Movieheart Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har et lite problem med mitt Nikon D90 kamera. Hver gang jeg sletter alle bildene på minnekortet så starter den på nytt med filnavnet. Det blir slik at det bildet jeg tok før jeg slettet alle bildene blir kalt DSC_1789.jpg f.eks. mens det jeg tar etter at alle bildene er slettet blir kalt DSC_0001.jpg Hva må jeg gjøre for at dette ikke skjer. Veldig frustrerende siden jeg får bilder med samme filnavn når jeg importerer til PCen. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei. I meny, gå til Meny for egendefinerte innstillinger, d opptak/visning, d7 Filnummersekvens. Den vil da ikke resette filnavn sekvensen etter at du tømmer kortet/formaterer/bytter kort. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Regner med at Filnummersekvens skulle settes på ON? Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Den må settes ON ja. Liten glipp der Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Bruker du Nikon Transfere f.eks , så kan du døpe om filene ved import. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå