Gå til innhold

Hva er galt med Avenged Sevenfold?

Pubé

Anbefalte innlegg

Mener ikke at all "emo"-musikk er dårlig, jeg mener at Avenged Sevenfold er et "emo"-band, og at de suger.

Når til og med bandnavnet er basert på et bibelvers vil nok de fleste oppegående personer komme til konklusjonen at bandet er kristent.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker ikke fjortisspop med fuzz. Liker ikke imaget / utrykket deres, vokalen er slitsom og sangene er klisjefylte og platte.

Blir også litt trist når enkelte mener The Rev er en skikkelig god trommis. Skal ikke skryte på meg å ha hørt hele diskografien til Avenged Sevenfold, men det jeg har hørt virker som helt vanlig amerikansk metall. Samme gjelder det med Lars Ulrich, en helt grei trommis, har laget noen kule sanger og sånn, men at folk mener han er en av verdens beste på grunn av at han spiller i Metallica blir feil. 

Ang. Emo: Nå skal jeg ikke skyte meg selv i foten, men definisjoner kan da forandre seg? The Beatles var vel noe av det skumleste og sammfunnsfarlige man kunne høre på før i tiden, nå er det annerkjent "fasit" på god musikk. Når 90% har den mainstreame emoen i tankene når man nevner Emo, er det ikke mer riktig å si at ordet har forandret seg? Skjønner at det er trist at dere misted den fabelaktige musikken til en gjeng tolvåringer med sminke, men er det virkelig nødvendig å holde foredrag hver gang noen bruker ordet til det det har blitt? Isteden for å desperat prøve å forsvare den tapte definisjonen, hvorfor ikke bare skjønne at den nye definisjonen er her for å bli? 

Samme sak skjedde med satanismen (har ikke kilder på dette, har lest det og sikkert feiltolket). Er vel 491230^5 typer innenfor trosretningen, de fleste ligner vel mer på Buddhismen og er relativt snill og harmløs, alikevel er det den lille minoriteten med sinte kirkebrennere som har blitt fasit. 

Lenke til kommentar

Det linket meg til en masse Avenged Sevenfold-sider, men forteller meg ikke hvor X-en kommer fra. Kanskje du kan svare skikkelig istedet for å bare spamme ned forumet med slik dritt? Du aner ikke hvor utrolig idiotisk og meningsløse slike linker er.

På feks den andre linken, står det hvor X'en kommer fra :thumbup:

Lenke til kommentar

Tydeligvis etter Gaarulfs oppfatning. Men nei, ikke emo, og de andre harde banda er heller ikke emo. Tapt definisjon er det nok ikke for alle. Før eller seinere så kommer denne trenden, eller definisjonen, for å bruke Gaarulfs ord til å forandre seg. Før eller seinere så kommer det en ny trend som erstatter "emo".

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Sier ikke at det er nødt til å skje. Sier bare at jeg har oppfattet det sånn. Det hjelper dessverre lite at Emo egentlig er en sær punk / rocksjanger når mannen i gata forbinder ordet med "opprørske", triste, svartkledde og sminka ungdommer og musikken de hører på (My Chemical Romance, Panic at the disco, HIM etc etc). Når det orginale begrepet ikke er veldig kjent og de flestes møte med Emo er fjortissvarianten er det nesten dømt til å bli slik det har blitt.Personlig mener jeg at ordet har fått alt for stort definisjonsområde og blir spredt rundt alt som man ikke har kjennskap til. Blir selv frustrert når folk kaller Metallica for "Skrikemusikk", men orker ikke krangle. Hvorvidt Avenged Sevenfold spiller i musikksjangeren Emo er nok ett udiskutabelt nei, men det virker som flere stereotypiske Emoer (fjortisversjonen) liker det og blir derfor sett på som musikk for emoer = emomusikk.Eulogy: Som jeg sier ovenfor, er det ikke en 100% sikkerhet at ord skifter mening, men mange ord har gjort det før, mange gjør det nå og jeg er rimelig sikker på at det vil skje i fremtiden. Om oppfatningen av Emo blir Fjortissemoen eller nittitallsemoen, eller kanskje en helt annen versjon i fremtiden gjenstår å se.

Endret av Gaarulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tekstene suger, riffene suger, bandmedlemmene suger, imaget suger, coverne suger, konsertene suger, vokalen suger, det er enkelt og greit et skikkelig dårlig band. Om det kan kalles band. Blir litt som my chemical emo, burde kalles "gruppe" på samme måte som a1 eller backstreet boys. For avenged sevenfold har mer til felles med a1 enn de har med iron maiden, megadeth eller motorhead. Der snakker vi band.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tekstene suger, riffene suger, bandmedlemmene suger, imaget suger, coverne suger, konsertene suger, vokalen suger, det er enkelt og greit et skikkelig dårlig band. Om det kan kalles band. Blir litt som my chemical emo, burde kalles "gruppe" på samme måte som a1 eller backstreet boys. For avenged sevenfold har mer til felles med a1 enn de har med iron maiden, megadeth eller motorhead. Der snakker vi band.

Jeg er så glad jeg sto i ølkø på Lerkendal i 08 når de spilte :p

Lenke til kommentar

FYI, megadeth og motorhead er det værste.

Sykt dårlige møkkabråkete drittband, menmen. Om du liker mer heavy og grusom musikk.

Alle som har noe imot a7x her, virker som elsker band som folk med litt lengre hår, gjerne iron maiden skjorter o.l hører på. >.< A7x er jo kattepus iforhold til det bråket.

Lenke til kommentar

FYI, megadeth og motorhead er det værste.

Sykt dårlige møkkabråkete drittband, menmen. Om du liker mer heavy og grusom musikk.

Alle som har noe imot a7x her, virker som elsker band som folk med litt lengre hår, gjerne iron maiden skjorter o.l hører på. >.< A7x er jo kattepus iforhold til det bråket.

De fleste her inne liker eldre metal :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...