Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huffda, sålenge siden jeg tittet innom tråden!

 

Ja, TELEVOIP bye bye. Siden jeg allerede fikk NULLET ut kontoen ved første konkurs hadde jeg ikke mere tro på dem. Men om Phonzo skulle gå samme vei ... arrrgggg.

 

Som sagt hadde jeg et 853xxxxx nr fra starten hos Phonzo som har fungert, men jeg ville ha et lokal nr. Bestillte et lokalnr til 49 kr .... men man kunne ikke bruke det før man hadde fylt opp med 100 kr!!! Nå fungerer det, men jeg er desverre en dårlig kunde (som ringer lite).

 

 

 

 

Telio ... vel, de håper vel å få noe flere kunder. Men jeg tror ikke at Prepaidkunder er interessert i fullpris-abo.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har fått refundert utestående saldo fra Telio.

Har noen av dere som har fått vedtak på klagen deres vært i kontakt med Telio?

 

Jeg har en mistanke om at Telio vil bruke mye energi på å trenere og anke vedtaket. I motsatt fall, og med mindre de får til et forlik, blir regnskap hos dem sittende i hele høst å refundere saldoer på NOK 0,36 og oppover.

Lenke til kommentar

 

Noen som har fått refundert utestående saldo fra Telio.

Er det noen som har vært i dialog med Telio etter avgjørelsene i klagenemnda? Begynner jo å bli et par uker siden første vedtak.

 

Y

Endret av yngve0
Lenke til kommentar

Er det noen som har vært i dialog med Telio etter avgjørelsene i klagenemnda?

 

Ikke jeg. Men klagen min er jo heller ennå ikke avgjort.

Dessverre husker jeg ikke passordet mitt og har heller ikke skrevet opp det. :wallbash:

Lenke til kommentar

Passordet var såpass enkelt at jeg trodde det var mulig å følge regeln at aldri skrive opp passord. :whistle:

 

Tja, Brukerklagenemnda skrev 14. juni:

Dersom du har kommentarer til dette eller ytterligere informasjon/anførsler i saken, ber vi om at du sender oss dette snarest mulig og senest innen to uker

 

Disse to uker er siden lenge forbi. Og egentlig syns jeg at jeg har beskrevet saken min utførlig nok.

Jeg syns jo at dette er en prinsipsak men ellers har vi redusert ringekontoen vår ned til kr. 25 før TeleVoiP ble stengt. Så det helt store tap ville det ikke være.

Det hadde bare vært irriterende hvis Telio ville "gå fri" med deres handlingsmåte. :mad:

Lenke til kommentar

Hva med å slutt å betale alt for mye til Telio...?

justvoip.com koster ingening å ringer til fast telefon og nesten ingenting å ringer til verdens mobiltelefoner...

Hvis man kjøper €10 hos justvoip.com kan man ringer gratis til fast telefoner i 120 dager... da bruker du €10 for å ring billig til mobilene og sender SMS...

 

Med Fring installert på din mobiltelefon kan du ring til samme priser fra mobilen... gratis til fastlinjer...

 

Telio tjener masse penger fra deg for noe som er faktisk gratis hos andre SIP leverandørene...

 

FRING er 100% gratis og du kan ringer til mye mer enn telefoner, men også til Google chat, MSN, Yahoo og mange flere...

 

10 minutter fra Telio til UK mobil koster kr 25,89 (inkludert start avgift)

10 minutter fra din mobil med Justvoip og Fring til samme mobil koster ca kr 5...

 

Dette er kun en eksempel, jeg bruker det ofte for å ringer hjem...

Lenke til kommentar

Ikke jeg. Men klagen min er jo heller ennå ikke avgjort.

Dessverre husker jeg ikke passordet mitt og har heller ikke skrevet opp det. :wallbash:

Sukk, da venter de sikkert fortsatt på dine kommentarer. . . .

 

Hvis Telio nekter å refundere etter brukerklagenemndas avgjørelse, kan dette være løsningen:

 

http://www.conta-inkasso.no/innhold/vi-lanserer-egeninkasso-for-privatpersoner

 

Problemet er at nemndas avgjørelse er "rådgivende" og ikke bindende eller relevant som juridisk kilde, så spørsmålet er om et inkassobyrå vil ønske å ta kravet.

 

Jeg regner med Telio vil vente til alle sakene er ferdig behandlet, før de gjør noe mer. Enkeltutbetalinger fortløpende er sjeldent ønskelig for bedrifter, særlig i ferien, hvis de velger å følge nemndas råd.

 

Når det er sagt. Jeg regner med noen jurister hos Telio ser på saken, og som en som også har studert jus, regner jeg med neste skritt for dem er å få satt et utbetalingsgebyr som erstatter det bortfalte punktet i avtalevilkårene. Dette vil være i medhold av gjeldende kotyme, hvor utbetaling av gjenstående saldo for pre-pay varierer fra 50 til 250 NOK. Hvis brukerdata for Televoip virkelig er så dårlige at det er vanskelig å etablere positiv identifikasjon er det mulig de kan få gjennomslag for en større avgift. Finanslovgivningen som blant annet regulerer hvitvasking medfører at saldo ikke under noen omstendighet skal utbetales til andre en den som betalte den inn. Etter så lang tid kan dette bli vanskelig å forsikre seg om.

 

Gi det hele litt mer tid. Selv om det ikke kan virke sånn er ikke dette så altfor enkelt juridisk, praktisk og regulativt for Telio, uansett hva de velger å gjøre. Jeg visste dette kunne i alle tilfelle dra ut, så jeg er en av de som tømte kontoen i stedet for å styre med dette.

Endret av jaydee711
Lenke til kommentar

Problemet er at nemndas avgjørelse er "rådgivende" og ikke bindende eller relevant som juridisk kilde, så spørsmålet er om et inkassobyrå vil ønske å ta kravet.

Jeg fryktet litt det, men samtidig blir det veldig rart om Telio velger å ignorere Nemdas vedtak uten å begrunne det.

Jeg regner med Telio vil vente til alle sakene er ferdig behandlet, før de gjør noe mer. Enkeltutbetalinger fortløpende er sjeldent ønskelig for bedrifter, særlig i ferien, hvis de velger å følge nemndas råd.

Det skjønner jeg, men samtidig virker det mer og mer åpenbart (basert på to vedtak så langt) at Telio har rotet det til for seg selv og derfor bør ta ansvar for egen suppe. . .

Jeg regner med noen jurister hos Telio ser på saken, og som en som også har studert jus, regner jeg med neste skritt for dem er å få satt et utbetalingsgebyr som erstatter det bortfalte punktet i avtalevilkårene. Dette vil være i medhold av gjeldende kotyme, hvor utbetaling av gjenstående saldo for pre-pay varierer fra 50 til 250 NOK.

Mulig at det er vanntett juridisk, men det vil være veldig snodig og nærmest arrogant om Telio svarer på nederlaget ved å innføre et nytt utbelingsgebyr i ettertid i en avtaleordning som de selv mener er avviklet og oppsagt. Jeg mener at kunden og leverandøren i størst mulig grad bør være likeverdige parter og følgelig blir det rart om de grensen for hva som skal innkreves og hva som skal refunderes ikke er i samme størrelsesorden, men skal ha forskjellig terskel i leverandørens favør. (Huff, det ble en tung setning)

 

Gi det hele litt mer tid. Selv om det ikke kan virke sånn er ikke dette så altfor enkelt juridisk, praktisk og regulativt for Telio, uansett hva de velger å gjøre. Jeg visste dette kunne i alle tilfelle dra ut, så jeg er en av de som tømte kontoen i stedet for å styre med dette.

Det er ikke store penger det dreier seg om, men jeg blir veldig provosert, til dels over markedsføringen og til dels til viljen for å oppklare det uten å involvere klagenemnda. I prinsippet har Telio ryddet en konkurrent av banen og redusert produktspekteret ved å avvikle et produkt som ikke passer inn i deres produktportefølje og dernest påstår de:

For deg som kunde betyr det økte fordeler, inkludert større tjeneste- og servicetilbud . .

I ettertid mener de at sitatet ovenfor er klippet fra en "åpenbar oppsigelse". Hvordan kan det være en fordel å bli oppsagt?

Endret av yngve0
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsatt ingen som av dere som har fått klagen behandlet som har hatt dialog med Telio? Jeg er nyskjerrig på hva de sier om medholdet i klagen.

 

Y

 

Jeg har fått utbetalt hvert eneste øre, så jeg er fornøyd og har ikke snakket noe mer med Telio siden jeg vant fram i Brukerklagenemda. Fortsatt god sommer! :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått utbetalt hvert eneste øre, så jeg er fornøyd og har ikke snakket noe mer med Telio siden jeg vant fram i Brukerklagenemda. Fortsatt god sommer! :)

Det vil si at penga bare kom av seg selv uten at du behøvde å kontakte dem direkte?

 

Da bør jo utfallet gjelde alle som er i samme situasjon, og ikke bare oss som har tatt oss bryet med å klage. . . :) :) :)

Lenke til kommentar

Det vil si at penga bare kom av seg selv uten at du behøvde å kontakte dem direkte?

 

Da bør jo utfallet gjelde alle som er i samme situasjon, og ikke bare oss som har tatt oss bryet med å klage. . . :) :) :)

 

Jeg tror jeg fikk en e-post fra dem hvor de spurte om kontonummer, og en stund etterpå kom pengene på konto.

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg e-post fra brukerklagenemnda:

klagen min har fått medhold, vedtaket er enstemmig. :new_woot:

Dato for nemndas behandling er 05/08/2010, så det ligger per dags dato ennå ikke under Nemdas Avgjørelser.

 

Jeg må si at noen stakkar har skrevet utrolig mye: hele sakssammendrag som PDF omfatter 7 sider!

Kjernefasitten er nok:

"Nemnda har, etter en totalvurdering, kommet til at hensynet til balanse, forutberegnlighet, sikkerhet og konsekvenser for

kunden, klart trekker i retning av at avtalevilkårets punkt 9.3 må settes til helt side som urimelige ved oppsigelse fra tilbyder.

Nemnda har for øvrig gjennomgått sakens dokumenter og kan ikke se at det foreligger noen oppsigelse fra Bellit/Telios side."

 

De kr. 153,54 som nemnda tilrår at Telio utbetaler til meg er jo blitt redusert meget kraftig gjennom telefonsamtaler i tiden mellom innlevering av klagen og stenging av TeleVoIP. Men likevel føles det bra og rettferdig at klagen min fikk medhold. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...