Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med outlook express og Internet-tilkobling

Anbefalte innlegg

Har nettop flyttet en win98 maskin, som har brukt isdn til å koble seg på Internet, til et lite nettverk med tilgang på Internet.

Jeg har satt riktige instillinger i tilkoblingsopplegget slik at den kobler til Internet via LAN. Jeg har også tatt ut isdn-kortet og fjernet de gamle dial-up sakene.

Det funker fint i IE og sånn, men Outlook express har fått for seg at den uansett vil på Internet via ekstern-tilkobling. Så hver gang det startes popper den boksen opp, med tomme felt fordi alt er jo borte nå. Trykker jeg "avbryt" så nekter den å hente mail fordi den mener den ikke er på nett.

Jeg har prøvd den wizarden hvor jeg sier at jeg kobler meg til via lan og velger fullfør og sånn. Men uansett hva jeg gjør så blåser LookOut Distress i det og vil ringe opp.

Er det noen som har noen forslag? (Helst noe annet enn å installere møkka på nytt...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker fint i IE og sånn, men Outlook express har fått for seg at den uansett vil på Internet via ekstern-tilkobling. Så hver gang det startes popper den boksen opp, med tomme felt fordi alt er jo borte nå. Trykker jeg "avbryt" så nekter den å hente mail fordi den mener den ikke er på nett.  

Har du sjekket oppkoblingsinnstillingene til e-postkontoen?

Dette stilles under egenskaper for konto i OE.

Lenke til kommentar

> Har du sjekket oppkoblingsinnstillingene til e-postkontoen?

> Dette stilles under egenskaper for konto i OE.

Ja, går jeg inn der kommer samme tilkoblingsinstillinger som om jeg går via kontrollpanel. Og også her så er instillingene riktig og det står at det skal være koblet til via LAN. Men som sagt, det driter Outlook i. :-/

Lenke til kommentar

Ett tips som kan gjøre at det fungerer, fort gjort å teste.....

Ta backup av mailer og fjern hele kontoen(og alle kontoer) helt.

Kjør Wizarden til IExplorer på nytt før du;

Legger kontoen til på nytt(med Wizard), og importer meldingene på nytt om de ikke fremdeles ligger i innboxen.

Alternativt kan du opprette en ny admin bruker å gjøre alt fra grunnen av(bytte profil). Litt mere arbeid kanskje.

Hvorfor du i det hele tatt får opp dial-dialogen høres merkelig ut, kan hende at det er en innstilling til selve Outlook som ble satt første gang til å ringe opp ett nummer(satt i tillegg til den koblingen som allerede sikker fantes/duplikat).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...