TheSoapmaker Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg ser heller ikke problemet med A7X... Det er et "kristent" band. So what? Jeg er imot all form for religion, men jeg digger bandet forde! Og det å si at de suger er også feil, for da tror jeg ikke de hadde hatt sååå mange fans og band som blir inspirert av de. The Rev var ikke en dårlig trommis, jeg har hørt trommiser som er mye dårligere, Lars Ulrich f.eks. The Rev var tight og spillte bra teknisk. At vokalen er slitsom for folk kan jeg skjønne, men jeg personlig syns vokalen er bra! Vel.. kanskje ikke så master når ska synge sånn pusefint, men sånn ellers er han rå! For enkelte er det sikkert veldig mye av "det samme", men da tror jeg dere ikke har hørt så veldig mye av de at det gjør no..! Emo og emo... Kanskje The Rev og Synyster kledde/kler seg "emo", men så har du jo Vengeance som for det meste kler seg i skjorte og sløyfe, johnny christ kler seg mer "punk" og Shadows som er litt mer metal/gangster.. Så si hva dere vil, men jeg mener A7X er noe av dagens bedre metal. Edit: The band became extremely popular and won the MTV Music Award for Best New Artist in 2006[ The Rev was named the 41st greatest drummer of all time. Endret 18. mai 2010 av FøkkAlt Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg må si M. Shadows høres mye bedre ut live enn studio. Vet ikke hvorfor, men det høres så nasalt ut (elns, greier ikke helt å setter fingeren på det). På LBC videoene syns jeg han høres veldig bra ut. Ikke grill meg for å ikke like samme musikk som dere da. Liker flere band innenfor metallsjangeren, liker også gammel rock, f. eks Led Zeppelin og Deep Purple. Edit: Glemte et veldig bra band, Maiden selvfølgelig Endret 18. mai 2010 av metalhead! Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvis man snakker om god/dårlig musikk så snakker man ALLTID om subjektiv smak. God/dårlig musikk finnes ikke objektivt. Det er en stor forskjell på smak og fakta. At jeg ikke ville blitt sett død i en folkevogn, betyr ikke at det er dårlige biler. Skjønner du greia nå? Det går fint ann å forstå at musikk er av høy kvalitet uten å like den selv. Det der gav ingen mening i det hele tatt... Forklar meg hva du mener med "høy kvalitet" og "fakta". Du er tydeligvis en av de som ikke klarer å skille det objektive fra det subjektive perspektivet. Hvis du forstår at musikk er av høy kvalitet så må det bety at du annser musikken for å være god, ergo du liker musikken. Det er umulig å forstå at musikk man ikke liker (og/eller annser for å være god) er av høy kvalitet. Men du mener tydeligvis at dette er mulig, så fortell meg; Hvordan forstår du hva "høy kvalitet" er uten å trekke inn det subjektive? Forståelse er jo noe subjektivt, så logikken din går desverre ikke opp. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er umulig å forstå at musikk man ikke liker (og/eller annser for å være god) er av høy kvalitet. Nei, langt ifra. Hører du på klassisk musikk? Mest trolig ikke. Kan du likevel forstå briljansen bak endel av symfoniene til f.eks Bach? Ja, det kan du. Selv om det ikke er din greie, så forstår du ved å høre på musikken at dette ikke er "rævva". Har ikke tapt noen diskusjon jeg?Jeg står fast på at jeg må få bestemme selv hva jeg skal like, det er fortsatt god musikk for meg, og det dere hører på er dårlig. Det er slik det er, og kommer til å være. Dere kan selv tro dere har "vunnet" med å si dere liker annen musikk, grats! Håper du får mye selvtillit utav det hele, e-peen er alltid kjekt for folk uten sosiale antenner utenom nett. Skrivefeilene, ordlegging og generell "jeg er tøff i trynet, så ta og sug meg!" holdning leder meg til å tro at vi håndterer en person i sen barneskole eller tidlig ungdomskole. Hjelper nok veldig lite å prøve å dunke mer informasjon inn i hodet på han her. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg hørte den siste singelen deres nyss, og var ikke noe og spesielt og skryte av. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg hørte den siste singelen deres nyss, og var ikke noe og spesielt og skryte av. Synes den er bra jeg Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg hørte den siste singelen deres nyss, og var ikke noe og spesielt og skryte av. Det er noe jeg ikke liker ved sangen I introen, når Matthew roper/synger "NIGHTMARE!", Overgangen til soloen og "Die! (Die) Die again! (Die)" høres bare dumt ut Lenke til kommentar
AloBeger Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Avenged Sevenfold er etter min mening en av verdens beste band. Men folk må jo selv få velge hva de vill høre på... Men for all del, dere trenger ikke skrike ut om hvor dårlige dere syns de er.... Jeg for eksempel kan ikke fordra den "hersens" death og blackmetal sjangeren, skjønner ikke hvordan folk orker å høre på slik søppel.. Men jeg snakker ikke høyt ut om det (Bare til venner som hører på det da) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Selvfølgelig skriker vi ut om det når en bruker lager en tråd om nettopp det. Dette er jo ikke en "Diskuter avenged sevenfold"-tråd, det er en "hva er galt med AS"-tråd. Da sier det seg selv at folk påpeker hva som er galt med gruppa. Det er jo hele poenget med tråden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Slettet en lang, usaklig diskusjon som gikk på kritikk av hverandres musikksmak og generell drittkasting og en dårlig tone som mante til dårlig stemning. Hvorfor er det så viktig for enkelte å kaste dritt om andres musikksmak? Muligens småguder som tror de har så utrolig god musikksmak selv? Uansett om vi snakker om Britney Spears, Mozart, Toto eller verdens hardeste rockeband, så er det god musikk for de som liker det. Ingen har dårlig musikksmak, uansett hvilken musikk de liker. Det er helt individuelt fra person til person, og jeg skjønner ikke at enkelte ikke klarer å få banka det inn i hodet. 2 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Uansett om vi snakker om Britney Spears, Mozart, Toto eller verdens hardeste rockeband, så er det god musikk for de som liker det. Ingen har dårlig musikksmak, uansett hvilken musikk de liker. Det er helt individuelt fra person til person, og jeg skjønner ikke at enkelte ikke klarer å få banka det inn i hodet. Isåfall kan du bare stenge hele Musikk-kategorien når du allerede var i gang. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Og moderatoren kaster seg inn i debatten uten å forstå forskjellen på smak og kvalitet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Og moderatoren kaster seg inn i debatten uten å forstå forskjellen på smak og kvalitet. Når noen kaller andres musikksmak for "dritt", så har det ikke noe med kvalitet eller ikke å gjøre. Det må være lov å like musikk som få andre liker, eller musikk av "lav kvalitet", uten at andre må gå til personangrep på de som liker musikken og si at de har dårlig musikksmak? Er du ikke enig? Isåfall kan du bare stenge hele Musikk-kategorien når du allerede var i gang. Det er fint mulig å diskutere musikk uten å være usaklig på den måten jeg påpeker. Klarer man ikke det, har man ikke noe i musikkategorien å gjøre, og kan overlate den til de som klarer å holde diskusjonen på musikken, og ikke på personen som liker/misliker musikken. 1 Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Uansett om vi snakker om BigMac, Entrecôte, Sjokoladekake eller verdens sunneste salat, så er det god mat for de som liker det. Ingen har dårlig smak, uansett hvilken mat de liker. Det er helt individuelt fra person til person, og jeg skjønner ikke at enkelte ikke klarer å få banka det inn i hodet.Smak != Kvalitet Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Når noen kaller andres musikksmak for "dritt", så har det ikke noe med kvalitet eller ikke å gjøre. Det må være lov å like musikk som få andre liker, eller musikk av "lav kvalitet", uten at andre må gå til personangrep på de som liker musikken og si at de har dårlig musikksmak? Er du ikke enig? Det er jeg helt enig i, men tolker ikke innlegget ditt i den retningen. Det har gått meg hus forbi at noen har sagt "dårlig musikksmak" til ASF, vi har vel heller sagt at musikken holder lav kvalitet. Uansett om vi snakker om BigMac, Entrecôte, Sjokoladekake eller verdens sunneste salat, så er det god mat for de som liker det. Ingen har dårlig smak, uansett hvilken mat de liker. Det er fortsatt en gigantisk kvalitetsforskjell på maten. Det er der poenget ligger. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Er på din side av saken, selv om noen foretrekker Loff med sirup kontra Grovt brød med noe næringsrikt pålegg, betyr ikke det at loffen er bedre. Loffemannen har ikke rett om han sier Loff er bedre og sunnere enn grovbrød, men han foretrekker selv Loffen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Vår alles venn i brødveien. :> Og omtrent så mye gir resten av tråden oss. Lenke til kommentar
digernes Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Syns Avenged Sevenfold har mange bra sanger, men etter min mening er det flere som jeg ikke liker enn liker. Men bandet er ikke dårlig, grei musikk til tider. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Mitt første møte med AS var sangen "Beast and the Harlot" i Guitar Hero 2, og den ble straks en favoritt (selv om det var en cover-versjon). Vokalen var brukbar, men gitaren var veldig morsom å spille. Etterhvert kjøpte jeg skiven den var på, men den ble en gedigen skuffelse. BatH var betydelig dårligere enn cover-versjonen, fordi gitaren var så sinnsykt lav og druknet i alt annet tull. Resten av sangene var enda dårligere, og det endte med at jeg hørte skiven tre, fire ganger og arkiverte den i "yeah, right" kategorien. Er mulig jeg hører på den fra tid til annen, men stort sett når jeg føler får å høre på den ender det opp med yeah, right og setter på noe bra i stedet. 1 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Uansett om vi snakker om BigMac, Entrecôte, Sjokoladekake eller verdens sunneste salat, så er det god mat for de som liker det. Ingen har dårlig smak, uansett hvilken mat de liker. Det er helt individuelt fra person til person, og jeg skjønner ikke at enkelte ikke klarer å få banka det inn i hodet.Smak != Kvalitet Men indrefilet er fortsatt bedre når det gjelder kvalitet enn en pølse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå