jonnasfravigå Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hvordan kan jeg se film på f.eks. tv2 web-tv på på linux redhat? Krever ikke dette Windows Media Player? Finnes det noen alternativer? Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal installere DivX-codecen på redhat. Skal jeg kjøre en av filene? Er nokså grønn på Linux så dere må forklare nøye hvordan jeg gjør dette. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 vel, mplayer tar det meste... */me må lære seg å lese * Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 mplayer takla windows media format hos meg, d.v.s. filetternavnet var wmf, aner ikke om kodeken var det.... Installere DivX :-) ? Har ikke jeg hatt noe behov for.... Mplayer tok det automagisk.... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 http://shrike.freshrpms.net/rpm.html?id=358 Last ned og installer med rpm. Hvordan du gjør dette står i faq-en, tror jeg. Apt-rpm er forresten en god ide å installere også. Lenke til kommentar
herregud Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Du kan laste ned xine med codecs her: http://cambuca.ldhs.cetuc.puc-rio.br/xine/ Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvordan kan jeg se film på f.eks. tv2 web-tv på på linux redhat? Krever ikke dette Windows Media Player? Finnes det noen alternativer? Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal installere DivX-codecen på redhat. Skal jeg kjøre en av filene? Er nokså grønn på Linux så dere må forklare nøye hvordan jeg gjør dette. Det å se TV2 web-tv i Linux med mplayer, er håpløst. De har gjort dette så Windowsspesifikt, at det er kun WMP som slipper igjennom der i gården ja. Jeg har gjort flere forsøk, men har måttet gi opp. Derimot så går det an å bruke mplayer eller asfrecorder på NRK sine sider. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Det å se TV2 web-tv i Linux med mplayer, er håpløst. De har gjort dette så Windowsspesifikt, at det er kun WMP som slipper igjennom der i gården ja. Jeg har gjort flere forsøk, men har måttet gi opp.Derimot så går det an å bruke mplayer eller asfrecorder på NRK sine sider. Funker å se på tv2 sin webtv hos meg, har du prøvd mplayerplug-in? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Ehhhh...Nei.... :oops: Kanskje jeg skulle prøve den ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå