Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være at noen hos Telio mister bonusen sin dette kvartalet. . .

 

Æsj, nå må vi i seiersrusen ikke overvurdere denne saken. ;)

Vi vet jo ikke hvor mange av de gamle TeleVoIP-brukere Telio klarte å trekke over til seg med dette skitne triks.

 

Og hva ser jeg ikke akkurat nå når jeg skriver dette helt oppe i vinduet:

"Prøv Telio i 30 dager[...]Ingen kostnader eller forpliktelser[...]Fri frakt og etablering"

 

Ska noen teste det der...? :mrgreen:

Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke hvor mange av de gamle TeleVoIP-brukere Telio klarte å trekke over til seg med dette skitne triks.

Kan umulig være mange, TeleVoiP's produkter og markedsføring har nok vært mest rettet mot spesielt intresserte. Oppdaget forøvrig at Iplink angivelig har gått bort fra minstefaktureringen, og tilbyr kontantkort mot innbetaling av 300 kr i oppstartsaldo. Kan virke som det er noen som tross alt har tro på kontantkonseptet (med mindre det er et desperat forsøk fra iplink for å få inne kapital?)

 

Og hva ser jeg ikke akkurat nå når jeg skriver dette helt oppe i vinduet:

"Prøv Telio i 30 dager[...]Ingen kostnader eller forpliktelser[...]Fri frakt og etablering"

 

Ska noen teste det der...? :mrgreen:

Hver du trygg; Jeg skal minst mulig av tjenester i huset som krever properitært utstyr. Ikke en gang for gratis utprøvning!

 

Ille nok at jeg må inn med et properitært kabelmodem fra CanalDigital for å få internett.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også positivt svar fra brukerklagenemda i går. Dermed er det bare å vente på utbetalingen av det svimlende høye beløpet 146,77...

 

Telio betaler nok bare ut til de som har klaget, så refunderingene blir nok ikke en stor utgift for dem. Kostnadene til brukerklagenemda betyr nok mer.

Lenke til kommentar

Telio betaler nok bare ut til de som har klaget, så refunderingene blir nok ikke en stor utgift for dem. Kostnadene til brukerklagenemda betyr nok mer.

Greit prinsipp det, særlig hvis de må betale et gebyr for hver klage de får. Jeg oppfatter alle de entydige vedtakene fra BrukerKlageNemnda som en prinsipp avgjørelse og ikke som noe individuell vurdering av de enkelte saker, og da bør vedtaket være gjeldende for alle tilsvarende tilfeller uavhengig av om de har klaget eller ikke.

 

Hvis jeg ikke allerede hadde klagd, ville jeg utvilsomt foreslått et forlik inklusiv et aldri så lite gebyr. . .

Endret av yngve0
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hepp! Jeg fikk også medhold i min klage. Vedtaket ble fattet første halvdel i august og jeg har ikke hørt noe fra Telio ennå.

 

Jeg svarte aldri på Telios motargumenter. Noen av argumentene var ganske tynne, som at Bellit/Televoip drev med stort underskudd da Telio overtok selskapet, at kundenes forhåndsbetalinger allerede var gått tapt og ikke fantes som aktiva i selskapet. Skulle tro dette var en del av vurderingen en gjør når en velger å overta et selskap, og ikke noe eksisterende kunder skal klandres for...

 

Det er ikke allverdens penger det var snakk om, men "Klagen er gitt medhold. Vedtaket er enstemmig." sier noe om at prinsipper av og til må rides!

 

Bra jobbet alle sammen!

Lenke til kommentar
Vedrørende avgjørelsen i Brukerklagenemnda

 

Telio ønsker å rette seg etter denne, og har i den sammenheng behov for ditt kontonummer.

Vennligst send dette som svar på denne eposten, slik at vi kan gjennomføre utbetalingen snarest.

Lenke til kommentar

Samme tekst fikk jeg allerede igår.

Det hele som reply med Ticket no. til klagen jeg hadde sendt de i begynnelsen av mai... :roll:

Nå ser jeg imot de store pengene... :dribble:;)

Fikk det samme i går. Nytter å klage. :thumbup:

kr 250.- er ikke de store pengene, men en skal ikke legge seg flat heller.

Lenke til kommentar

Jeg har flyttet over til Phonzo Cash, og har beholdt mitt gamle Bell202 adapter fra TeleVoip. I følge Phonzo skal linjen være operativ allerede nå, selv om nummeret porteres først 17. juni. Forstod det slik at porteringen kun har å gjøre med nummmervisning hos mottaker.

 

Jeg har lagt inn i mitt Bell202 adapter, etter beste evne, det oppsett Phonzo har lagt ut på websiden. men fortsatt fungerer det ikke. Det er fortsatt noen felter i adapteret som "er grå" og ikke lar seg redigere og som viser til Bellit - og som jeg ikke får endret. Det tyder på at adapteret kan være låst til Bellit. Noen som vet hvordan det kan låses opp, slik at jeg kan endre oppsettet også for disse feltene?

Noen som har satt opp et Bell202 for Phonzo og fått det til å fungere?

Isåfall - forklar meg hvordan :-)!

Jeg har fått ordnet det! Cluet var å legge inn 47 foran nummeret overalt, bruke nummeret som ID 'overalt', bruke passordet som står på innloggingssiden din hos Phonzo, skifte ut alle mulige Bellit-adresser med sip.phonzo.com, og å disable Provision.

Under

-Basic/Setup la jeg da inn bruker/passord under PPPoE

-Basic/DHCP endret jeg til sip.phonzo.com

-Voice/Sip-settings endret jeg til sip.phonzo.com 2 steder

-Voice/Line-settings legge inn nummeret (med 47 foran) i number og USerName, og passordet fra Phonzo

-Voice/Provision legge inn username/passord som under Line-settings, og endre DNS-passthrough og JB2 til DISABLE.

 

Lykke til!

 

Under Basic

 

Jeg har satt opp Bell202 adapteret med Phonzo cash og det funker greit, i alle fall så langt. Adapteret er for så vidt låst til Bellit og forsøker sikkert å laste inn oppsettet fra nettet, men det ser ikke ut til å forandre på opsettet for Phonzo. Jeg forandret noen av feltene på "Provision" siden (Encryption Key, Username & Password) - mulig det hjalp, eller kanskje Bellit har stoppet provision serveren.

 

Det virker som adapteret bruker litt ekstra lang tid for å registrere, men det kommer opp og er stabilt etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...