xzibiz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei., er på jakt etter nye gardiner til stua mi. Har nå noen brune, men slipper gjennom alt formye sollys. Får veldig gjenskinn i tv'en. Er på jakt etter noen "tunge" brune gardiner, som ikkje slepper inn noe som helst sollys. Bilde av stua med gardinene eg har nå: Som dere ser kommer det veldig mye lys inn. Skal sy gardinene til sjøl, siden det er ca 3 meter lengder på di lengste. Veldig vanskelig å finne ferdig sydde gardiner i den lengden har eg funnet ut. Så mor skal hjelpe til.. Håper dere vet va eg tenker på og kan komme med et bra svar.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Ikea har stor utvalg av soltette gardiner. F.eks Tupplur Men om du vil ha noe sikkelig "fett", ta turen til Byggmaker, de har motordreven garinder som har skinner på sidene, 100% soltett og slepper ikke inn lys i det hele tatt...men det koster...lol Endret 5. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 lengden på det fra ikea.., var opp til 2,5 meter. Litt i korteste laget. Må ha min 2,8meter lengder. Har sett sånne gardiner ja. Er geniale. Va på demo visning hos bang & olufsen i stavanger. var sykt tøft., men litt stiv pris. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da må du sikkert kjøpe metervare. Ikea har det, Jysk også, men det er ikke å finne på websidene siden de har ganske mangen. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 De fleste stoff eller gardinbutikker har vel bredt utvalg.? Er ikke stoffekspert. (Det har vi samboer og svigermor til ) Nyter forresten takøyden din. Misunnelig.. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (Det har vi samboer og svigermor til ) stemmer det.., eller eg har så bare hu mor... men får nå gjort jobben hu og... hehe ja såg på nettsidene., men fant ikkje det store utvalget. Men får nok ta turen til butikkene i helgå å se ka eg finner. Nyter forresten takøyden din. Misunnelig.. Herlig med litt stor takhøyde., mer luft. Men er stress når du skal ha gardiner.. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Nyter forresten takøyden din. Misunnelig.. Herlig med litt stor takhøyde., mer luft. Men er stress når du skal ha gardiner.. HEHE! Samme om eg monterer gardinstanga på 230 eller 250. Så blir ikkje stress for meg. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 ikkje montering av gardinstang eg tenkte på.., heller det å få tak i ferdigsydde gardiner på 3 meters lengder. Fins nesten ikkje.. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Nei, tre meter gardin er det ikke så stort marked for, når "standard" norsk takhøyde er 2,40. Jeg ser av bildet at du har bra takhøyde, men er virkelig vinduene tre meter høye? Virkelig? Gardinbutikker kan sy gardiner på mål. Men, det koster nok endel mer enn å kjøpe ferdige gardinlengder som er hyllevare. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 skal gardina gå fra gardinstanga som er på toppen av vinduene.,og ned til gulvet. må gardina vere 2.85m ca. Så litt uvanlig mål ja. Har nå fått mor te å sy gardiner. Så er på jakt etter lystett stoff, helst brunt som passer til møbler og gulv. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Kunne vel "halve" vinduet? Ha korte på øveste delen/vindu, og lange på nederst? Kan bli bra det. Grei løysning om du ønsker bare litt lys inn så åpner du bare de øverste. Endret 7. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Kunne vel "halve" vinduet? Ha korte på øveste delen/vindu, og lange på nederst? Kan bli bra det. Vil dekke heile vinduet., for å få minst mulig skinn i tv'en. Men va i stavanger i dag. Eller rettere sakt forus. Va innom living, skeidar, ikea, prisess, kid, kreativ. Men va veldig dårlig utvalg. Va masse farger å mønster. Men alt var så tynt og gjennomsiktig med sterkt lys bak. Ingen som vet kor di selger brune, tunge, nesten lystette gardinstoff ? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 ingen som har et godt tips ?? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hehe, morsomt. Tenkte på deg igår. Du bor i Stavanger området? Du vet den bilforhandleren vedsiden av Kilden kjøpesenter? Er en del butikker i det området, Smådyr Klinikk osv. Vel, jeg såg at det var et stoff/gardin butikk der, og det virker som om de lager/syr etter ønsket størrelser. Er mulig verdt en titt? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 jepp bor i stavangerområdet.., skal ta ein tur til butikken der neste gang eg er i byn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå