MiSP Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har kjøpt en PC som skal vannkjøles, og har derfor kjøpt prosessor (Core i7 920) uten vifte. Jeg har derimot lyst til å montere PC-en uten vannkjøling først og se at jeg får et bilde på skjermen, bare slik at hvis det ikke virker etterpå, så vet jeg at det har skjedd noe galt under monteringen av vannkjølingen. Går det bra å starte opp PC-en i ti sekunder uten kjøling på prosessoren? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvis du har en kjøleblokk på prosessoren går det bra. Hvis du har prosessoren bar vil det ikke gå bra... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Den vil nok ryke etter 5 sek vil jeg tro, ikke noe å satse på altså... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Såpass, ja... Da holder jeg meg unna det. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Du kan fint med en god kjøleribbe. Men en bar prosessor blir temmelig varm. Du får i allefall smøre deg med tålmodighet. Endret 5. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Folkens.. Den dør ikke Den blir såppas varm at den slår seg av, men den ryker ikke. Uansett er det ikke anbefalt. Det som faktisk går ann å gjøre, er å da en stålkopp eller lignende, smøre med kjølepasta på undersiden, og fyll vann i den. Så Fyrer du opp i 10 sek. Men pass på så ikke vannet koker eller fordamper. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Folkens.. Den dør ikke Den blir såppas varm at den slår seg av, men den ryker ikke. Uansett er det ikke anbefalt. Det som faktisk går ann å gjøre, er å da en stålkopp eller lignende, smøre med kjølepasta på undersiden, og fyll vann i den. Så Fyrer du opp i 10 sek. Men pass på så ikke vannet koker eller fordamper. http://www.youtube.com/watch?v=y39D4529FM4 Ikke så representativt lengre. Men poenget består. Den klokker seg automatisk ned og går grisetreigt og slår seg til slutt av. Endret 7. mai 2010 av radivx Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Den testen består av temmeligt gamle prosessorserier. Og prosessorene har utviklet seg en god del i fra hva dere ser der. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det som skjer der ødelegger jo heller ikke CPU'en. Røyken kommer ikke fra prosessoren - men fra pasta som fordamper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå