Gå til innhold

Starte opp PC uten kjøling på prosessor i noen sekunder?

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en PC som skal vannkjøles, og har derfor kjøpt prosessor (Core i7 920) uten vifte. Jeg har derimot lyst til å montere PC-en uten vannkjøling først og se at jeg får et bilde på skjermen, bare slik at hvis det ikke virker etterpå, så vet jeg at det har skjedd noe galt under monteringen av vannkjølingen. Går det bra å starte opp PC-en i ti sekunder uten kjøling på prosessoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens.. Den dør ikke :p

Den blir såppas varm at den slår seg av, men den ryker ikke. Uansett er det ikke anbefalt. Det som faktisk går ann å gjøre, er å da en stålkopp eller lignende, smøre med kjølepasta på undersiden, og fyll vann i den. Så Fyrer du opp i 10 sek. Men pass på så ikke vannet koker eller fordamper.

Lenke til kommentar

Folkens.. Den dør ikke :p

Den blir såppas varm at den slår seg av, men den ryker ikke. Uansett er det ikke anbefalt. Det som faktisk går ann å gjøre, er å da en stålkopp eller lignende, smøre med kjølepasta på undersiden, og fyll vann i den. Så Fyrer du opp i 10 sek. Men pass på så ikke vannet koker eller fordamper.

http://www.youtube.com/watch?v=y39D4529FM4

Ikke så representativt lengre. Men poenget består. Den klokker seg automatisk ned og går grisetreigt og slår seg til slutt av.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...