Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig praktisk eksamen i Fysikk 1 - REA3004

Anbefalte innlegg

Hei.

Skriver her i håp om å få informasjon angående muntlig praktisk eksamen i Fysikk 1, gjerne fra dere som har tatt eksamen selv. Tar selv eksamen som privatist, og går derfor glipp av all småinformasjon en faglærer bidrar med i forkant av eksamener, og Google har ikke bidratt med så mye.

Hvordan er eksamen bygget opp? Fikk du forberedelsesdel? Hvor stor del av eksamen var fremvisning av forsøk? Annet som er godt å vite? Eksempeloppgaver?

Funnet litt info her, men kunne tenkt meg noe mer håndfast.

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde muntlig eksamen i fysikk, fikk absolutt ingen forsøk jeg skulle vise, men lærer signaliserte på forhånd om to forsøk vi kunne få om.

Men nå ble jeg riktig nok sendt ut etter 12 minutt så kan hende de som satt tiden ut fikk i oppgave å vise et forsøk.

Lenke til kommentar

Jeg tok det også som privatist. Ble først bedt om å vise et forsøk med laser og glassprisme, målte og puttet inn i interferensformelen og fant bølgelengde. Etter dette ble jeg grillet litt i termofysikk, litt om hydrostatisk trykk og til slutt en liten svipptur innom kjernefysikk.

Ikke noe voldsomme greier.

Lenke til kommentar

Hadde eksamen i fysikk 1 i fjor (ikkje privatist). Fekk 30 minutt førebuingstid der eg fekk nokre oppgåver innan rørsle (ekstremt enkelt :dribble: ) og i oppgåve å attfortelje om eit av forsøka me hadde gjort.

Då eg var ferdig med å leggja fram det eg fekk vite i førebuingstida, blei eg spurd om kjernefysikk.

Korleis eksamen er lagt opp varierer mykje frå skule til skule, men du vil truleg få nokre spørsmål knytt til ei øving for deretter og måtte greie ut om eit emne innan fysikk 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...