Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fra TeleVoiP sin hjemmeside:

"Din telefonileverandør, Bellit AS , har nå valgt å bli en del av Telio, Norges største bredbånds-telefoniselskap.[...]På denne bakgrunn har Telio bestemt at TeleVoiP tjenestene kommer til å bli lagt ned fra 6.6.2010"

 

For oss som har vært kunde hos TeleVoiP siden noen år og opplevt det éne og det andre er denne meldingen jo litt trist. TeleVoiP har tross alt levert en rimelig og stort sett svært stabil IP-telefonitjeneste. Hva nå? :hmm:

For vår del blir det nok Phonzo Cash siden jeg vill fortsette å bruke min egen Fritz!Box 7270. Dessuten er Telio klart dyrere med vårt utenlandske ringemønster.

 

Fra TeleVoiP sine Abonnementsvilkår:"Dersom det er restbeløp på en ringekonto, refunderes ikke dette ved oppsigelse."

Hvordan skal jeg forstå dette, takk? Får kundene ikke tilbake sine restsaldoer når tjenesten blir lagt ned? :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For oss som har vært kunde hos TeleVoiP siden noen år og opplevt det éne og det andre er denne meldingen jo litt trist. TeleVoiP har tross alt levert en rimelig og stort sett svært stabil IP-telefonitjeneste. Hva nå? :hmm:

For vår del blir det nok Phonzo Cash siden jeg vill fortsette å bruke min egen Fritz!Box 7270. Dessuten er Telio klart dyrere med vårt utenlandske ringemønster.

TeleVOIP har vært stabil, jeg har selv en 7270 som jeg er svært fornøyd med og et måst for at jeg skal ha IP-telefoni. Lovte ikke Telio for et par år siden at de skulle åpne for eget adapter?

Fra TeleVoiP sine Abonnementsvilkår:"Dersom det er restbeløp på en ringekonto, refunderes ikke dette ved oppsigelse."

Hvordan skal jeg forstå dette, takk? Får kundene ikke tilbake sine restsaldoer når tjenesten blir lagt ned? :mad:

Dette punktet gjelder vel hvis du som kunde velger å si opp, når leverandører termininerer produktet blir det vel litt underlig å konfiskere kundenes restsaldo med mindre de velger å kjøpe et helt annet produkt fra Telio's portefølje?

Bellit kan si opp abonnementet med 1 måneds varsel til en abonnementsperiodes utløp, med mindre det dreier seg om misligholdelse jf. avsnitt 7.

Hva er "Abonnementsperiodens utløp", er en avvikling som ramler inn på mail en onsdag ettermiddag midt i måneden i henhold til dette punktet?

Endret av yngve0
Lenke til kommentar

Man mister nok evt beløp som er igjen etter 6/6-2010.

Har selv noen hundre på konto og nå må det ringes

Dette høres isåfall ut som en sak for forbruker-organisasjonen (hvis noen gidder); Man får restsaldoen kun godskrevet hvis man bestiller nytt produkt fra Telio. Noen videreføring kan man vanskelig snakke om, da produktene er således forskjellige og det kreves ny etablering med ny bindingstid.

 

Y

Endret av yngve0
Lenke til kommentar

Ellers har jeg ikke noe problem med å kontakte forbruker-organisasjonen som den notoriske tyske kverulanten jeg er. :D

Det er jo en prinsippsak, så forsåvidt greit å sjekke.

 

Jeg synes begrunnelsen for nedleggelse av Televoip var syltynn. Årsaken er nok egentlig at de ikke tjener nok penger på oss.

At de så bruker den begrunnelsen til å ta pengene til de som ikke vil være med videre, er ikke noe pluss for Telio :thumbdown:.

Lenke til kommentar

Ellers har jeg ikke noe problem med å kontakte forbruker-organisasjonen som den notoriske tyske kverulanten jeg er. :D

Det er jo en prinsippsak, så forsåvidt greit å sjekke.

 

Jeg synes begrunnelsen for nedleggelse av Televoip var syltynn. Årsaken er nok egentlig at de ikke tjener nok penger på oss.

At de så bruker den begrunnelsen til å ta pengene til de som ikke vil være med videre, er ikke noe pluss for Telio :thumbdown:.

Let us beet them, jeg klager gjerne både her og der.

 

Dette virker konkurransevridende og kundetyveri så det holder, "Vi tilbyr deg ikke samme produktet som du har, hvis du bestiller nytt produkt hos oss godskriver vi restsaldo, hvis ikke rapper vi pengene dine".

 

Morsomhet:

Felles for disse numrener at de er alle er terminert i en "selveid" Fritz!Box med støtte for Sip-/voip-kontoer, da numrene tildels brukes til virituell faks og til dels er tilkoblet ISDN-utstyr. Det er ikke veldig mye utgående trafikk på disse nummerene, og derfor ikke aktuelt med noe volum-avtale med ubegrenset samtale-trafikk. Disse nummerene har vært registrert på meg hele tiden, så de er ikke berørt av den nevnte problemstillingen med "uidentifiserte kunder".

 

I deres informasjonsmail av 5.5.2010 skriver dere videre:

. . . . . For deg som kunde betyr det økte fordeler, inkludert større tjeneste- og servicetilbud. .. . . .

og

. . . . . Du kan ta kontakt med Telio på 02101 eller send en e-post til [email protected] for et godt tilbud på et Telio-abonnement . . .

 

 

Jeg er derfor spent på hvilke produkter dere kan tilby som passer de behov jeg har skissert ovenfor og ser frem til å høre fra dere.

De svarte selvsagt positivt med henvisning til at de hadde to spennene tilbud til meg, (deriblant videotelefon??) og henvisning til standard linker/tilbud. Jeg kan jo selvsagt være naiv og ta det for gitt at tilbudet teknisk passer til min forespørsel. . .

Endret av yngve0
Lenke til kommentar

Jeg fikk omtrent samme svaret som deg. Jeg svarte:

 

Hvilken hjemmel har dere til "konfiskere" saldoen min når dere terminere produktet? Hvis dere hadde tilbydt videreføring på tilsvarende produkter, ville jeg hatt forståelse for at saldoen ville blitt videreført hos Telio.

Noen videreføring av abonnementet kan man ikke snakke om når produktene ikke ligner hverandre og det kreves nye bindingstid og ny abonnementsavtale for å bli godskrevet innbetalt saldo.

 

Såvidt jeg forstår, kan pkt 9.3 i TeleVOIP's avtalevilkår kun komme til nytte når abonnementet sies opp "ved abonnementsperiodes utløp" (jfr pkt 9.2). I dette tilfellet er det såvidt jeg forstår ikke snakk om oppsigelse men en avvikling av produktet med 30 dagers varsel helt uavhengig abonnementsperiodens utløp.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på at det nytter å diskutere med Telio.

 

Hva burde man dessuten forstå under "abonnementsperiodes utløp" ved en avtale som baserer på forhandsbetaling og har ingen bindningstid? Egentlig ville dette jo bety "når saldoen er oppbrukt", eller? :hmm:

 

Nei, jeg tror at vi først får våre penger tilbake når flest mulig klager til Brukerklagenemnda. :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på at det nytter å diskutere med Telio.

 

Hva burde man dessuten forstå under "abonnementsperiodes utløp" ved en avtale som baserer på forhandsbetaling og har ingen bindningstid? Egentlig ville dette jo bety "når saldoen er oppbrukt", eller? :hmm:

 

Nei, jeg tror at vi først får våre penger tilbake når flest mulig klager til Brukerklagenemnda. :dribble:

Gir dem dagen, så sender jeg det til -nemnda.

Imponerende at man trur det er taktisk å utvise arroganse i en kunde-rekruteringskampanje.

 

Y

Lenke til kommentar

Jeg har nå sendt mail til [email protected] og bedt om svar ang. resttilgode på TeleVoiP-saldoen.

Hvis/når de svarer skal jeg poste det her.

 

Ellers har jeg ikke noe problem med å kontakte forbruker-organisasjonen som den notoriske tyske kverulanten jeg er. :D

 

Helt enig! Jeg misliker også sterkt at de prøver å tvinge meg over på ett vesentlig annet produkt enn det jeg har i dag, og synes Phonzo Cash er det som nærmest tilsvarer det abonnementet jeg hadde hos TeleVoIP og ønsker å gå over til Phonzo. Jeg skrev til Bellit/Telio:

 

Grunnen til at valgte TeleVoIP i sin tid var pga. at de ikke har fast månedsavgift (på linje med abonnementer hos Phonzo og IPlink). Dessuten tillater de man bruker og konfigurerer eget IP-telefoniutstyr. (Jeg har en Siemens Gigaset S685IP telefon som er konfigurert mot TeleVoIP sin SIP-server).

 

Jeg føler derfor Telio ikke leverer en tjeneste som jeg kan eller ønsker å benytte meg av, og ønsker derfor utestående saldo kreditert og jeg vil deretter portere nummeret mitt til en annen tilbyder.

 

Henviser til Bellit salgs og leveringsbetingelser punkt 4: http://www.televoip.no/utstyr/terms.php:

“Ved vesentlige endringer i vilkårene har kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning og kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalte utlegg.”

 

Men de bare svarer med å refere til Televoips avtalevikår:

 

http://www.televoip.no/telefoni/terms.php

 

9.2 Bellit kan si opp abonnementet med 1 måneds varsel til en

abonnementsperiodes utløp, med mindre det dreier seg om misligholdelse jf.

avsnitt 7.

 

9.3 Dersom det er restbeløp på en ringekonto, refunderes ikke dette ved

oppsigelse.

 

Jeg kjemper gjerne mot Telio og Bellit i samarbeid med dere og forbrukerorganisasjoner for å få tilbake mine gjenstående 1411,46 kr. TV2 Hjelper deg?

 

-Tor Anders

Lenke til kommentar

Jeg kjemper gjerne mot Telio og Bellit i samarbeid med dere og forbrukerorganisasjoner for å få tilbake mine gjenstående 1411,46 kr.

 

Au da!

Hvis vi alle som har beløp gjenstående på våre ringekontoer legger sammen hvem vet, kanskje noen russiske biznizmeni av den nærgående typen blir interessert i å kjøpe kravene...? :ninja:

 

:evil:

Lenke til kommentar

Jeg kjemper gjerne mot Telio og Bellit i samarbeid med dere og forbrukerorganisasjoner for å få tilbake mine gjenstående 1411,46 kr.

 

Au da!

Hvis vi alle som har beløp gjenstående på våre ringekontoer legger sammen hvem vet, kanskje noen russiske biznizmeni av den nærgående typen blir interessert i å kjøpe kravene...? :ninja:

 

:evil:

 

Er ikke den jugoslaviske mafia'n farligere?

Jeg har kr 145,- tilgode.

Lenke til kommentar

Jeg gikk heldigvis i null rett før jeg fikk mailen om at Televoip skal legge ned.

 

Nå blir det Phonzo Cash på meg.

 

Fikk tilbud fra Phonzo om at de hadde et spesialtilbud til tidligere Televoip-kunder.

 

Om jeg ville portere mitt gamle nummer kostet det kr 152. Som velkomstilbud skulle vi få bruke det beløpet å ringe for.

Lenke til kommentar

JEG OPPFORDRER ALLE SOM HAR HØY RINGESALDO IGJEN TIL Å BRUKE OPP DET DE KAN! Ikke la Telio få pengene!!!

 

RING GIVERTELEFON! For eksempel Røde Kors (82044001. 200 kr blir belastet din telefonregning)

 

Kom med flere forslag om givertelefoner til seriøse gode formål!

 

Ring mobil så mye du kan!

Ring til slekt og venner som det er lenge siden du har snakket med!

 

Har hadd TeleVoip siden de startet og har vært veldig fornøyd med de bortsett i fra siste konkurs og nå. Mistet ved konkursen ringesaldoen, og det gjør jeg tydeligvis nå også :(

 

Anbefaling:

Snakket med Phonzo.no, hurtig svar fra dem tross alle hendvendelsene fra TeleVoip kunder. De er glade for å få oss som kunde. Koster 49,- for etablering eget utstyr eller Softphone. Portering av nummer kr 152,- men det fyller de på ringekontoen til tidligere TeleVoip kunder :thumbup:

 

Det er ett minus med Phonzo: Det går ikke å bruke SIP kontoen på flere SIP klienter samtidlig. Men det tror jeg ikke blir noe problem for jeg kan sette opp flere lokale SIP kontoer registrert til en på min FritzBox. Og dessuten jobber Phonzo med en løsning på dette.

Endret av Kvithyll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...