Brølaren Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei! Jeg har en Thompson ST780 routher. Det jeg lurer på er hva som er inn og ut når du skal åpne porter i denne routheren. (Med tanke på UDP eller TCP outbound/inbound) Disse er portene jeg skal åpne 9103, 9100, 10196 (UDP outbound/inbound) 80, 3081, 3105 (TCP outbound) 22350 - 22380 (TCP inbound) Har vedlagt trykkbart miniatrybilde under: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Inn er vanligvis fra Internet til en lokal maskin. Du oppgir da portnummere pakkene kommer med fra "utsiden" (Inet) og hvilken ip disse skal rutes til på "innsiden" (LAN). Vanligvis trenger du ikke åpne for utgående, de som regel er allerede åpne. Note; Noen ISP stenger en del porter i routeren på sin side. Dersom du ikke får ting til å funke kan det lønne seg å høre med ISP'en din hvilke porter (om noen) disse har stengt for. Lenke til kommentar
Brølaren Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Inn er vanligvis fra Internet til en lokal maskin. Du oppgir da portnummere pakkene kommer med fra "utsiden" (Inet) og hvilken ip disse skal rutes til på "innsiden" (LAN). Vanligvis trenger du ikke åpne for utgående, de som regel er allerede åpne. Note; Noen ISP stenger en del porter i routeren på sin side. Dersom du ikke får ting til å funke kan det lønne seg å høre med ISP'en din hvilke porter (om noen) disse har stengt for. Takk, men det vet jeg allerede Jeg vet ikke hva som er inn og ut på bildet så jeg la ved. Hvor skal jeg skrive inn utportene? Og hvor skal jeg skrive inn innportene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Uten at jeg har sett noen Thompson router før; Det bildet ser ut til bare å endre portnummer (innkommende -> annen port på LAN). Hvilket du antagelig ikke trenger å gjøre. Det du skal er å åpne porter (Firewall). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Søkte litt på nettet; Du må visst legge opp de samme portene i "Port range" og i "translate to" feltene for å lage en gruppe. En linje for hver serie du bruker. Etterpå må du tilegne hele gruppen til en intern IP. Google "port forewarding Thompson ST780". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå