Ekinorak Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da sitter jeg her 21 år gammel, har fullført førstegangstjenesten og jobbet i 2 år. Da jeg gikk på videregående tok jeg realfagene uten å ha interesse for dem, mest pga press fra min far som mener at en ikke klarer seg uten. Da fagene begynte å bli vanskelige (vk2) ga jeg opp egentlig. Satt heller på dataen og var så skolelei at jeg nesten ble kvalm.. Resultatene viste seg, jeg strøk i standpunkt i kjemi og fysikk, og i matematikk stod jeg, men ble trukket ut til eksamen i matte og strøk. Jeg har prøvd 2 ganger å ta opp igjen fagene, men orket ikke å jobbe med dem, så det gikk ikke noe bedre. Uansett jeg har funnet ut at å jobbe ufaglært ikke er noe for meg. Nå har jeg lyst å studere for å bli sykepleier. Det jeg lurer på er, hva skal til for at mitt vitnemål skal bli gyldig? Jeg har 4-5 i alle fag utenom realfagene. Hvordan er muligheten for å få snakket med en rådgiver f.eks? Jeg tok å søkte skole allikevel, men antar at det ikke var noe stor vits. Jeg føler ikke at jeg var moden for å studere da jeg gikk på vg, nå har jeg lyst å komme videre, men selvfølgelig ved studere fag jeg har litt interesse i. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Vil tro at du kan ta de fagene du ikke har bestått som privatist, ser at det er flere som gjør det på den måte når de blir "skole lei" og at det er lettere å studere for seg selv og så bare ta eksamen. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har ingen interesse å ta opp igjen realfagene, verste jeg vet. Jeg sa allerede at jeg har prøvd å ta dem opp igjen 2 ganger, men siden jeg ikke liker fagene klarer jeg ikke å motivere meg selv til å jobbe nokk med dem. Det er også ganske vanskelige fag å lære seg selv, og svindyrt å ta på privat skole. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da må du ta noen andre programfag for å få nok timer. Snakk med Sonans eller Akademiet, de gir gratis veiledning. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Genialt. Har nå avtalt time hos rådgiver ved sonans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå