vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Airflow er det springende punktet på vifter, og lyd selvsagt. Og jo større vifte, jo mere luft dytter den. Hvis du har ett knotete kabinett så kan det ofte være lønnsomt å bytte det istedenfor og begynne med vifter da gode vifter også koster endel kroner. Det finnes masse flotte kabinetter der ute som er relativt lydsvake og allikevel kjøler meget godt. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 ja men problemet er at jeg så og si er blakk, men kan avse 300 kroner til 2 kabinettvifter. kabinettet er ikke noe særlig knotete men er en jævlig haug med ledninger som stikker ut i det sykeste, og flesteparten av disse er slike man kan koble til nye ting man fyrer inn i kabinettet. kan ta ett bilde slik at dere kan se. hvordan viser jeg bilde her på forumet? er ganske så ny bruker så jeg er übernoob Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da kan du garantert tjene endel på og gjemme unna kablene slik at luften strømmer lettere i den retningen den var ment å strømme. Strips er en fin greie for å feste kabler slik at du får lagt dem mot kantene av kabinettet, eller hvor de nå kan festes ute av veien. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) ledningene er stripset men det er på en måte mange "ubrukelige" ledninger som ligger rundt om kring som også er stripset. skal prøve å laste opp bildet. Uploaded with ImageShack.us som dere ser så er ledningene stripset sammen til en klump og det er mange "kontakter" som ikke står i noe som bare henger og dingler. Endret 5. mai 2010 av kjellvr Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Det er jo helt klart ikke verdens best konstruerte kabinett med tanke på kjøling. Hvis man satte ei diger vifte i døra så ville nok det være den beste plasseringen med tanke på at hele fronten av kabinettet er sperret av hdd bays. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 update: gama cod ca 10 min mens speedfan stod på, med en gang jeg gikk ut av cod stod det at GPUen var på 86C og resten var på rundt 42C, det er vell ikke helt gale? samme skjer med meg når jeg gamer cod. det var en gang når jeg spilte Crysis på full grafikk så fikk jeg CPU en på 70c GPU* Hvis han har god gjennomlufting kan tempen synke en god del mer. Jeg har jo tros alt mitt gtx 295 dual pcb (To kort i et) på 40*c idle og ca 60*c under load. Stopper jeg viftene (untat exaust fan, viften på cpukjøler) ligger den på nære 60*c idle. Så det hjelper mye Hvis ikke det hjelper kan et par kjøleribber på bakplatene av kortet fungere utmerket og senke temperaturen intill 8 grader. Fest de med termisk teip. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 takker for gode svar. men hva kan jeg gjøre for å få bedre gjennomlufting? kan jeg fjerne noen av ledningene som det ikke ser ut til å gå noen plass? tenkte meg til datakjeden stavanger i morgen for å hørre med de om nye vifter og om hva de synes jeg kan gjøre Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 update, kjørte skype, speedfan og cod i 20 min nå, GPU var oppe i 85C og rundt 45C i resten av kabinettet. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kan du tenke deg og skru kjøleren av kortet og så blåse ribbene rene. Hvis ikke selges det mange andre kjølelosninger til de fleste skjermkortene. Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Kan du tenke deg og skru kjøleren av kortet og så blåse ribbene rene. Hvis ikke selges det mange andre kjølelosninger til de fleste skjermkortene. men hvordan får jeg kjølerillene av ? Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 hey, har kjøpt og montert nye kabinettvifter nå, fikk ned temperaturene ca 5C, blåste også kjøleribbene og vifta som stod på prosessoren, meeen, jeg lurte på om jeg kan ta de to gamle viftene og skru oppå hverandre og de to nye oppå hverandre og sette inn? men jeg tror de nyere flytter en litt større luftstrøm enn de gamle, og da kan jo dette skape undertrykk eller overtrykk i kabinettet kan det skade komponentene? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Ikke skru flere vifte oppå hverandre. Hvis de roterer hver sin vei kan det slite motoren. Men har du renset skjermkortet, det pleier bare og være noen skruer på baksiden. Så kan du ta av hele kjøleren. Så bytte kjølepasta og blåse den rein for støv. Husk at du må blåse motsatt vei av hva det blåser for og få ut det verste av hybelkaninene. Endret 8. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå