sdf123 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kan kanskjer være greit å ha en tråd hvor folk kan stille spørsmål som har med EU godkjenning!? Jeg kan hvertfall starte med et: Jeg har 2 lys over skiltet bak, den ene pæra har godt, mens den andre lyser, må begge pærene lyse for å få den gjennom EU godkjenningen?(problemet er at skruen til selve lokket over lyspæren ikke er mulig å skru opp, jeg bare ødelegger sporene til skrujernet) Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Lys går vel som 2 så det må fikses i ettertid og så må du vise bilen igjen tror jeg. så råder deg til å fikse alle slike ting før du viser bilen for å slippe en evt. etterkontroll Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Ok. Noen tips til å få opp en skrue som så og si har mistet sporene sine? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Siden det er på lysene så er det en relativt liten skrue vil jeg tro så du kan ta en drill å bore den opp tror jeg. evt borre et lite hull og skru ned en grisepikk Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Defekt skiltlyspære er kun en 1er-feil. Bileier skal utbedre feilen, men trenger ikke å komme på etterkontroll. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hva med fri eksos? Merker det er et knøttlite hull i eksosen. Dette MÅ vel fikses? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Ok. Noen tips til å få opp en skrue som så og si har mistet sporene sine? Jeg har nå fått løsnet skruen. Metoden: Brukte en dremel til å lage et nytt spor i skruen, var veldig knotete, men resulatet ble bra:) Noe tips til hva jeg kan smøre inn skruehullet med før jeg setter i ny skrue? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Var skilt lys ja, jeg surrer idag. men du kan vaske hullet med 5/65 først så skal det gå fint Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hva med fri eksos? Merker det er et knøttlite hull i eksosen. Dette MÅ vel fikses? Hvis du har tilgang på sveiseapparat bruker du tre minutter med det. Setter noen punkter over hullet. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 hei blir bilen godkjent om turtallmåleren ikke funker? og hvordan sjekker dom bremsene, tråkker på pedalen om den funker eller tar dom hjula av og ser tilstanden på skiver og klosser. takk Lenke til kommentar
Waco Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Dem sjekker om bremseskiver og klosser er utslitt, også tester dem hvor sterke bremsene er på alle 4 hjul ved hjelp av bremseruller. Håndbrekk blir også sjekket. Lenke til kommentar
halaa Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Dem sjekker om bremseskiver og klosser er utslitt, også tester dem hvor sterke bremsene er på alle 4 hjul ved hjelp av bremseruller. Håndbrekk blir også sjekket. turtallmåleren da? blir en bil som turtallmåleren ikke virker godkjent? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ja, det vil jeg tro. Det har ingenting med trafikksikkerhet at turtelleren ikke virker. Det er heller ikke påbudt med radio. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Turteller er ikke nødvendig, i eldre biler er det faktisk ikke originalt så Endret 5. mai 2010 av Petter Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvor mye rust i kanalene er farlig rust? Har litt rust, men så vidt jeg kan se ingen huller. Vil dette bli ansett som farlig? Kanalene er jo ikke lenger en bærende konstruksjon. Ser stadig vekk biler med mye mer rust i kanalene. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tror de regner 15cm "hull" så blir det ikke godkjent eller noe sånt Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har et hull som er på størrelse med en halv lillefingernegl. Da er det vel ikke så farlig, håper jeg Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har et hull som er på størrelse med en halv lillefingernegl. Da er det vel ikke så farlig, håper jeg Et så lite hull blir ikke anmerket. Mulig verkstedet forteller det til deg, og ber deg utbedre det, men ikke feil/mangel. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Her er et bilde av bilen min: (den er ikke så stygg nå ) I det røde feltet var det et hull når jeg kjøpte bilen. Helt oppå dørkarmen, og litt av skjermen manglet. Dette ble ordnet med glassfiber og polyester. Hullet var bare på det flate området oppå, men er nå tettet. En del av polyesteren har derimot rendt ned over kanalen, og derfor ser det ut som om det hadde et mye større omfang. Hvordan vil de reagere på det? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 jeg fikk mangel på at det var antydning til rust på bremserørene mine noe som er vanskelig når de er laget av kobber, men de sa ingenting om at det ikke er kanaler igjen på bilen så jeg klager ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå