the_fire Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Når man søker lån og stipend for studier på Lånekassen sine sider, får man dette spørsmålet: Skal du avtjene militær eller sivil verneplikt i søknadsperioden? Militær eller sivil verneplikt Du har ikke rett til stipend eller lån i den perioden du avtjener militær eller sivil verneplikt. Dersom du avtjener verneplikt i en del av undervisningsåret, må du dokumentere tjenesteperioden. Jeg skjønner jo at dette gjelder førstegangstjenesten, men har lånekassen skrevet feil her? Siden jeg kan vel avtjene verneplikten min (som vel er på 18 måneder), selv om jeg er student? Lenke til kommentar
masato Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Normal førstegangstjeneste varer i 12 måneder, og det er normalt at studieplasser blir satt på frys om man ber om det tror jeg. Har ikke gjort det selv, så ta det med en klype salt, men er ihvertfall det jeg har fått med meg etter å lest litt rundt på forumet. Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Vernepliktig er man og tjener den til man fyller 44 år. Synes det var noe missvisende, de mener nokk førstegangstjeneste Endret 6. mai 2010 av Sarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå