windir Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Her jeg bor har vi følgende butikker; Rema, Ica, Prix, Spar og et vinmonopol. Men det eneste tsjekkiske ølet jeg har funnet av det importerte slaget er: *Pilsner Urquell (0.5l boksøl, Ica, Prix, Spar) *Budweiser Budvar (0.5l boksøl, Rema, Spar, Ica + 0.33l på Polet) *Gambrinus (0.5l flaske, Rema) Alle disse tre øltypene er veldig gode, men jeg har lyst å prøve flere tsjekkiske merker som har fått strålende omtaler. På nettsidene til polet er det også bare Budweiser Budvar som står på vareutvalget. Er det noen som vet hvilke butikker som selger Staropramen, Starobrno, og Radegast? (Det er kanskje forskjellig utvalg fra butikk til butikk innen samme kjede?) Hvor kan man få tak i disse øltypene? Nytter det å spørre noen av butikkene om de kan prøve å ta inn noe nytt importøl? Lenke til kommentar
windir Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Ingen svar? Vel, jeg fikk et som privat melding ettersom jeg spurte en på pm. Han mente å huske at han kjøpte Staropramen og Starobrno på Meny, Ultra, og Mega. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Har sett lite tsjekkisk øl i butikken for å være helt ærlig (bortsett fra de du nevnte). Polet selger ikke noe særlig, fordi alkoholprosenten på tsjekkisk øl er generellt lav. Men, de har masse godt belgisk (rundt 60 forskjellige sist jeg sjekket). Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg har også kjøpt Staropramen og Starobrno på Meny. Nærmere bestemt Meny på Grorud (som ikke er av de største Meny-butikkene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå