SpyFishX Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg skal oppgradere CPU'en min i gaming pc'en nå og trenger en da til gaming selfølgelig. Jeg har tenkt på disse to : AMD - Komplett.no INTEL - komplett.no Hvilken burde jeg velge? Intel'en er på 3,2 GHz men er en Dual core. AMD'en er på 3,0 GHz og er en Quad Core. Intel'en har 4 MB cache eller hva det heter. AMD'en har 8 MB cache. Sorry vis dette er et dumt spørsmål, er ikke så pro på dette akkurat På forhånd takk ! Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hva har du fra før av? Du kan ikke putte en intel i amd rigg og omvent! Så du må nok fortelle hva slags hovedkort du har før vi kan anbefale ny cpu. Lenke til kommentar
SpyFishX Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Skal oppgradere mer enn bare CPU, glemte å nevne det. Spiller ingen rolle hvilken cpu , skal tilpasse hovedkort osv.. Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg vil anbefale deg ingen av dem. Men heller Core i5 750. 4 kjerner isteden for 2. Noe du virkelig vil erfare gir betraktelig bedre ytelse i nyere spill. BC2 for eksempel er meget bra optimalisert for multi core, og yter deretter. Alle nyere spill blir nok optimalisert for 4+ kjerner framover. Å gå for en 2 kjerners cpu idag blir som å gå tilbake 1-2 år i tid. ... min anbefaling 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå