Gå til innhold

Trenger help!


Axxxy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke om dette er rette plassen å legge dette enme, men jeg får prøve.

 

Jeg lånte en mobil av en "venn" fordi min gikk i vaskemaskinen..

og denne mobilen brukte han ikke, for han kjøpte seg en touch Nokia

også få dager etter jeg skulle lever den tilbake så knuste jeg litt av glasse på mobilen når jeg skulle børe en sykkel.

(mobilen er en LG KE970) og måtte jeg gi ham 700kr i erstatning på en mobil han ikke bruker. jeg syntest det var litt mye og sa 500, men det ble 650.. også sier han den er gammel, og da synst jeg den blir for dyr, mens en dagen etterpå er den ikke så veldig gammel. og da burde det jo være garanti på den. men det var det vist ikke, sier han. jeg syntest det var rart og spurte igjen. så svarer han: "joo, men den har vi rotet bort" og da kommer spørsmålet.

 

Hvem sin skyld er det da, liksom må jeg betale eller ikke.

Jeg knuste den.

Han har garanti, men HAN rotet den vekk?

 

vær så snill hjelp fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg vet ikke om dette er rette plassen å legge dette enme, men jeg får prøve.

 

Jeg lånte en mobil av en "venn" fordi min gikk i vaskemaskinen..

og denne mobilen brukte han ikke, for han kjøpte seg en touch Nokia

også få dager etter jeg skulle lever den tilbake så knuste jeg litt av glasse på mobilen når jeg skulle børe en sykkel.

(mobilen er en LG KE970) og måtte jeg gi ham 700kr i erstatning på en mobil han ikke bruker. jeg syntest det var litt mye og sa 500, men det ble 650.. også sier han den er gammel, og da synst jeg den blir for dyr, mens en dagen etterpå er den ikke så veldig gammel. og da burde det jo være garanti på den. men det var det vist ikke, sier han. jeg syntest det var rart og spurte igjen. så svarer han: "joo, men den har vi rotet bort" og da kommer spørsmålet.

 

Hvem sin skyld er det da, liksom må jeg betale eller ikke.

Jeg knuste den.

Han har garanti, men HAN rotet den vekk?

 

vær så snill hjelp fort.

 

 

En vanlig garanti gjelder ikke når man mister telefoen, da må man ha en tilleggsgaranti. Hvis han har en slik kan han bare gå til butikken han kjøpte telefoen, for de har telefonen i registret sitt. Butikken skal også ta vare på kvitteringer, så hvis han har mistet den...gjør ikke dette noe.

Det er også mulig at garantien har godt ut, det spørs litt når han kjøpte telefonen.

Hvis det ikke er garanti på telefonen mer, er det du som må betale. Nå det er sagt ville jeg aldri krevd penger fra min venn p.g.a dette.

Lenke til kommentar

Ein slik tilleggsgaranti vert vel ofte kalla superforsikring/idiotforsikring e.l.

 

Kvifor er det urimeleg at du skal betale fordi det er noko han ikkje brukar? Det er like fullt telefonen hans, som har ein potensiell salgsverdi.

 

Du knuste den, og det er ingen andre enn deg sjølv som er skuld i det. Om han har ei forsikring som dekker det, eller på ein finurleg måte får dekt det på garanti er det jo fint for alle partar, men om han har rota bort eit nødvendig papir tykkjer eg du skal betale. Telefonen hadde jo ikkje vore øydelagt om du ikkje hadde hatt den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...