Gå til innhold

Hva er galt med Avenged Sevenfold?


Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk faktisk lære seg hva emo faktisk er for noe før de bruker det i alle mulige sammenhenger. Emo er opprinnelig en musikk sjanger, og tenker ikke på moderne metalcore, pop punk eller MCR type alternativ rock som ordet ofte blir brukt i sammenheng med. Den trenden som alle elsker å hate har eller ikke noe med emo å gjøre. Bare for å ta det kort, emo er en forkortelse for emotional hardcore som dere sikkert skjønner er igjen en undersjanger av hardcore punk. Det samme gjelder forøvrig for metalcore og screamo. Tror folk vil ha blitt oversaket hvordan disse sjangerne opprinnelig hørtes ut. Poenget er at a7x, MCR eller noen av de såkaldte "emo" bandene, er faktisk ikke EMO!.

 

Emo/Emotional Hardcore:

 

Screamo (med en litt unik twist;) )

 

Metalcore:

Lenke til kommentar
Emo (pronounced /ˈiːmoʊ/) is a style of rock music typically characterized by melodic musicianship and expressive, often confessional lyrics. It originated in the mid-1980s hardcore punk movement of Washington, D.C., where it was known as "emotional hardcore" or "emocore" and pioneered by bands such as Rites of Spring and Embrace. As the style was echoed by contemporary American punk rock bands, its sound and meaning shifted and changed, blending with pop punk and indie rock and encapsulated in the early 1990s by groups such as Jawbreaker and Sunny Day Real Estate. By the mid 1990s numerous emo acts emerged from the Midwestern and Central United States, and several independent record labels began to specialize in the style.

 

Emo broke into mainstream culture in the early 2000s with the platinum-selling success of Jimmy Eat World and Dashboard Confessional and the emergence of the subgenre "screamo". In recent years the term "emo" has been applied by critics and journalists to a variety of artists, including multiplatinum acts and groups with disparate styles and sounds.

 

Så jo, My Chemical Romance og resten av driten der ute kan kalles for emo.

Lenke til kommentar

Det var veldig tøff i trynet du skulle være da.

 

Så nå sammenligner du altså Fanta og MW2? Jeg foreslo og forandre tittelen på en tråd som allerede omhandlet Avenged Sevenfold til noe annet som omhandlet Avenged Sevenfold til noe jeg synes passet bedre inn til denne tråden, etter som det har vært ganske mye diskusjon i denne tråden om andre ting en hva som er feil med Avenged Sevenfold.

 

Greit at du sier ifra, men si det på en måte som f.eks. Nyhus gjorde, mye hyggeligere og det oppfordrer ikke til diskusjon om noe helt idiotisk :)

 

Tja, du mente at denne tråden som omhandlet hvor dårlig Avenged Sevenfold er skulle forandres til en tråd som handlet om en fantasiverden der mennesker kan fly, kyr kan snakke og Avenged Sevenfold er bra. Like stor forskjell på det som på Fanta og Modern Warfare 2.

 

Ingenting som tilsier at en ikke kan diskutere de negative sidene ved Avenged Sevenfold i en "Diskusjon om/rundt Avenged Sevenfold" tråd.

Og denne tråden handler ikke om hvor dårlige Avenged Sevenfold er, for de er ikke dårlige, den handler om hva som er galt med dem. Jeg innrømmer som fan av A7X at alt de lager ikke er noe å hoppe i taket for, men mye av det er bra. Greit du syns kanskje det, men det er ganske så mange andre som syns de er bra. Og ikke kom og si at fansene til Avenged Sevenfold bare er "en gjeng med fjortisser med masse sminke i trynet, kjettinger og tatoveringer overalt på kroppen, og ikke vet hva bra musikk er" for da tar du grundig feil .

 

Men kan ikke du gi eksempler på musikk du syns er bra, slik at du kan hjelpe oss stakkars Avenged Sevenfold fans til en bedre musikksmak?

 

Og til HValder, The Rev spilte ikke bare trommer. Han hadde en rå stemme, var meget flink på piano og skrev mange av de store hitene til Avenged Sevenfold, han har også skrevet de fleste av trommesporene på det nye albumet. Han kom kanskje ikke med noe veldig nyskapendes til metalsjangeren, men det vil jeg si at det ikke er spesielt mange som gjør. Han spilte veldig bra til den typen musikk A7X lager.

 

Metal:

The Chasm

Arghoslent (Sett bort i fra rasist tekstene)

Entombed (To første albumene)

Dismember

Gorguts

Immolation

Lykathea Aflame

Atheist

Death

Repugnant

Demolition Hammer

Merciless

Garden of Shadows

Diskord

Iniquity

!T.O.O.H!

Anata

Bolt Thrower

Obliteration

God Macabre

Deceased...

Autopsy

Edge of Sanity

Morbid Angel

Mitochondrion

Running Wild

The Lord Weird Slough Feg

Hammers of Misfortune

The Ocean

ISIS

Solstice (Uk)

Solitude Aeturnus

Black Sabbath

While Heaven Wept

Artillery

Pharaoh

Negura Bunget

Lost Horizon

SWANS

Morne

Filth of Mankind

Tragedy

His Hero Is Gone

Camel

Änglagård

Psychotic Waltz

Ulver (fra nattens madrigal og utover)

Gospel

Converge

Death In June

Sonic Youth

......osv.....osv

Endret av andyboy92
Lenke til kommentar

Og ikke kom og si at fansene til Avenged Sevenfold bare er "en gjeng med fjortisser med masse sminke i trynet, kjettinger og tatoveringer overalt på kroppen, og ikke vet hva bra musikk er" for da tar du grundig feil .

 

Fansen er ikke folk med tatoveringer over alt på kroppen, de er folk som skulle ønske de hadde tatoveringer. Dog er det ikke fansen jeg går etter, selv om de fleste er blonde fjortisjenter.

 

Bedre musikk? Jo gjerne.

 

 

 

 

Lykke til på veien ut av identitetskrisa di.

 

"hjelp, hjelp, vi hater mainstream, vi er online-emos" Særinger.

 

Uh. "Hjelp, jeg er mainstream men prøver å late som om jeg ikke var det. Jeg er en IRL-emo."

 

Mye bedre.

 

Wow du er så tøff når du kaller alle A7X-fans fjortiser. Kan gjerne slenge inn masse usaklig om listen du la ut også, for der var det my dritt å ta tak i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emo (pronounced /ˈiːmoʊ/) is a style of rock music typically characterized by melodic musicianship and expressive, often confessional lyrics. It originated in the mid-1980s hardcore punk movement of Washington, D.C., where it was known as "emotional hardcore" or "emocore" and pioneered by bands such as Rites of Spring and Embrace. As the style was echoed by contemporary American punk rock bands, its sound and meaning shifted and changed, blending with pop punk and indie rock and encapsulated in the early 1990s by groups such as Jawbreaker and Sunny Day Real Estate. By the mid 1990s numerous emo acts emerged from the Midwestern and Central United States, and several independent record labels began to specialize in the style.

 

Emo broke into mainstream culture in the early 2000s with the platinum-selling success of Jimmy Eat World and Dashboard Confessional and the emergence of the subgenre "screamo". In recent years the term "emo" has been applied by critics and journalists to a variety of artists, including multiplatinum acts and groups with disparate styles and sounds.

 

Så jo, My Chemical Romance og resten av driten der ute kan kalles for emo.

 

Så screamo oppsto på 2000-tallet nå. Pussig at de fleste som hører på Post-hardcore, emoviolence, old school screamo osv hater at musikken deres blir assosiosert med MCR å den typen dritt. Emo i dag er fortsatt en fellesbetegnelse for nærmest alle artister/band som følger den såkaldte "emo/scene-stilen". Jeg er forøvrig enig i at musikken er dritt av dimensjoner, men har MCR egentlig til felles musikalsk med de opprinnelige bandene innefor sjangeren f. eks Orchid.

 

Og ikke kom og si at fansene til Avenged Sevenfold bare er "en gjeng med fjortisser med masse sminke i trynet, kjettinger og tatoveringer overalt på kroppen, og ikke vet hva bra musikk er" for da tar du grundig feil .

 

Fansen er ikke folk med tatoveringer over alt på kroppen, de er folk som skulle ønske de hadde tatoveringer. Dog er det ikke fansen jeg går etter, selv om de fleste er blonde fjortisjenter.

 

Bedre musikk? Jo gjerne.

 

 

 

 

Lykke til på veien ut av identitetskrisa di.

 

"hjelp, hjelp, vi hater mainstream, vi er online-emos" Særinger.

 

Uh. "Hjelp, jeg er mainstream men prøver å late som om jeg ikke var det. Jeg er en IRL-emo."

 

Mye bedre.

 

Alestorm, Muse, SOAD, Sex Pistols eller Pantera er ikke stort sett mye bedre en a7x.

Endret av andyboy92
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...