Liloolil Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei. Jeg har et NVIDIA GeForce 9600 GT - 1GB skjermkort. (PCI Express 2.0) Hovedkortet mitt har to PCI Express-porter, X16 og X8. (ikke PCI Express 2.0) Begge ser ut som X16 porter, men den ene kan bare kjøre X8. Vil jeg merke stor forskjell på ytelse hvis jeg setter skjermkortet i X8-porten? Jeg har tenkt å kjøpe en SATA-600/USB 3.0-kontroller, men den passer ikke på grunn av den store vifta under skjermkortet. Begge kortene passer hvis jeg setter skjermkortet i X8 porten. Men hvor stor blir forskjellen på ytelse, på skjermkortet? ~Lilo Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hadde du hatt ett mer moderne og kraftigere skjermkort så hadde du kunne merket problemer ja, da PCI-E 8x 1.1 tilsvarer PCI-E 4x 2.0 og i de fleste tester hoster og harker moderne kort kraftig når de blir såpass begrenset. Men for det billige NV skrammelkortet der, så går det greit. Lenke til kommentar
Liloolil Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Okay. Takker for svar. Men vet du om kortet fortsatt vil klare 1080p HD video, når jeg setter det i X8-porten? ~Lilo Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Joda, det går veldig greit, som sagt er ikke det kortet der noen racer, men til HD Video går det bra uansett kort. Er ikke like mye last som ett spill vil legge på det, og der vil det begynne å harke svært tidlig pågrunn av svak GPU. Eneste gangen spillytelsen blir påvirket er om du hadde hatt ett hvassere entusiastkort. Endret 4. mai 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Liloolil Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk for hjelpen ^__^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå