Angel Dust Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Har laget en kobling i Excel mot en spørring/query i Access. Problemet er at tallene som ligger i Access ikke lenger er tall når de kommer opp i Excel, om jeg prøver å summere så går ikke det fordi det er noe med formateringen. Jeg har satt feltet til format Tall i Access, men fortsatt problem. Ser at når jeg i Excel går i en slik celle og trykker F2 og Enter så blir det gjort om til tall. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg tror løsningen var å definere selve feltene i tabellen til tall, det var ikke nok å definere feltene i spørringen til tall når tabellen spørringen var basert på var tekst. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det har du helt sikkert rett i. Når du skriver "tallene som ligger i Access" og "Jeg har satt feltet til format Tall i Access" så tror vi jo at du har orden på dette. Det var nok derfor du fikk så få svar. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Ja se der, det er en kunst å stille spørsmål riktig også. Er nokså fersk i Access så det er mye å lære, så kommer nok flere spørsmål, men ser jo at det meste har en logisk forklaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå