Gå til innhold

Søknad til sesjon 2 - avslått

Anbefalte innlegg

Det ikke skje noe som i 1940. Man lærer av sine feil og gjør forebyggende arbeid slik at det ikke skjer igjen.

Hadde det vært en mulighet for at d kunne bli noe slikt kunne skje igjen, da skulle jeg vært enig med deg. Men det er det overhode ikke.

Fgtj er veldig sosialt da, så mange har det kjekt. Ingen jeg har snakket med sitter igjen med noe annet en gode sosiale minner.

Det er overhode ingen grunn til at forsvaret ikke skulle kunne ta inn alle som vil og som er mentalt friske. Og latt alle som ikke vil slippe. Det er ikke en frykt for gjentagelse av 1940 vi trenger forsvar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forsvaret kan heller ikke ta inn alt som kryper å går på grunnlag av de har lyst til å inn i forsvaret. Her er det mange faktorer i sving bla. din egen sikkerhet, andres sikkerhet og det å faktisk kunne være på topp i en meget stressende/vanskelig situasjon.

Det er noe skammelig feil når jeg som er grei form, frisk mentalt og innstilt på førstegangstjeneste og videre utdanning ikke kommer til del 2 da to usunne kamerater som er likegyldig til forsvaret og begge to har astma kommer videre.

Lenke til kommentar

Kan du på noen måte dokumentere at det ikke vil skje?

Det er ikke av frykt og paranoia at vi har et forsvar, nei, men det skal virke som en sikkerhet for nasjonen. Det er mange forskjellige stillinger og tjenester i Forsvaret. Folk er forskjellige, og man trenger ikke være fysisk på topp for å klare seg i Forsvaret. Men de vurderer deg, og finner de at du ikke tilfredsstiller deres krav godt nok, så kommer du heller ikke inn. Det er slik det burde være også. Noe annet er ganske uforståelig, da det er en så ekstremt viktig instans for landet som også krever egnede folk.

Nå vet ikke jeg hvordan TS opplever dette med puls, men hvis det er forstyrrende slik at det kan hindre han i å utføre viktige oppgaver, så er jo selvsagt dette et problem. Men det fins som sagt mange tjenester i Forsvaret, og om TS tar kontakt med de, så kan det hende at de har noe til han.

Douchbag - var det av rent helsemessige årsaker at de avslo søknaden din? Som sagt, ta skriftlig (ikke e-post) kontakt med VPV og be om en redegjørelse for resultatet ditt. Anbefaler dere begge to til å dra til fastlegen deres for å få dokumentasjon på at dere kan gjennomføre et år i militæret. Da vil dere sannsynligvis bli vurdert på nytt, etter hva jeg har forstått.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar
Forsvaret kan heller ikke ta inn alt som kryper å går på grunnlag av de har lyst til å inn i forsvaret. Her er det mange faktorer i sving bla. din egen sikkerhet, andres sikkerhet og det å faktisk kunne være på topp i en meget stressende/vanskelig situasjon.

Det er noe skammelig feil når jeg som er grei form, frisk mentalt og innstilt på førstegangstjeneste og videre utdanning ikke kommer til del 2 da to usunne kamerater som er likegyldig til forsvaret og begge to har astma kommer videre.

Må si meg enig med Douchbag. Ingenting jeg har mer lyst til etter påbygg, enn å ta førstegangstjenesten, likevel får jeg muligens ikke sjangsen, fordi "jeg ikke velger en egnet utdanning". Mens mange av mine venner som kom videre til del 2 gjør hva som helst for å slippe.

Lenke til kommentar

God dag!

Jeg fikk i dag vite at jeg ikke er innkalt til sesjon del 2, tydeligvis på grunn av helse.

Tingen er at jeg ikke aner hva som er i veien med meg, og har derfor planer om å sende brev for å høre med vernepliktsverket.

Jeg bare lurer på om det er noen her som aner hva jeg må ha med i brevet, jeg tenker da ikke på selve teksten, men mer bevis på at det faktisk er jeg som sender brevet. Må jeg ha med personnummeret? Det har jeg strengt tatt lite lyst til å skrive i et brev.

Lenke til kommentar

Det ikke skje noe som i 1940. Man lærer av sine feil og gjør forebyggende arbeid slik at det ikke skjer igjen.

Hadde det vært en mulighet for at d kunne bli noe slikt kunne skje igjen, da skulle jeg vært enig med deg. Men det er det overhode ikke.

Det er overhode ingen grunn til at forsvaret ikke skulle kunne ta inn alle som vil og som er mentalt friske. Og latt alle som ikke vil slippe. Det er ikke en frykt for gjentagelse av 1940 vi trenger forsvar.

Det sa man i årene før 1940 også, så vet du det.

Lenke til kommentar

Snakket med VPV på telefon idag. De hadde ingen tilgang til opplysnignene da de kunne være sensitive. Informasjonen de hadde fått som ikke sendte oss videre var visst nok KUN tatt fra det vi svarte på sesjon del 1. Dama anbefalte meg å sende en e-post til

[email protected] med navn og adresse, samt personnr. Det var ikke noe annet høytidelig som skulle skrives bortsett fra at jeg skulle spørre om jeg kunne får de opplysningene som gjorde at jeg ikke ble innkalt til sesjon del 2.

jeg venta btw 55 minutter i telefonen med crap ventemusikk. :thumbdown:

Life sucks.

Lenke til kommentar

Herregud. Folk her klarer jaggu ikke å se lengre enn sin egen nesetipp. Hvis du ikke skjønner det at selv mild WPW SELVFØLGELIG diskvalifiserer, så har du ikke skjønt noe som helst om hva forsvaret krever. Hvis du får "anfall" og er ubrukelig i et minutts tid i felten, så kan dette bety at du og hele laget ditt dør. Argumenter som at "Norge kommer ikke til å være i krig", "vi kommer ikke til å bruke det vi lærer" er bare vås. Vi vet ingenting om hvordan verden ser ut om 25 år, da folket som kalles inn nå ikke lengre er vernepliktig. Ingenting! Skal forsvaret bruke penger på å trene deg opp, så skal de få stridsevne igjen for det. Om de ikke kan bruke deg som soldat, hjelper det ikke at du har kjempekjempelyst! Forsvaret driver ikke veldedighet. Motiverte folk bør slippe inn fordi de kan gjøre en bedre jobb enn umotiverte, men når du er ubrukelig på grunn av medisinske ting så hjelper ikke all verdens motivasjon.

Get over it, få deg en utdannelse og bidra på andre måter.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud. Folk her klarer jaggu ikke å se lengre enn sin egen nesetipp. Hvis du ikke skjønner det at selv mild WPW SELVFØLGELIG diskvalifiserer, så har du ikke skjønt noe som helst om hva forsvaret krever. Hvis du får "anfall" og er ubrukelig i et minutts tid i felten, så kan dette bety at du og hele laget ditt dør. Argumenter som at "Norge kommer ikke til å være i krig", "vi kommer ikke til å bruke det vi lærer" er bare vås. Vi vet ingenting om hvordan verden ser ut om 25 år, da folket som kalles inn nå ikke lengre er vernepliktig. Ingenting! Skal forsvaret bruke penger på å trene deg opp, så skal de få stridsevne igjen for det. Om de ikke kan bruke deg som soldat, hjelper det ikke at du har kjempekjempelyst! Forsvaret driver ikke veldedighet. Motiverte folk bør slippe inn fordi de kan gjøre en bedre jobb enn umotiverte, men når du er ubrukelig på grunn av medisinske ting så hjelper ikke all verdens motivasjon.

Hvem er det du og de andre her, tror skal angripe Norge? Jeg bare lurer for det er helt absurd for meg at noen skulle tro noe slik i dag. Med tanke på alt som er gjort siden sist vi var i krig.

Forsvare burde selvfølgelig ta inn TS og alle andre som vil inn, smile og være happy. Vi trenger ikke forsvaret til krig i Norge, og de soldatene vi utdanner i dag, vil selvfølgelig aldri bli brukt til krig i Norge.

1 år i forsvaret blir for de som alle andre, en hyggelig sosial greier de aldri vil få bruk for.

Forsvaret kan brukes til mange andre ting, men ikke noe TS skulle hatt problem med.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Er det mulig? For det første klarer du ikke å underbygge påstandene dine med noe som helst, hvilket svekker seriøsiteten i innleggene dine. For det andre viser du VELDIG liten innsikt i Forsvaret og hva Forsvaret faktisk dreier seg om, noe som svekker de grunnløse påstandene dine enda mer. Kom heller tilbake igjen når du faktisk har noe konkret å vise til.

En god del søker int.ops etter fgtj, plutselig var det bruk for en god del bare der. Forsvaret har hele tiden behov for å utdanne soldater, og du glemmer også å se på "livsområdet" i Forsvaret, noe som svekker påstandene dine enda mer. Forsvaret er i førsteomgang ment for å nettopp forsvare nasjonen Norge, samt delta i internasjonale operasjoner, hvilket Norge gjør i dag. Forsvaret er derfor i første omgang interesserte i de som er i stand til å utføre forskjellige oppgaver knyttet til dette. Som nevnt, så fins det mange forskjellige stillinger og avdelinger i Forsvaret, og det er mulig at Forsvaret har noe til TS. Men mild WPW kan i verste fall føre til et fatalt utfall i en skarp situasjon, og dette er selvfølgelig Forsvaret ikke interessert i. Hvor du får det fra at de burde være det og smile og ta han blidt og godt i mot, er for meg uforståelig. Nei, huff. Prøv igjen.

Endret av Goldshoten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem er det du og de andre her, tror skal angripe Norge? Jeg bare lurer for det er helt absurd for meg at noen skulle tro noe slik i dag. Med tanke på alt som er gjort siden sist vi var i krig.

Forsvare burde selvfølgelig ta inn TS og alle andre som vil inn, smile og være happy. Vi trenger ikke forsvaret til krig i Norge, og de soldatene vi utdanner i dag, vil selvfølgelig aldri bli brukt til krig i Norge.

1 år i forsvaret blir for de som alle andre, en hyggelig sosial greier de aldri vil få bruk for.

Forsvaret kan brukes til mange andre ting, men ikke noe TS skulle hatt problem med.

Dummeste jeg noensinne har hørt. Hvis vi ikke tror forsvaret skal brukes til å forsvare landet, så legger vi det ned. Selvfølgelig. Hvis ingen kan angripe oss, trenger vi ikke et forsvar. At det er hyggelig og sosialt er en bra bieffekt for noen, men det er IKKE en grunn til å bruke over 30mrd i året på å opprettholde et forsvar.

Selvfølgelig kan vi bli angrepet. Ikke i år, og ikke til neste år. Men om 5 år, 10 år eller 20 år vet vi ingenting om hvordan verden ser ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Vi blir ikke angrepet om 5 10 eller 20 år, og vi har ikke et forsvar fordi vi tror Norge skal bli angrepet. Jeg bare lurer på hvem du tror skal angripe NATO landet Norge?

Vi trenger et forsvar, men av helt angre grunner enn at Norge skal bli angrepet og at det skal bli krig i Norge. Hadde vi fryktet det, hadde ikke forsvaret sett ut som det gjør i dag.

Lenke til kommentar

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Vi blir ikke angrepet om 5 10 eller 20 år, og vi har ikke et forsvar fordi vi tror Norge skal bli angrepet. Jeg bare lurer på hvem du tror skal angripe NATO landet Norge?

Vi trenger et forsvar, men av helt angre grunner enn at Norge skal bli angrepet og at det skal bli krig i Norge. Hadde vi fryktet det, hadde ikke forsvaret sett ut som det gjør i dag.

Neivel. Hvorfor har vi da et forsvar?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oj, det er mye vi bruker det til.

Operasjoner i utlandet f.eks. Naturkatastrofer et annet eksempel. "Fredsbevarende arbeid".

Hvor naive går det ann og bli? Dere kan garantere at Norge aldri mer blir angrepet?! HALLO. :wallbash:

Ja, selvfølgelig, hvem er det du mener skulle angripe NATO-landet Norge?

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Herreguuuuud. Prinsippet er at man skal utdanne soldater som er skikket til soldatyrket. Det er irrelevant om vi ikke er truet nå eller på sikt. Folk som ikke er skikket er det av en grunn, man skal i uansett situasjon stole på at din medsoldat er kompetent til oppgaven, og ikke setter andre i farlige situasjoner. Virker litt som at folk mener at forsvaret bare "leker klubb" men i bunn og grunn utdanner de folk i et av de mest ekstreme yrkene i verden og da hjelper det lite om du har et handicap som forhindrer deg i å yte det som er nødvendig.

Se forøvrig signatur.

Lenke til kommentar

Oj, det er mye vi bruker det til.

Operasjoner i utlandet f.eks. Naturkatastrofer et annet eksempel. "Fredsbevarende arbeid".

Hvor naive går det ann og bli? Dere kan garantere at Norge aldri mer blir angrepet?! HALLO. :wallbash:

Ja, selvfølgelig, hvem er det du mener skulle angripe NATO-landet Norge?

Kan du fortelle meg hva annet enn utenlandsoperasjoner vi bruker forsvaret til, som krever at soldatene lærer å være soldater? Naturkatastrofer kan vi bruke sivilforsvaret til. Du trenger ikke å kunne skyte, slåss, kamuflere deg, marsjere og lignende for å slukke brann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forsvaret må da luke ut SVÆRT mange til førstegangstjeneste?

Jeg går på idrettslinje, og trener dermed 2 ganger daglig (skole og fotball), i engelsk, matte og norsk hadde jeg forøvrig 6, 5 og 5.

Men; jeg har ganske kraftig pollenallergi (bjørk og gress)(pluss at jeg er allergisk mot diverse andre ting som pelsdyr osv), og tar derfor allergimedisiner daglig fra vår til høst. Og jeg opererte i januar for en fotballskade. Men jeg trodde ikke jeg skulle få avslag på grunn av dette? Operasjonen har jo ingen betydning nå, trener for fullt igjen, og jeg trodde ikke de avslo folk på grunn av pollenallergi?

Uansett - det er ingen krise for min del. Motivasjonen var litt både og - det kunne vært jævlig god erfaring å komme inn, men om jeg ikke kom inn så kan jeg bare komme igang med utdanningen tidligere, og slipper å 'miste' ett år liksom.

Men at jeg får avslag på grunn av helse, føler jeg er litt kjipt, da jeg er i god form - er bare at jeg har allergi.

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...