

win XP

div

Galskap defineres av øyet som ser

[ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-02-03 11:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...