NoNamesLeft Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Metallica har jo utallige enkle riff. Ooog uttallige umulige riff : ) Metallica eier! Not! Har ennå ikke hørt et Metallica-riff jeg ikke kan lære meg. Kanskje jeg aldri lærer f.eks Battery helt, men umulig er det ikke. Metallica er bra ja. Bra, men utrolig oppskrytt Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Metallica har jo utallige enkle riff. Ooog uttallige umulige riff : ) Metallica eier! Not! Har ennå ikke hørt et Metallica-riff jeg ikke kan lære meg. Kanskje jeg aldri lærer f.eks Battery helt, men umulig er det ikke. Metallica er bra ja. Bra, men utrolig oppskrytt Litt vanskelig å si at et band er oppskrytt.. Kanskje du ikke liker det like mye som dem du prater med, men gjør det at det de mener er feil? Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Not! Har ennå ikke hørt et Metallica-riff jeg ikke kan lære meg. Kanskje jeg aldri lærer f.eks Battery helt, men umulig er det ikke. Metallica er bra ja. Neineiii : ) Da har du skills da ikke superumulig, helt sikkert ikke Litt vanskelig å si at et band er oppskrytt.. Kanskje du ikke liker det like mye som dem du prater med, men gjør det at det de mener er feil? Takk gud for at noen sa det:) Jeg som er storfan av metallica, syns selvfølgelig det er best, men skjønner jo folk som mener det ikke er så bra og. Finns jo noen band jeg ikke skjønner greia med heller, men hvis man finner et band som man er syns er utrolig bra, er det lett å bli blind på at ikke alle liker det Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ooog uttallige umulige riff : ) Metallica eier! Metallica er så absolutt et ikke veldig komplisert band. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Prøv noen av riffene til Them Crooked Vultures. F.eks. "No one loves me and Neither do I". Det er så lett at til og med jeg får det til, som ikke engang spiller gitar aktivt. Åpningsriffet og refrenget på låta "Elephants" er også en keeper. For ikke å nevne "Gunman". Hele albumet er stappfull av barske, maskuline, unike og tildels enkle riff. Anbefales for unge gitarister. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Vil anbefale en del Maiden, selv om soloen der ikke alltid er like lette. Eller så kan Helloween I want out kanskje være å anbefale, den husker jeg jeg pleide å spille i startfasen, samme med renegade av Hammerfall. Det er de jeg kommer på for øyeblikket, vet egentlig ikke helt hvilket nivå jeg ligger på, men jeg ville anbefalt deg å ta en titt på Hammer smashed face av Cannibal corpse. noen av riffene er køddene å få til, men de riffene som kommer etter første verset (de "laid back" riffene) er bare deilig å spille, godt for å øve inn Harmonicsa også Ellers er det bare å kaste seg ut i musikkens verden, husk at man må spille feil for å komme framover Endret 12. august 2010 av Perrern Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Haha, har ikke fått fulgt med på denne tråden på en god stund nå ^^, Hare egentlig gitt opp gitarspillinga, men kanskje jeg begynner igjen Endret 12. august 2010 av Ownbeef Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Haha, har ikek fått fulgt med på denne tråden på en god stund nå ^^, Hare egentlig gitt opp gitarspillinga, men kanskje jeg begynner igjen Begynn igjen du, Alle som spiller i denne sangen her startet også et sted: http://www.youtube.com/watch?v=QOb6JSQd-Qw&playnext=1&videos=LBZ3YOeHpZc Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Perrern: det der er bare helt ekstremt. Hadde vært artig å kunne spille sånn der der ja Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det er ikke i nærheten av så imponerende som det ser ut som. Å bygge opp enorm hastighet er mye enklere enn å for eksempel lage/improvisere noe sånt som dette: http://www.youtube.com/watch?v=BTJW2SFVPls Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Frohman: Det er sånn type musikk som det der som jeg elsker ^^ Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det jeg mener med oppskrytt lengre oppi her er det at utrolig mange går rundt å tror at Kirk Hammet er en trollmann med gitaren osv. Ikke det at jeg missliker Metallica. Litt dårlig skrevet av meg lengre oppe Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Krirk er jo flink til å spille, men jeg begynner å bli litt lei pga at alle soloene hans er helt like. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Han er Pentatonskalaens beste venn. Han nekter rett og slett å gi slipp på den. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Han er Pentatonskalaens beste venn. Han nekter rett og slett å gi slipp på den. Haha, :!: sant så sant Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Dio - Rainbow in the dark. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Pendulum - The Tempest. Lenke til kommentar
arch enemy Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) My Dying Bride - For You spessielt intro riffet Dimmu borgir - serpentine offering Endret 3. september 2010 av arch enemy Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Michael Jackson - Beat It har jo et ganske fresht riff. Holder du tunga rett i munnen så kan du jo prøve deg på soloen og.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Pat travers - Snorting wiskey Montrose - Rock the nation Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå