Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 noengangr når jeg er på pcen, feks skriver her skrur den seg av autmatisk. noenganger er det eneste stedet som hjelper gulvet. noen tips? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Uhm... gulvet? Hvordan? Hvirker pc'n hvis du ligger på gulvet? Eller må pc'n ligge på gulvet? Normalt sett så er gulv det siste jeg tenker på å bruke for å fikse en pc, men du har tydeligvis hatt enn oppdagelse. Del med oss da. :!: Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Om det hjelper å sette PCen (laptoppen?) på golvet så tyder dette på overoppvarming. Når du setter laptoppen i fanget, på sofaputa eller liknande mjuke overflater så tetter du igjen venilasjonsåpningane som igjen fører til at PCen ikkje får ventilert ut den varme lufta. Når PCen blir for varm slår den seg automatisk av for å forhindre skader på PCen og tap av data. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 hmm. har den noenganger på gulvet og. da skrur den også seg av. men oftest som du sa the avatar. hvordan forhindrer jeg det? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Åpne pcen og fjerne støv fra viftene;) Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 hvordan gjør jeg det da? vil ikke ødelegge pcen hvoradn gjør jeg det uten og ødelegge noe? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kva slags type laptop har du, om du søker på nett finner du detaljerte bilde instruksjoner for korleis du åpner laptopen for dei aller fleste modellane. Alternativt kan du sende inn PCen til service om du ikkje vil gjere dette sjølv. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 vil helst ikke betale noe. er veldig ung har en acer' på lappen rett vedsiden av står dette: 320gb hdd og masse annet har windows wista Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Kjøp trykkluft på boks hos Clas Ohlson og demonter det du tør demontere for å komme til vifta/kjøleren. Og vær forsiktig, ta ut batteriet og nettledningen, det er ømfindtlige saker som sitter inni maskin. Endret 5. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 er bare 15.. andre tips som jeg også kan gjøre her og nå? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har gjort dette en gang selv og var da uten noe som helst erfaring med bærbar maskin. Det er ganske lett gjort egentlig. Du skrur ut en god del skruer under maskinen og fjerner det som trengs. Syns ikke det er nødvendig med en guide eller instruksjoner på dette. Bare husk hvor alt skal sitte! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 skal jeg bare skru av alle skurene ? og deretter? kan noen gi meg en miniguide? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har gjort dette en gang selv og var da uten noe som helst erfaring med bærbar maskin. Det er ganske lett gjort egentlig. Du skrur ut en god del skruer under maskinen og fjerner det som trengs. Syns ikke det er nødvendig med en guide eller instruksjoner på dette. Bare husk hvor alt skal sitte! Hvis han aldri har skrudd på en bærbar så er det veldig betryggende å ha en guide og gå etter, eller noen å spørre. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 har aldri skrudd noe på den jeg.. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 skal jeg bare skru av alle skurene ? og deretter? kan noen gi meg en miniguide? Du ser ganske greit hva som skal av for å få av dekselet og så graver du deg videre nedover:D Spiller vel ingen rolle at du er 15? Bygget min første pc når jeg var 14 eller 15 så det der klarer du nok;) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) skal jeg bare skru av alle skurene ? og deretter? kan noen gi meg en miniguide? Nei nei nei, ikke skru ut alle skruene. Du må skru ut de som trengs å skrues ut for å komme til vifta. Gi meg modellnummer og navn så skal jeg se om jeg kan finne en guide,. Endret 5. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har du orginal boksa eller manualen til laptopen? Det er litt lettare å guide deg visst vi veit nøyaktig kva slags model det her er snakk om. Men det er stort sett berre å: 1)slå av PCen 2) ta ut batteri og strømledning 3) løyse skruane under laptopen 4)rense viftene for støv Du skal hovedsaklig løyse skruane som går rundt kanten, desse skruane kan av og til befinne seg under gummiknottane som er under PCen. Om du ikkje finner nøyaktig model namn og fortsatt trenger meir hjelp, så kan du ta bilder av PCen og poste her. Har du ein PC til så er det sikkert noken som kan prate deg gjennom heile operasjonen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 hehe, er noob:) hvor ser jeg modellnummer og sånt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Du veit vel hva slags pc du har? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 vet ikke alt sånn annet. hvor finner jeg infoen? acer . aspire 5737z ( fant det derre nummeret på pcen også hvis vi trenger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå