NextoN Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei. Jeg har sendt en billett til kongeparken ned til sør norge i postoppkrav. Men det visste seg at kjøper ikke skulle ha den likevell. Regner med han får hentelapp imorgen og får sendt den i retur, hva er mulighetene for at jeg får billetten tilbake til fredag? Håper dette var riktig sted å poste.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Avhenger av kvar i landet du bur. I storbyane går det sikkert greit, i mindre byar kan du alltids dra til omlastingssentral e.l. og få den utlevert der. Du har ikkje noko krav på å få den, men dei ansatte brukar å vere behjelpelige dersom dei ikkje har det travelt. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Mener du hvis ikke jeg har fått den tilbake innen fredag, så kan jeg gå her i bergen og se om de vil gi meg den tilbake? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Under er et eksempel. Hvorfor det tok 5 dager (3 virkedager) mellom de to terminalene vet jeg ikke - pleier å ta 1. Kan skyldes at returpakker ikke prioriteres. Sendingen er ankommet postkontor 17.09.2009 07:52 Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 16.09.2009 08:52 5020 BERGEN Sendingen er sortert og videresendt 11.09.2009 20:13 3169 STOKKE Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 11.09.2009 19:57 3169 STOKKE Sendingen er sendt i retur da mottaker ikke hentet den innen fristen 11.09.2009 09:00 3150 TOLVSRØD Endret 4. mai 2010 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Av interesse er dette samme handel som i denne diskusjonen? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1226237 Lykke til med å få billetten tilbake. Men husk det er ulovlig i følge norsk lov å selge billetter for høyere pris enn det som står på billetten. Endret 5. mai 2010 av Tokra Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Gjelder den saken ja, var veldig uheldig med at han plutselig ikke skulle ha den lenger. Men siden jeg ikke sendte den samme dag som jeg lovte må vell jeg bøte. Morsomt at han postet her, fordi han la frem at du var hannes advokat i mailen han skrev til meg. Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Gjelder den saken ja, var veldig uheldig med at han plutselig ikke skulle ha den lenger. Men siden jeg ikke sendte den samme dag som jeg lovte må vell jeg bøte. Morsomt at han postet her, fordi han la frem at du var hannes advokat i mailen han skrev til meg. Morsomt:P. Jeg er hvertfall ikke noen advokat, hehe. Som jeg sa i hans diskusjon avhenger dette om avtalt leveringstid. Å sende to dager før festivalen er kanskje i seneste laget. Personlig så hadde jeg uansett ikke kjøpt ett annet sted før jeg hadde avbestilt hos personen jeg allerede har kjøpt hos, det synes jeg virket ganske frekt siden dette hindrer deg i å videreselger produktet til andre. Men dessverre har nok kjøper loven på sin side i denne saken slik jeg ser det. En annen ting. Husk hvis du selger billetter til høyere pris en pålydende verdi kan kjøper med loven i hånd kreve mellomlegget mellom din pris og pålydende verdi tilbake. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 På torsdag sa jeg at jeg skulle sende billetten "imorgen"(fredag). Så fikk jeg ikke sendt den fredag, og 1.mai går jo det ikke post så jeg måtte vente til mandag. Så han skal ha fått den idag da, men festivalen begynner jo ikke før fredag. Ja var en veldig uheldig situasjon, han bekreftet jo at han skulle kjøpe den to ganger, og jeg sendte den og hele pakken så har han bare antatt at jeg ikke solgte den til han likevell.. Må bare satse på at den kommer i retur, men tviler sterkt på det. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Den ligger der i maks to uker før den blir sendt i retur vist han ikke personlig går å henter pakken og sender dne til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå