chri-ot Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei! I morgen er det meninga jeg skal kjøpe ny mobil, dvs HTC Legend, men så lurer jeg på om det virkelig er verdt prisforskjellen mellom spica og legend? Kanskje Spica hadde vært bedre med tanke på pris, og at den har en 800mhz prosessor vs Legends 600mhz? Men så er designen på Legend mye bedre, i tillegg har jeg hørt at HTC er bedre på oppgraderinger av OSet. Spica får jo Andoird 2.1 straks, men når får den evnt 2.2 når det kommer? (er det developer forum som pacther nye Android versjoner til Spica, slik som ofte til HTC?) Noen som har noen meninger eller erfaringer? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Med telenor får du spica for 1200kr + etter 12 mnd, mine 2 var ikke operatørlåst engang.(dette er ikke problem uansett, du får opplåsningskode med en gang når du spør) Mener dette er et kupp! Legend ligger vel fremdeles på 3000kr+. Vil tro legend er en bedre tlf, mer sammensveiset, med htc sense osv. Prosessorforskjellene tror jeg ikke er merkbart. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har Legend og anbefaler den gjerne, men jeg har ikke prøvd Spica. Prisforskjellen fra Legend til Desire er ikke all verden, har du vurdert den? Jeg hadde nok gått for Desire om jeg valgte selv (og ikke fikk telefonen av jobben). Ikke fordi Legend er en dårlig telefon, men Desire har større og bedre skjerm, samt bedre prosessor. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har Legend og anbefaler den gjerne, men jeg har ikke prøvd Spica. Prisforskjellen fra Legend til Desire er ikke all verden, har du vurdert den? Jeg hadde nok gått for Desire om jeg valgte selv (og ikke fikk telefonen av jobben). Ikke fordi Legend er en dårlig telefon, men Desire har større og bedre skjerm, samt bedre prosessor. Har også sett på Desire, men tele2 har et veldig godt tilbud på Legend for øyeblikket, så må nok bli den. Jeg har nokia 5800 nå, altså en symbian mobil. Nå vet ikke jeg hvilken mobil du hadde før, men er det vanskelig å få overført kontaktene med både tlf nummer og epost over til android? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nja, jeg skal vel ikke underslå at jeg sleit litt med kontaktene. Hadde en Nokia 6300 før, kopierte kontaktene over til SIM-kortet og så inn på HTCen, men det ble ikke spesielt vellykket. En del rare navn og mangelfull info, men det er mulig noe av begrensingene lå i SIM-kortet mitt. Jeg har gjort litt manuelt arbeid for å rydde opp i etterkant. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Nja, jeg skal vel ikke underslå at jeg sleit litt med kontaktene. Hadde en Nokia 6300 før, kopierte kontaktene over til SIM-kortet og så inn på HTCen, men det ble ikke spesielt vellykket. En del rare navn og mangelfull info, men det er mulig noe av begrensingene lå i SIM-kortet mitt. Jeg har gjort litt manuelt arbeid for å rydde opp i etterkant. hmm får satse på at det går ok Har nå egentlig bestemt meg for Legend. Edit: Bruker mobilen ofte som speedometer og kilometer måler for sykkelen, vet du om det ligger noe program som bruker gps'en til å måle det? Endret 5. mai 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
kyrrer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Du går for Legend. INGEN tvil!! Har begge telefonene. Legend har bedre skjerm, byggekvalitet, UI og er raskere(?) enn Spica. Spica lukter plastleketøy laaang vei, mens Legend kan du aldri slutte å ta på.. den e bare deilig! Legend er også den drøm å skrive meldinger på, HTC har virkelig gjort jobben sin der. helt til slutt må jeg bare si.. KJØP LEGEND!! Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvorfor gå for Legend,som i grunn er en oppdatert Hero, når du får toppmobilen Desire med å legge ut 300-400kr ekstra. Ser i emnetittel at du kun vurderer spica og legend så beklager dette, men er sikker du kommer til å angre etter å ha sitt en desire vedsiden av legend. En app som heter cardiotrainer som jeg liker å bruke: måler fart, toppfart, kalorier brent osv. Synkroniserer med en konto internett som du kan dele med venner osv. Lenke til kommentar
hermart Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvorfor gå for Legend,som i grunn er en oppdatert Hero, når du får toppmobilen Desire med å legge ut 300-400kr ekstra. Ser i emnetittel at du kun vurderer spica og legend så beklager dette, men er sikker du kommer til å angre etter å ha sitt en desire vedsiden av legend. En app som heter cardiotrainer som jeg liker å bruke: måler fart, toppfart, kalorier brent osv. Synkroniserer med en konto internett som du kan dele med venner osv. Hvis man klikker på Legend tilbudet på tele2s kampanjemobiler og velger "vis priser med andre abbonnement" finner man en grei pris: Faste kostnader i avtaleperioden er 2869,- Dvs. 1,- for mobilen og 12 mnd avbet. à kr. 239,- Hadde lyst på Desire, men tilbudet var så bra at jeg bestilte en til meg selv og kona. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Har kjøpt Legend, er superfornøyd! Takk for applikasjons tipset, skal sjekke ut den nå. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Flott! Gi batteriet et par dager før du dømmer det nord og ned, mitt var helt elendig de første ladingene. Bedre nå. Bruker telefonen mye til sofasurfing og dill (har pappapermisjon, så går mye hjemme og reker), og har som regel igjen ca 1/3 av batteriet når jeg plugger inn telefonen hver kveld ved leggetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå