Lapp1 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Sa aldri at jeg ikke forsto hva det betydde. At du liker musikk pga bandets bakgrunn sier en god del om deg, og sier meg at du er håpløs å prate med når alt du bryr deg om er statistikk. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Bruk sitatfunksjonen, jeg forstår ikke hvem du snakker til. Snakker du til meg har du misforstått innleggene mine helt, samt hører du på drittdårlig musikk. Siste gjelder vel uansett. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Var ikke ment til deg, obviously. Du hører på drittmusikk, du har ingen sans for musikk. (Nå føler jeg meg bedre, nå som jeg har klart å fått ut mitt vrede på noen andre.) Forøvrig, du har bilde av en fra star wars? Du er nerd, du liker dårlige filmer. Det er så bra å si at noe noen liker er dårlig, dere har rett. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Mykje av poenget i denne diskusjonen blir vel at visse folk likar slik musikk: http://www.youtube.com/watch?v=64coD-rx9sk Mens andre likar slikt: http://www.youtube.com/watch?v=UHj5ahHwOKs Overdriver du litt eller? Den ass videoen er jo bare halt forjævlig Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Tror jeg dropper lyric videoen Avenged ga selv ut denne: http://www.youtube.com/watch?v=B1Bi1c9LmhU&feature=player_embedded Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Mykje av poenget i denne diskusjonen blir vel at visse folk likar slik musikk: Mens andre likar slikt: Så du liker altså den Linni saken (beklager, men jeg vil ikke kalle det musikk), og resten liker den sangen over (det var faktisk ganske kult)? Forresten, digger den nye sangen! Portnoy gjør en fantastisk jobb! Det gjør såklart resten av gjengen og, men det er jo åpenbart og unødvendig og si... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Sa aldri at jeg ikke forsto hva det betydde. Det trang du ikke, var ganske så åpenbart. At du liker musikk pga bandets bakgrunn sier en god del om deg, og sier meg at du er håpløs å prate med når alt du bryr deg om er statistikk. Ingen har nevnt bakgrunnen til noe band i denne tråden, så nå er du åpenbart rusa på noe igjen. At jeg derimot sier du burde ha mer respekt for band som har utrettet mer enn hva favorittbandene dine ville klare å utrette over 10x samme tidsperiode er riktig. Det betyr ikke at du må like musikken, det betyr du hadde respektert bandene for den om du hadde ett snev av innsikt - noe du har gjort bra klart at du ikke har. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg hører hverken på metal eller listepop, selv om jeg har stor respekt for de store navnene innen metal. Og jeg liker ikke Avenged Sevenfold. Jeg ser likevel ingen grunn til å ikke la de som faktisk liker det, høre på det. Ingen har samme smak. "Din" musikk må ikke være bedre enn "min", selv om du synes det. EDIT: Det kan faktisk være det. Man må selvfølgelig ha et åpent sinn når det gjelder musikk. EDIT numero dos: Jeg mener også at LegitSuperstar hører på drittdårlig musikk. Jeg ser uansett ikke grunnen får å si at han hører på drittdårlig musikk. Det er min mening. H*n har en annen. "Min musikk er bedre enn din" vil aldri funke. Endret 18. mai 2010 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Nyhus har et poeng her. Det at man ikke liker noe betyr ikke nødvendigvis at musikken er dritt. I noen tilfeller er det slik, andre ikke. Jeg er ikke spesielt fan av Maiden eller Metallica, men jeg klarer fortsatt å forstå at dette ikke er dårlig musikk. Det er viktig å se utenfor sin egen smak og greie å skjønne at visse band har betydd enormt mye for musikkhistorien og dens utvikling. Avenged Sevenfold derimot er shit fra ende til annen, det eneste de klarer å appellere til er ungdomskoleelever som enda ikke har fått utviklet et snev av musikkforståelse. e:leif Endret 18. mai 2010 av Vowels 1 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Avenged Sevenfold derimot er shit fra ende til annen, det eneste de klarer å appellere til er ungdomskoleelever som enda ikke har fått utviklet et snev av musikkforståelse. Jeg er enig med deg, men jeg ser fortsatt ikke grunnen til å prøve å konvertere Avenged Sevenfold-lytterne til annen musikk. De trives åpenbart med det de hører på, så hvorfor ikke bare la dem være i fred? Det skader ikke dere. EDIT: Barteleif. Endret 18. mai 2010 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvorfor skal man ikke prøve å "konvertere" dem til å høre på god musikk? Om noen år vil de uansett skjønne at dette virkelig er dårlig og bevege seg videre til en annen sjanger. Like greit at de skjønner dette med en gang slik at de slipper å sløse bort tre år med lytting på noe de senere kommer til å være flaue over. Skulle ønske noen ga meg det tipset da jeg var mindre, så mye dritt jeg har hørt på igjennom årene. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Du har vel rett. Det eneste er vel at det kan være rimelig vanskelig. Musikk kan være en av de største bæresøylene for ens identitet. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg ser likevel ingen grunn til å ikke la de som faktisk liker det, høre på det. Ingen har samme smak. De skal få høre på skitmusikken til ørene blør, men når det blir laget en tråd om nevnte musikk så må de tåle å høre synspunktene til folk Nyhus har et poeng her. Det at man ikke liker noe betyr ikke nødvendigvis at musikken er dritt. I noen tilfeller er det slik, andre ikke. Jeg er ikke spesielt fan av Maiden eller Metallica, men jeg klarer fortsatt å forstå at dette ikke er dårlig musikk. Det er viktig å se utenfor sin egen smak og greie å skjønne at visse band har betydd enormt mye for musikkhistorien og dens utvikling. Avenged Sevenfold derimot er shit fra ende til annen, det eneste de klarer å appellere til er ungdomskoleelever som enda ikke har fått utviklet et snev av musikkforståelse.e:leif Godt sagt! Jeg er enig med deg, men jeg ser fortsatt ikke grunnen til å prøve å konvertere Avenged Sevenfold-lytterne til annen musikk. Det har aldri vært meninga. Tro du meg, jeg ønsker ikke at Maidens nye fanbase skal være 14åringer med sminke og emokutt på håndleddene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 "The band themselves have received much credit for their worldwide mainstream success and were most notably proclaimed as one of the leaders and key bands in the New Wave of American Heavy Metal and were featured as second place on Ultimate Guitar's Top Ten Bands of the Decade." Wikipedia De har nok vært med på å forme ny rock/metal. Så de blir nok husket. Hvorvidt jeg liker det er en annen sak.. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Det har aldri vært meninga. Beklager, da har jeg misforstått. Endret 18. mai 2010 av Dermuszdel Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 De har nok vært med på å forme ny rock/metal. Så de blir nok husket. Hvorvidt jeg liker det er en annen sak.. Gruppa har ikke vært banebrytende på noen måte, så dette er bare tull. Garantert en tilfeldig emofan som har knotet inn i artikkelen. Og "New Wave of American Heavy Metal"? Jeg har aldri hørt det uttrykket før. Godt eksempel på at et fancy navn, ikke endrer produktet. Det er fortsatt lurvete, dårlig emopunkishhomometall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 At de er banebrytende når det kommer til å danne ny musikk, er feil. At de er banebrytende når det kommer til å lage simpel "metal" som mange kan like, kan man vel strengt tatt ikke nekte på? Jeg er langt ifra fan av dem, men må si det andre albumet "Waking The Fallen" har noen fine låter til tross for noen småhomsete parti. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Er ikke noen megafan av Avenged Sevenfold, men digger Almost Easy. Endret 18. mai 2010 av malmern Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Så du liker altså den Linni saken (beklager, men jeg vil ikke kalle det musikk), og resten liker den sangen over (det var faktisk ganske kult)? Forresten, digger den nye sangen! Portnoy gjør en fantastisk jobb! Det gjør såklart resten av gjengen og, men det er jo åpenbart og unødvendig og si... Er vel ganske åpenbart kven av dei to eg likar. Kva ny sang er det du snakkar om? Når det gjeld det med generelt gode band vs dårlege er det vel ansenitet som teller, mao uavhengig av kor populært eit band er/har vore er det kva bandet blir hugsa for som gjeld. Kva skal ein hugse A7X for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå