carolinecordelia Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Jeg har plutselig problem med å vise laptop skjermen på tv. Laptopen er koblet til via skjermkabel (sånn hvit med blå overgang i enden til laptop)Det fungerte utmerket inntil i går. Jeg satt og så på en MGP video via tv, og siden jeg hadde bestilt høyttalere til laptoppen for å få bra lyd også så dro jeg og hentet disse. I mellomtiden satte jeg laptoppen i dvalemodus. Da jeg kom hjem ca 30 minutter senere så slo jeg på pc og koblet til høyttalerene for å se videoen med ordentlig lyd, dette virket en liten stund og jeg var veldig fornøyd, men det kjekset seg helt da jeg fikk melding på msn. dette har aldri vært noe problem før. Når jeg nå setter tv til Pc så får jeg bare meldingen "Mode not supported" på tv skjermen. Mitt spørsmål er da som følger: Kan det bare slutte å virke helt plutselig? Kan driverne plutselig endre innstillinger? Er det innstillinger i skjermkortet eller tv som er problemet her? Jeg finner ikke noen avanserte innstillinger som går på annet enn skjemoppløsning o.l. Pc er en Fujitsu Siemens Amilo AMD Turion 64 xw2 mobile tecnology TL-60 2GHz 2047Ram 32 biters operativ system Win Vista Home premium Tv er en Samsung LE40 A656 Endret 5. mai 2010 av carolinecordelia Lenke til kommentar
carolinecordelia Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Lurer fremdeles på dette jeg. Har fått det til i mellomtiden, men nå har det kjekset seg igjen. Jeg har installert nye drivere til grafikkortet, så sikkert der problemet ligger, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal løse det. Akkurat nå så får jeg opp bilde på tv, men bare som en utvidelse av pc skjermen istedet for at jeg får to like skjermbilder. (var dette forståelig?) Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Har du vært inne i menyen på Samsungen og sett om det er noe å stille inn i forbindelse med PC? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Du må inn på driverinnstillingene og fortelle at pcen skal behandle hver skjerm med eget skrivebord, i stedet for å klone et skrivebord over 2 skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå