Gå til innhold

Musikk: Pop & Techno - Dronjoms musikk

Dronjoms musikkpoll  

1. 1. Hvilke(n) av låtene mine liker du best?

• Egentlig
      0
    • Televisjon
      0
    • Navolo
      0
    • Agleso
      0
    • Cirmolika
      0
    • Kramolaff
      0
    • Aleine sitter jeg
      0

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har laget nesten 150 melodier og sanger de siste 5 årene som jeg har lagt ut på hjemmesiden min, og vil vise dere noen av dem her. Etter noen tunge år begynte jeg å eksperimentere og komponere for å få dagene til å gå, og det gjorde at jeg kom gjennom dem.

Jeg lager i litt forskjellige sjangere: både pop, techno, disco, spillmusikk og litt rap, alt som kommer til meg rett og slett :)

Her er noen av favorittene:

-Egentlig (ny sang)

-Televisjon (ny visesang)

-Navolo (trist filmmusikk)

-Agleso (disco)

-Cirmolika (techno)

-Tilbake (midi)

-Kramolaff (liker bassnotene)

-Aleine sitter jeg (ny trist sang)

Hjemmesiden min er www.dronjom.tk

(litt amatørmessig side, men inneholder alt mitt arbeidet)

Jeg drømmer som alle andre om å få noen kontakter en dag og å kunne tjene litt på musikken og at musikken blir brukt i store prosjekter, men det skal som kjent noe til, men så vet man jo aldri :)

Jeg gjorde tråden også om til en poll, så kan dere stemme på låtene mine så jeg får bedre oversikt over hvilke jeg bør satse på :)

Håper dere liker det.

Hadde blitt kjempeglad for noen kommentarer, enten de er gode eller ei! :)

Med vennlig hilsen

Daniel, 22 år fra Skien

Endret av dronjom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, men du sier du skal fokusere på musikk, og har lyst til og kansje tjene penger! ?

Da bør du jo først og fremst fokusere på ett bestemt type!

Der hadde du jo alt fra vise sang til filmmusikk og techno.

De 2 første låtene. Handler livet ditt virkelig om ensomhet og at tven er det eneste som betyr noe for deg, eller er det bare oppspinn ? Gitar spillingen var jo ganske bra, men litt sånn kæssshhy tekst. ^^ Melodien virket mere sånn random, jeg klonker en låt bare. Vist du skjønner. Syngingen var heller ikke på det beste! Sier det rett ut, ikke ta det vondt ment. Men de høyeste tonene der var forferdelig!

Men om du fokuserer på en bestemt type, og tar noen timer hos sang pedagog. :) Bare du har motivasjonen i gang hele tiden! Vær kreativ!

(Dette er min første kritikk, så ikke ta noe vondt ment. Er bare ikke så god til og formulere meg akuratt. :)

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Vet ikke, men du sier du skal fokusere på musikk, og har lyst til og kansje tjene penger! ?

Da bør du jo først og fremst fokusere på ett bestemt type!

Der hadde du jo alt fra vise sang til filmmusikk og techno.

De 2 første låtene. Handler livet ditt virkelig om ensomhet og at tven er det eneste som betyr noe for deg, eller er det bare oppspinn ? Gitar spillingen var jo ganske bra, men litt sånn kæssshhy tekst. ^^ Melodien virket mere sånn random, jeg klonker en låt bare. Vist du skjønner. Syngingen var heller ikke på det beste! Sier det rett ut, ikke ta det vondt ment. Men de høyeste tonene der var forferdelig!

Men om du fokuserer på en bestemt type, og tar noen timer hos sang pedagog. :) Bare du har motivasjonen i gang hele tiden! Vær kreativ!

(Dette er min første kritikk, så ikke ta noe vondt ment. Er bare ikke så god til og formulere meg akuratt. :)

Hei.

Tusen takk for kommentar :)

Jeg har noen ting å si tilbake.

For det første, det er første gang jeg hører at jeg er god til å spille gitar. Takk for det :) Har aldri spilt gitar før, dvs jeg prøvde litt en gang. Jeg spiller faktisk ikke gitar i låtene i det heletatt, jeg spiller keyboard :) visste ikke at det låt så likt :p ¨

For det andre, når det gjelder syngingen, så er jeg mer en komponist enn en sanger, så drømmen er om noen andre tok det videre og brukte noen av ideene mine hos seg.

Hvis du snakker om de høyeste tonene på den siste låten så er de ment å være sånn, for å liksom se hysteriet og fortvilelsen i ensomheten.

Og du spør om jeg bare ser på tv og sånn og om jeg synger om min egen hverdag. Jeg synger vel om opplevde ting fra tidligere år. I perioder har TVen vært viktig for meg, og jeg har bare sitti hjemme osv. Men jeg gjør ikke det nå. Jobber i dagligvarebutikk både på gulvet og i kassa så jeg treffer masse folk hver dag :)

Og jeg liker å lage i forskjellige sjangere :p noen ganger er jeg i humør til techno og noen ganger visesang, så da lager jeg litt forskjellig. Hvis ikke hadde jeg laget mindre musikk. Jeg liker jo å høre på all slags musikk. Men skjønner jo hva du mener. :)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

Okei! Bra det går bedre med deg nå da! :)

Mulig du ikke spilte gitar ? :p Mulig også jeg var litt død klokka 1 i natt også. ^^

Men som du sier at de høyeste tonene skal være sånn. Det er alikevel ikke veldig behagelig og høre på, så du vet det. Så vist du har virkelig tenkt til og tjene penger på musikk, så burde du alikevel bestemme deg for en bestemt type, som du kan jobbe fult med.

Men stå på vidre! :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller keyboard ja :p men det er et veldig enkelt og lite keyboard da, som jeg har på fanget, og uansett hvor hardt jeg trykker tangentene ned så blir tonen spillt like høy, så kanskje derfor det kan forveksles med andre instrumenter :p

Jeg liker jo å lage litt forskjellig type musikk. Det blir som at et barn liker å ha mange leker til fordel for kun èt. Det leker ikke med lego hele tiden, men med starwars figurer noen ganger og med radiobiler andre ganger, og noen ganger leker de med alt på en gang og blander sammen. Sånn er det med komponeringa mi også, noen ganger lager jeg litt i den ene sjangeren og andre ganger i en annen, og så blander jeg kanskje flere og finner opp nye :p sånn er nå iallfall jeg, litt dårlig eksempel, men jeg kom ikke på noe annet enn leker i farten :D skal jeg satse på noe må det bli pop eller filmmusikk. :) Takk for kommentarene dine, veldig hyggelig å få litt respons :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...