Gå til innhold

Hva er galt med Avenged Sevenfold?

Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg liker å høre på er bra for meg, hvor vanskelig er det å forstå? Er som å snakke til en muslim.

Utseende på folk som liker slik musikk er ekkel, og jeg er ikke i en slik vennegjeng. Kan være derfor jeg er såppas imot det.

Lenke til kommentar

Deg?

Hvordan overbevist? Hørte du på musikk som du nå syns er dårlig?

Meg hva?

Usikker på om det siste ble siktet på meg, men ja - da jeg var yngre hørte jeg på musikk jeg nå forstår at/synes er dårlig.

Hvilke band? :)

Lenke til kommentar

Så du liker altså den Linni saken (beklager, men jeg vil ikke kalle det musikk), og resten liker den sangen over (det var faktisk ganske kult)?

Forresten, digger den nye sangen!

Portnoy gjør en fantastisk jobb! Det gjør såklart resten av gjengen og, men det er jo åpenbart og unødvendig og si...

Er vel ganske åpenbart kven av dei to eg likar.

Kva ny sang er det du snakkar om?

Sangen jeg snakket om:

Aha, Portnoy speler på den ja. Utvilsom ei forbedring i musikken, mykje betre driv. Hadde dei hatt ein så god trommis til vanleg hadde eg hatt betydeleg mindre imot bandet. That said så er vokalen framleis forferdeleg.

Men, ein definisjon på dårleg musikk bør hvertfall ikkje vere så vanskeleg. Dersom eit band ikkje har noko spesielt å by på, kvifor skal ein høyre på det?

Med mindre du har noe objektivt å komme med er det umulig. Et band som ikke har noe spesielt å by på for deg, kan ha noe for andre.

Nei, da er det nesten du som må definere kva du meiner, spesielt er eit ord med ganske klar betydning. Dersom eit band ikkje skiller seg frå andre på nokon anna måte enn at det har dårlegare musikantar (bruk pølselignelsen for kva som er dårleg dersom du har vanskeleg for å forstå) er det da visseleg ingen grunn til å høyre på det. Det er ingen stil som heiter 'evneveik'.

Lenke til kommentar

Det jeg liker å høre på er bra for meg, hvor vanskelig er det å forstå? Er som å snakke til en muslim.

Utseende på folk som liker slik musikk er ekkel, og jeg er ikke i en slik vennegjeng. Kan være derfor jeg er såppas imot det.

"Slik musikk" hva da?

Vet at det ikke var meg du spurte, men for noen år siden hørte jeg ganske mye på Fall Out Boy og My Chemical Romance. Huff. Heldigvis så jeg lyset :) En dag vil nok dere også innse hvor tullete og dårlig laget den typen musikk er.

Lenke til kommentar

Jeg synst ikke pølsemetaforen er noe særlig. Det er lett og komme med objektive mål for godt kjøtt. Det er verre med musikk.

Så før vi har noen klare objektive mål for hva som er bra musikk, er det meningsløst og kalle musikk dårlig. Eller musikanter dårlige.

Lenke til kommentar

Vet at det ikke var meg du spurte, men for noen år siden hørte jeg ganske mye på Fall Out Boy og My Chemical Romance. Huff. Heldigvis så jeg lyset :) En dag vil nok dere også innse hvor tullete og dårlig laget den typen musikk er.

Whoa, my chemical emo og emo boy? Det er ille.

På starten av ungdomskolen hadde jeg en kort periode hvor jeg likte nightwish. Nightwish er riktignok hestehoder foran shitfold i kvalitet, men er likevel noe jeg holder meg langt unna nå til dags. En vokser mye på 7-8 år.

edit:

nærmere 10, når jeg tenker meg om.

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Så du tror altså at alle som hører på A7X går rundt med masse svart skit under øynene, et par lenker festa i nesa og ned til brystvortene og svære kutt nedover armene?

Lenke til kommentar

Jeg synst ikke pølsemetaforen er noe særlig. Det er lett og komme med objektive mål for godt kjøtt. Det er verre med musikk.

Så før vi har noen klare objektive mål for hva som er bra musikk, er det meningsløst og kalle musikk dårlig. Eller musikanter dårlige.

Vycan og Lycan kan faktisk være enige her, men kjøper ikke uten videre at det er så lett å sette slike og slike krav til godt kjøtt. Det handler om egenskaper, og hvilke man vektlegger (mørhet er én, f.eks). For å dra metaforen et lite stykke lenger, kjøtt fra indrefileten til en Belgian Blue har ikke nøyaktig samme egenskaper som indrefileten til Målselvfe. Men at indrefilet generelt smaker godt og er mørt er det lett å bli enige om.

Man kan sette noen halvveis objektive, men forholdsvis svake krav til hva som er god musikk. Teknisk brillianse kommer en f.eks ikke unna, men teknisk brillianse alene holder sjelden til å lage god musikk. Kanskje i stor grad utføre eller tolke, men det er liksom det.

Andre objektive faktorer du kan ta med er produksjon, men den kan bli brukt som et virkemiddel. Jeg vet at Nyhus er uenig med meg her, men dersom du hører på gammel black metal, f.eks Nattens Madrigal av Ulver, vil du oppleve at den forferdelige produksjonen blir en del av helhetsbildet.

Komposisjon, utførelse, dynamikk, rytmikk, repetisjon, originalitet og lyrikk er alle faktorer det er lett å sette fingeren på, og forholdsvis "lett" å objektivt si noe om. Kanskje den ene varianten ikke er bedre enn den andre, men at de har andre egenskaper er ikke til å komme bort ifra.

Men så kommer stikkordet, nemlig smak. Om en synes repeterende elementer (refreng, beat ++) er forstyrrende og unødvendig er det neppe westcoast 90s hiphop en låner øre til. Da er nok Beethoven et bedre valg, samtidig som både senklassissime og 90s westcoast er anerkjent og har mange tilhengere. Når det kommer til hva en får noe ut ifra er det fullstendig individuelt. Men det vil ikke avjøre om noe er bra eller ikke. Det er det helt andre ting som styrer.

TL;DR: Smak er individuelt, utførelse og kvalitet er ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Viktig å ikkje dra det for langt også, visse musikktyper er såpass spesielle at det skal noko til å like dei, sjølv om det er eit godt band. Ikkje snakk om smak i vanleg forstand, det blir som til dømes blåmuggost, ein "acquired taste".

Lenke til kommentar

Plis, band tskjorter er det verste jeg vet. Når flere samtidig har tattoveringer av bandet.

Huff, blir deprimert av å tenke på det.

Ingen av de gutta er populære, for å si det slik.

Mange avenged fan som har tatoveringer og t-skjorter da :)

Lenke til kommentar

Plis, band tskjorter er det verste jeg vet. Når flere samtidig har tattoveringer av bandet.

Huff, blir deprimert av å tenke på det.

Ingen av de gutta er populære, for å si det slik.

Det er veldig interessant å vite, men fortsett den saken her, er du snill. På den måten kan musikkforumet fortsette å omhandle musikk og ikke bli overtatt av østlandshomofile med like avatarer slik som moteforumet har blitt.

Javel, verken jeg eller noen andre som ikke har noe imot avenged sevenfold har det. Så det bryr ikke meg.

What? Har du snakket med hver eneste person som ikke har noe i mot pusekattene Avenged Sevenfold?

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...