Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPnP Not available

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å få vekk NAT3 fra min PS3.

Har satt opp statisk IP-adresse, aktivert upnp på min Speedtouch 585 og på ps3. Lagt inn tcp og udp til ps3 inne på routeren.

Men fremdeles står det UPnP not available og har NAT3.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, UPnP fungerer bare med porter som ikke allerede er manuellt allokert. Jeg vet ikke om det forårsaker feilmeldingen "UPnP not availiable" men manuelle portforwardinger overstyrer i alle fall UPnP, så du må velge enten eller - prøve å få det til manuellt eller sette det opp manuellt.

Selvfølgelig, om du satt det opp riktig manuellt så skulle du fått korrekt NATing sik som du har det nå, så enten har du gjort feil manuell NATing eller så er det et annet problem.

Bruker du mer enn èn ruter i nettverket ditt? Speedtouch + trådløs ruter f.eks.?

Finner du ikke ut av det så send meg en PM så kan jeg evt. ta en titt på det via fjernstyring om nødvendig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Vel, UPnP fungerer bare med porter som ikke allerede er manuellt allokert. Jeg vet ikke om det forårsaker feilmeldingen "UPnP not availiable" men manuelle portforwardinger overstyrer i alle fall UPnP, så du må velge enten eller - prøve å få det til manuellt eller sette det opp manuellt.

Selvfølgelig, om du satt det opp riktig manuellt så skulle du fått korrekt NATing sik som du har det nå, så enten har du gjort feil manuell NATing eller så er det et annet problem.

Bruker du mer enn èn ruter i nettverket ditt? Speedtouch + trådløs ruter f.eks.?

Finner du ikke ut av det så send meg en PM så kan jeg evt. ta en titt på det via fjernstyring om nødvendig.

-Stigma

Jeg satte opp upnp manuelt med å sette opp ps3 til statisk ip og la deretter inn porter som jeg fant på et ps3-forum. Statiske IPen funker slik at jeg kommer på nett, men greier ikke å få NATen ned. Jeg bruker bare en trådløs ruter, altså ikke et modem i tillegg.

Lenke til kommentar

Det skal fungerere fint med kun UPNP aktivert i PS3 og routermodemet.

Fjern statisk IP og fjern alle oppføringer av portforwarding.

Fungerer det ikke, så kan det være nettleverandøren som har stengt porter pga "abuse". http://www.telenor.no/bedrift/aktuelt/nyheter/abuse.jsp

Jeg "Tilordnet forbindelsens offentlig IP-adresse til en LAN-enhet", gikk på type B_1 og fant frem PS3en, og plutselig NAT 1, men fremdeles upnp unavailable. Så har fått det til nå, eller har jeg det? :-P

Lenke til kommentar

Fungerer det ikke, så kan det være nettleverandøren som har stengt porter pga "abuse". http://www.telenor.no/bedrift/aktuelt/nyheter/abuse.jsp

Jeg "Tilordnet forbindelsens offentlig IP-adresse til en LAN-enhet", gikk på type B_1 og fant frem PS3en, og plutselig NAT 1, men fremdeles upnp unavailable. Så har fått det til nå, eller har jeg det? :-P

Dette fungerer, men det innebærer jo at du ikke kan bruke andre maskiner/enheter på nettet samtidig, så det er vel neppe en særlig akseptabel løsning?

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette fungerer, men det innebærer jo at du ikke kan bruke andre maskiner/enheter på nettet samtidig, så det er vel neppe en særlig akseptabel løsning?

-Stigma

Okey, la ikke merke til dette jeg. Kan sikkert stemme det, men la ikke merke til dette i dag tidlig

Edit: Jeg kan fint bruke min bærbare samtidig som jeg spiller online ps3 med Fifa 10 med NAT1.

Endret av Panzern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...