Gå til innhold

Hvilken jobb passer best for meg?

Anbefalte innlegg

Ok, ok..Men jeg vil helst ha noe jeg liker jeg er faktisk enig med dere, at det blir kjedelig vis du ikke er intressert i den jobben, men liksom det vel bedre å tjene penger en å ikke tjene så mye på en jobb du er intressert i.

Jeg vil heller ha en jobb jeg trives i med ok lønn enn en jobb jeg mistrives i med veldig bra lønn. Den høye lønnen er ikke verd det hvis jeg mistrives hver dag på jobb. Uansett er dette kanskje litt for tidlig for deg å tenke for mye på nå, jeg vil heller råde deg til å fokusere på gode karakterer og å fortsette med de IT-hobbyer du har. Da lager du deg et godt grunnlag for å komme inn på den utdannelsen du ønsker senere. Så kan du derfra igjen avgjøre jobb og lønn når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar en god utdannelse innen IT så vil du tjene langt over 400000kr etter at du har jobbet i noen år.

Det er så vidt meg bekjent veldig uvanlig med så høy startlønn.

Noen bedrifter har også gode bonusavtaler som mer enn gjør opp for lav fastlønn.

Følg interressene dine og utdann deg deretter så kommer lønna etter hvert, og i andre rekke og for den saks skyld.

Jeg vil heller ha en jobb jeg liker og ha en moderat lønn enn en jobb som er totalt uniterressant hvor lønna er ekstremt god. Men nå er jo ikke jeg noen guttunge lenger heller da, og livet forandres jo endel når man blir eldre.

Lenke til kommentar

350-400k er mer enn god nok lønn da de fleste parrer seg med noe og dermed totalt kommer på 700-800k per år. Dette er litt under det mine foreldre ligger på, og de klarer seg mer enn godt nok uten bekymring for penger :)

Lenke til kommentar

Jeg synes jo egentlig at du er litt ung til å starte å bekymre deg over penger. Livet er så uendelig mye mer enn penger.

Hehe, Ekke so god på skolen.

Da må du jobbe hardere. Alt arbeidet du legger inn på skolen betaler seg mangfoldige ganger når du sitter der med fullført utdannelse.

Be om hjelp fra lærere, foreldre eller venner hvis du sliter med spesielle fag/emner. Jeg vet av erfaring at det skal mindre innsats til for å oppnå gode resultater enn ungdom flest tror.

Du har alle forutsetninger for å gjøre det godt i livet da du bare er 13 år, men det krever litt av deg.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det høyt snitt for å komme inn på Medier & Kommunikasjon. Jeg går der selv. Du burde bli bedre på skolen om du skal ha muligheter for å komme inn der, om det er det du vil.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det høyt snitt for å komme inn på Medier & Kommunikasjon. Jeg går der selv. Du burde bli bedre på skolen om du skal ha muligheter for å komme inn der, om det er det du vil.

Hva er snittet?? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...