Chillpadde Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei! Leter etter et godt makroobjektiv til mitt speilreflekskamera, Canon EOS 500D. Vil primært bli brukt til å ta nærbilder av blomster og insekter. Prisklasse 3-4000 kr, men tenker å kjøpe brukt, så butikkprisen kan vel være litt høyere. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Sigma 105mm, Tamron 90mm og Canon 100mm. Her ser du en review av Tamronen, som er sammelignet med de andre: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Tamron-90mm-f-2.8-Di-Macro-Lens-Review.aspx Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Tamron'en kommer på tilbud hos JP i morgen. Lenke til kommentar
Chillpadde Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Ser ut som om bruktmarkedet er støvsugd for disse nå... Noen som vet av noen som selger? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ser ut som om bruktmarkedet er støvsugd for disse nå... Noen som vet av noen som selger? Ofte at folk vurderer og selge men får ikke fingeren ut av ræva,hva med og sette inn en "ønsker kjøpt og max pris" annonse i foto.no og/eller finn.no,ofte det hjelper på ved kjøp av objektiver. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Var en hel haug Canon 100mm ute når du først lagde tråden, men ikke sett noen på en stund nå, folk er vel opptatte med å ta bilder Ellers skulle jeg gjerne solgt min men har ikke råd til å oppgradere til enda Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hei! Leter etter et godt makroobjektiv til mitt speilreflekskamera, Canon EOS 500D. Vil primært bli brukt til å ta nærbilder av blomster og insekter. Prisklasse 3-4000 kr, men tenker å kjøpe brukt, så butikkprisen kan vel være litt høyere. Noen anbefalinger? For macrobilder av blomster så er f.eks. canon 60 mm f/2.8 et meget godt valg. For insekter så er det en fordel med litt mer "tele" så her er Sigma 150 mm f/2.8 et godt objektiv. For å finne ett godt "kompromiss" mellom blomster og insekter, så er vel objektiv rundt 100 mm et godt valg, men personlig så mener jeg at det er vanskelig å finne ett macroobjektiv som dekker alle typer macrobilder like godt. EDIT! PS!! Sigma 150 er selvsagt ikke dårlig til macrofotografering av blomster, det spørs selvsagt "hva slags" macrobilder du er ute etter, men ønsker du å komme inn i blomstens "indre liv" så foretrekker jeg canon 60 mm. Endret 8. juli 2010 av polljen Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei! Jeg er meget fornøyd med mitt Canon 60 mm f/2.8 USM Macro. La ut annonse med ønskes kjøpt på FdN og fikk et meget pent brukt til en grei pris Vær obs. på at du samtidig får et objektiv som tar sylskarpe portrettbilder - kjekt å få med på kjøpet Lykke til! W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå