visio Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Hei. Bygget meg nettopp en pc med Gigabyte 790XTA-UD4 hovedkort, AMD Phenom II X4 955 Black Edition (Boxed)prosessor. I BIOS kan en kun skru av/på automatisk viftestyring (ihvertfall etter som jeg kan se) og det virker som om den er satt opp til å holde prosessor til ca 40 grader celsius. Dette er etter som jeg kjenner til en mye lavere temp. en hva som trengs på en AMD prosessor.Leste at maks temp på denne prosesoren er 62 grader. Dette medfører at den girer seg opp bare jeg fyrer i gang browser....eller forøvrig samme hva jeg gjør. så når jeg sitter og bruker pc'n så ruser den seg opp og ned hele tiden. Dette er fryktelig irriterende, da det er ganske høy viftestøy også. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Går det an å komme utenom å invistere i en ny CPU vifte? Har prøvd å skru av den automatiske vifte styringen i BIOS, men da gikk viften på full hele tiden. Finnes det noen bra software som kan styre viften uavhengig av hva hovedkortet er i stand til? Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64 Bit OS Alle tips mottas med et stort takk :-) Endret 5. mai 2010 av visio Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvis det er box cooler du har montert så har du mye og hente på og kjøpe en skikkelig kjøler ja. Det er sikkert noen som kan anbefale en kjøler her, hvis ikke så vet jeg tomshardware har tester av slike fra tid til annen. Lenke til kommentar
visio Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Da fikk jeg det til med god hjelp fra annet hold :-) Men tror jeg må si meg nødt til å invistere i en skikkelig kjøler ja. Støy er noe herk. Men har nå fått det MYE bedre en det var! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå