Gå til innhold

Dell Inspiron 8500 får nytt tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Klaget på keyboardet på min nyinnkjøpte 8500, og fikk dette svaret fra Dell:

 

"Hei,

 

Vi har ingen nye keyboard å bestille. Om de har det i USA, så

har de nye keyboardene ikke kommet til Europa enda.

Har sjekket opp litt og det er heller ingen planer om at det

skal komme.

 

Vi har ingen mulighet til å gjøre noe med dette. Dette er slik

maskinen her lagd og det vil ikke hjelpe å bytte keyboard ditt.

Om du ønsker å klage på dette kan du sende en mail til

[email protected].

Eller om du ønsker å heve kjøpet må du kontakte salg.

 

-----

Med vennlig hilsen

Norsk Teknisk support, Dell (678)

Telefon: 67 11 68 82

http://www.dell.no

http://support.dell.no"

 

 

Maskinen er returnert til Dell...

Lenke til kommentar

Har en I8500 og en D800 fra Dell. Syns ikke selv dette med keyboardet er noe stor problem, men fint å høre at Dell jobber med saken.

 

Lest at noen forsøker å legge noe under keyboardet for at det ikke skal "synke" når man trykker på det. Dette vil jeg derimot fraråde.

Jeg tror det kan motivrke de termiske egenskapene i systemet. På en del andre maskiner så virker jo keyboardet som et kjøle element for Grafikkortet/CPU. Sjekk feks på C-840!

Tror den beste løsningen er om Dell endrer litt på plasten som ligger rundt keyboardet på en slik måte at keyboarde presses/holdes nede konstant.

 

Endrer man noe selv, så risikerer man i allefall at det går utover garantien.

 

Vel, vi får se hvordan det går da.

 

 

 

:) t

Lenke til kommentar

Jeg har lest masse om dette på Dell Community forum, og det har seg slik at Dell i USA erstatter keyboardene med et nytt. Det nye har en plate under med litt mindre huller i, og iflg. de som har byttet funker det mye bedre enn de gamle. Har sett bilder av de nye tastaturene med part nr. der.

 

Jeg forstår det slik at det er mange som er fornøyde, og andre igjen som er svært misfornøyde. Hvorvidt dette skyldes varierende kvalitet, eller om det bare er de forskjellige brukerne som har ulik oppfatning vet ikke jeg. Men tastaturet på maskina jeg fikk var dårlig. Vondt å skrive på, og bråkete. Jeg ble "kastet ut" fra et møte jeg var referent for, pga. at det bråkte for mye...

 

Men det synes merkelig at Dell i USA bytter tastaturene for sine kunder, mens de ikke har HØRT noe om dette hos Dell Europa?

Det er jo en utmerket maskin, rent bortsett fra dette ene "fille"-problemet.

Lenke til kommentar

det kommer nok. vær du trygg.

 

Dell har ett utrolig stort marked i USA. Kan hende dem ikke har kapasitet nok til å ta unna andre steder enda.

 

Men det kommer nok. Selv er jeg i New Zealand, og venter like spent som dere.

Lenke til kommentar
Har dere med I8500 det samme tastaturet som jeg har på min I8200? Det er ikke et stort problem for meg, men jeg merker at tastaturet "gir litt etter" når jeg skriver på det. Spesielt i venstre side og piltastene

 

 

Jeg vet ærlig talt ikke om I8200 og I8500 har samme tastatur da jeg ikke har vært borti I8200'n. For meg virker det som det kan være forskjell fra en I8500 til en annen, ut ifra det jeg kan lese om emnet. Og det spørs sikkert også mye på den enkelte bruker. Smaken er ulik. Tastaturet på min 8500 bråkte voldsomt, og var dessuten vondt å skrive på siden det "ga etter" så mye. Det var spesielt ille på venstre side, men høyresiden var ikke stort bedre.

Men nå er maskina returnert uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...