Tee-Zee Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Så lenge den er merket av offentlige myndigheter vil jeg anse den som en lovlig parkeringsplass, ja. Med det argumentet kan man jo si at man ikke kan ta noen vegmerking som god fisk, da det er mulig at det strider mot noe annet. Så lenge de offentlige merker opp parkeringsplasser mener jeg de har lite å stille opp med i en sak som dette. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Sykler daglig forbi stedet hvor du fikk bot, og slik skiltingen er der så menger jeg at du ikke har noe å klage på. Ved siden av selve fotgjengerfeltet står det skilt om fotgjengerfelt, parkeringsskiltet står ikke før plassen ovenfor deg. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Raptor' date='10. mai 2010 - 15:22' timestamp='1273501363' post='15631176']Ved siden av selve fotgjengerfeltet står det skilt om fotgjengerfelt, parkeringsskiltet står ikke før plassen ovenfor deg. Da skulle vel denne saken være løst. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Lyst til å se hvor dette ender, så legger til i mine innlegg Jeg mener TS har en fair sjanse her. Oppmerking gjelder foran loven, og loven sier at det ikke er lov å parkere. Oppmerkingen viser en parkeringplass. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Oppmerking viser at det er gangvei der. Kvifor gjeld oppmerking foran loven? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Oppmerking viser at det er gangvei der. Kvifor gjeld oppmerking foran loven? Trafikkreglene § 3. Oppmerking gjelder foran trafikkreglene. Men oppmerket fotgjengerovergang må e.m.m. gjelde foran oppmerket parkeringsplass. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg håper uansett at klagen fører til at de endten fjerner parkeringsplassen, eller fjerner fotgjengerfeltet. Kommunen burde ikke få lov til å drive oppmerking uten å bruke hjerneceller. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er så, men folk burde ikke få lov til å kjøre bil uten å bruke hjerneceller heller... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Men hvem burde tenke mest/hvem er det minst sannsynlig at gjør feil? _En_ stor offentlig etat, eller absolutt _alle_ enkeltpersoner? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Oppmerking viser at det er gangvei der. Kvifor gjeld oppmerking foran loven? Trafikkreglene § 3. Oppmerking gjelder foran trafikkreglene. Men oppmerket fotgjengerovergang må e.m.m. gjelde foran oppmerket parkeringsplass. Som jeg skrev tidligere: Oppmerket fotgjengerfelt kan godt gjelde foran oppmerket parkeringsplass. Parkeringsforbudet på/ved fotgjengerfelt har likevel ingenting med selve fotgjengerfeltet å gjøre. Den regelen står i trafikkreglene. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Oppmerking viser at det er gangvei der. Kvifor gjeld oppmerking foran loven? Trafikkreglene § 3. Oppmerking gjelder foran trafikkreglene. Men oppmerket fotgjengerovergang må e.m.m. gjelde foran oppmerket parkeringsplass. Som jeg skrev tidligere: Oppmerket fotgjengerfelt kan godt gjelde foran oppmerket parkeringsplass. Parkeringsforbudet på/ved fotgjengerfelt har likevel ingenting med selve fotgjengerfeltet å gjøre. Den regelen står i trafikkreglene. Parkering på en parkeringsplass har heller ikke noe med den oppmerkede parkeringsplassen å gjøre, hvis du leser skiltforskriften. Den angir at skal du parkere må du parkere innenfor linjene, den har ingen positivrettslig betydning for om det er lov å parkere der - det må man faktisk avgjøre på bakgrunn av andre regler. Derunder trafikkreglene. Og vegtrafikkloven § 3 trumfer begge deler. Er det aktpågivent, hensynsfullt, og varsomt å parkere på en fotgjengerovergang? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Men hvem burde tenke mest/hvem er det minst sannsynlig at gjør feil? _En_ stor offentlig etat, eller absolutt _alle_ enkeltpersoner? OT, men jeg vil påstå at faren for feil er større i en stor, offentlig etat, basert på egne erfaringer. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Men hvem burde tenke mest/hvem er det minst sannsynlig at gjør feil? _En_ stor offentlig etat, eller absolutt _alle_ enkeltpersoner? OT, men jeg vil påstå at faren for feil er større i en stor, offentlig etat, basert på egne erfaringer. Selvfølgelig er det det. Men det er lettere å forvente at en etat skal gjøre ting rett, enn å forvente at alle enkeltindivider gjør ting rett/på samme måte Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Heioghopp! Fått svar, og det var av den negative sorten. Fikk atpåtil en liten melding med på siden; "Selv om noen andre har parkert der før uten å få bot, så betyr ikke det at du kan det. Når noen parkerer feil, er sjansen stor for at andre også gjør det, selv om de tror det er greit. Se derfor alltid etter at du selv parkerer lovlig." - Joda, kjekt å vite. Ser ut til at de beholder feltet, har blitt en kommunal melkeplass det der. Ser daglig folk få bøter der for tiden, så det er tydelig at parkeringsvaktene har blitt mer oppmerksomme på de to feltene. Godt å se at det ikke bare var meg, men fortsatt irriterende at de ikke gjør noe med det. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 At du orker å skrive dette for 500kr. 500kr noe deal Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Hotvedt: Kommunen burde fått et spark bak. Folk blir bare forvirret. Vodka: Greit nok at det bare er småpenger. Hadde du fått boten ville du kanskje også ha irritert deg. Spesielt fordi det i dette tilfellet ikke var bare 100 % din skyld, men skyldes dårlig merking eller veiplanlegging. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Dette er jo en typisk sak for en lokalavis, i den grad Oslo har en. Ikke for å slippe boten, men for å få kommunen til å fjerne merkingen. Forøvrig et skikkelig bilde er gjerne bedre enn en tegning. Endret 17. juni 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ser ut til at de beholder feltet, har blitt en kommunal melkeplass det der. Ser daglig folk få bøter der for tiden, så det er tydelig at parkeringsvaktene har blitt mer oppmerksomme på de to feltene. Godt å se at det ikke bare var meg, men fortsatt irriterende at de ikke gjør noe med det. Ja, det er vanskelig å lese skilt. Grunnen til at de ikke gjør noe med det er at dette er en midlertidig ordning et år til kanskje. Vanligvis er den delen av Holbergs gate toveiskjørt, men på grunn av byggearbeider er den nå enveiskjørt. Hotvedt: Kommunen burde fått et spark bak. Folk blir bare forvirret. Bilister som ikke klarer å lese skilt, og ikke kjenner trafikkregler burde få et spark bak. Forøvrig et skikkelig bilde er gjerne bedre enn en tegning. Jepp... Her er et bilde jeg tok 25. mai på vei hjem fra jobben. Har sensurert skiltet på bilen som har parkert lovlig i dette bildet... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Raptor' date='18. juni 2010 - 12:50' timestamp='1276858230' post='15823459']Jepp... Her er et bilde jeg tok 25. mai på vei hjem fra jobben. Har sensurert skiltet på bilen som har parkert lovlig i dette bildet... Men står den egentlig lovleg? Skal ikkje bilen stå ovanfor skiltet? Skiltet gjeld vel fra skiltet og oppover til neste kryss uavhengig av vegmerking? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Raptor' date='18. juni 2010 - 11:50' timestamp='1276858230' post='15823459'] Føyer meg i rekken av dem som vurderer dette som meget dårlig veimerking. Var det så forferdelig vanskelig å fjerne parkeringsoppmerkingen midlertidig? På en annen side hadde jeg neppe satt bilen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå