Stalthy Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hei folkens! Jeg har tenkte til å kjøpe meg en skjerm, det jeg trenger er kanjse en 30 " ( finnes det 26" det kan hende at jeg har en 22" vet ikke jeg XD), jeg tror jeg har en 24, og vill helst ha litt mere. jeg tenker også på en litt liten skjerm, som f.eks når jeg spiller css så er den andre skjermen ikke på css, og jeg kan da snakke, f.eks bruke bilderedigenrs programm, internett, filmer osv, tenker kasnje denne blir på 12" eller 14". jeg har en asus eee seashell ( den er 1 gb på, huskere ikke mere den kosta c.a 2,5k og er en notbook veier c.a 1.5 kg). Burde jeg virkelig kjøpe 2 stk? de skal helst ikke koste mere enn 3k på hver skjerm, på den hoved skjermen burde responstiden i værtfall være 2 ms eller mindere pga. jeg spiller veldig mye og det er nokk det jeg kommer til å bruke mest. Det er c.a 1 år til konfirmasjonen min brude jeg oppgradere pc'en min da? Akk nå av deler og kabinett har jeg : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430531 AMD Phenom 9650 quad core prossesor 4 gb ram ATI Radeon 4800 series Endret 4. mai 2010 av Gaaz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hva du mener. Du har tydeligvis lyst på å kjøpe en skjerm men noe mer enn det klarer jeg ikke å tyde. Du vil ha en to-skjermsløsning? En bærbar pc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Kan hende han mener en ekstra skjerm til bærbar pc, men skjønner ikke mye jeg heller Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Se på linken det er et kabinett og jeg har en stasjonær pc, jeg lurer på om jeg har brae nok deler til å dra 2 skjermer, jeg lurer også på om jeg har brae nok deler til å dra det Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Se på linken det er et kabinett og jeg har en stasjonær pc, jeg lurer på om jeg har brae nok deler til å dra 2 skjermer, jeg lurer også på om jeg har brae nok deler til å dra det Ettersom jeg har forstått så vil du ha en skjerm hvor du har spill på samtidig som du har en som viser divs andre program? Hvilket skjermkort har du? Edit: ser at du har et skjermkort i 4800 serien? det burde gå helt fint Endret 5. mai 2010 av Theiz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ja den er mere enn bra nok til 2 skjermer såfremt du har 2 utganger på skjermkortet. Du bør jo også ta høyde for at 2 skjermer er plasskrevende, så det kan hende at du bør måle hvor stor fysisk plass du har der pc'n står. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Du må også huske at så lenge du spiller i fullscreen, må du "lukke" ned spillet for å gå inn på andre skjermen. Har du i tillegg forskjellig oppløsning vil ting flytte på seg når du starter opp spillet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Som Biskop skriver så er det visse begrensninger med 2 skjermer. Jeg kjører selv 2 skjermer og har selv erfart alle disse tingene. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Morn igjen! Først så starter jeg med å si at jeg har 2 utganger ( jeg kan putte i 2 sånne hvite ledinger som er signal kable er det det jeg trenger? ) Jeg tenkte på å spille i " winowsed " så bildet tar hele den ene skjermen mens den andre er det ikke noe på. Når jeg er inne i et spill vill jeg ta kunne ta musa f.eks på et bestemt punkt på skjermen slik at den kommer til den andre? og trenger jeg noen programmer for dette? EDIT : ser visst ut at de kablene er DVI kabler, er det rigtig? og åssen kan jeg se om det er 2 utganger på skjermkortet? Endret 5. mai 2010 av Gaaz Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Morn igjen! Først så starter jeg med å si at jeg har 2 utganger ( jeg kan putte i 2 sånne hvite ledinger som er signal kable er det det jeg trenger? ) Jeg tenkte på å spille i " winowsed " så bildet tar hele den ene skjermen mens den andre er det ikke noe på. Når jeg er inne i et spill vill jeg ta kunne ta musa f.eks på et bestemt punkt på skjermen slik at den kommer til den andre? og trenger jeg noen programmer for dette? EDIT : ser visst ut at de kablene er VGA kabler, er det rigtig? og åssen kan jeg se om det er 2 utganger på skjermkortet? Ja det er to slike kontakter du trenger, tror ikke det er mulig å dra musen til den andre skjermen mens du spiller, vil iallefall være upraktisk om du feks skal snu deg i et fps spill. Vga er som regel blå mens Dvi er hvite Dvi http://no.wikipedia.org/wiki/DVI Vga http://no.wikipedia.org/wiki/VGA Endret 5. mai 2010 av Theiz Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Som det har blitt nevnt er det noen begrensninger med 2 skjermer, men når man er klar over det og har pengene/plassen er det ikke noen grunn til å ikke ha 2 eller flere skjermer. Selv har jeg en BenQ 24" som hovedskjerm og en Liliput 7" i portrettmodus som ekstraskjerm (plassbegrensninger hindrer en større skjerm #2). Supert med spill/film på "storskjermen" og ICQ/MSN/hvasomhelst på skjerm nummer 2. Frem til jeg flyttet i fjor sommer kjørte jeg 2x21" CRT i ca. 5 år. Skulle personlig ønske att jeg hadde plass til to like skjermer igjen, synes det er mer behagelig enn STOR+liten. Kjører du spill i "window mode" eller lignende fungerer det stort sett bra. Så vidt jeg husker må du alt-tab'e ut av fks. WoW, mens Sims 3 lar deg dra musepekeren over til andre skjermen uten hindring. VLC lar deg se på film i fullskjerm på ene skjermen mens du roter på den andre. Så lenge du kjører spillet i samme oppløsning som skrivebordet er det stort sett ikke noe problem med at vinduer hopper rundt hvis du spiller i "fullscreen", men det varierer. Det er jo ett tilbud på Komplett nå hvor du får 2xBenQ 24" for 29**,- men det blir kanskje litt lite når du vil ha opp til 30". Det er ett par 27" skjermer der fra LG og BenQ hvor LG'en har én grei tilbakemelding og koster ca. 3000,-. Kun FullHD oppløsning, kan bli lavoppløst om du sitter nerme? Vurderer dog selv en 27" med 1080p.. smak og behag. Bedre skjermer i den størrelsen blir fort *dyrt*. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå