Gå til innhold

Hjelp: Gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei! :thumbup:

Nå nærmer konfirmasjonen seg, og jeg hadde tenkt å bruke pengene på en gaming PC(stasjonær).

Jeg har egentlig ikke noe særlig peiling på hva data jeg skal kjøpe.

Jeg skal bruke den til mest gaming, og bitte litt film.

Jeg vil at den skal takle de spillene som kommer ut og de nye spillene, med høyest mulig grafikk.

Vil ha med skjerm, og Windows 7.

Bygge selv, eller ferdig bygd betyr lite.

Budsjettet mitt er på 10 000 - 12 000 kroner, men vil helst ikke bruke så mye. :p

Takk for all hjelp jeg får.

Endret av sostern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par forslag for å starte denne tråden!

Komplett Gamer i20

Klikk på Konfigurer selv og velg tilbehør, og utfør følgende endringer:

¤ Chieftec Super Series 650W PSU

¤ MSI P55-GD65

¤ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit

¤ WD Caviar Black 750GB

¤ XFX Radeon HD 5830

¤ Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk

Komplett Gamer a20, Monthly edition

Klikk på Konfigurer selv og velg tilbehør, og utfør følgende endringer:

¤ Chieftec Super Series 650W PSU

¤ AMD Phenom II X4 955 Black Edition

¤ MSI 790FX-GD70

¤ Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Kit

¤ WD Caviar Black 750GB

¤ Microsoft SideWinder X4 Keyboard

¤ Microsoft SideWinder X5 Gaming mouse

|| Kjøp så et ekstra XFX Radeon HD 5770 som du monterer selv og setter i Crossfire ||

***NOTER***

Om du klarer eller kjenner noen som kan montere PC for deg, vil du få mye mer ytelse for pengene.

Da har du til eksempel disse pakkene:

http://www.komplett....87-8D011B98E64F

http://www.komplett....67-213A72E0100A

http://www.komplett....87-BEE29FDEA5F0

PS: Jeg er usikker på om strømforsyningen som følger med Svenni-sostern_#2 pakken er god nok til å kjøre 2stk HD 5850 skjermkort i Crossfire. En ide her kan være å droppe det ene HD 5850 skjermkortet og heller gå for en SSD.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Anbefaler deg på det sterkeste å lese gjennom Agentspoons komponentliste her. Skal skjerm og annet tilbehør også inn under budsjettet? Hvis ikke, har du her mer enn nok spillerom for f.eks. SSD som OS-disk og eventuelt et 5870 i stedet for 2stk 5750.

Lenke til kommentar

For å kommentere litt tils svennies ellers gode forslag.

Svenni-sostern_#1 - Dette er ikke en god gamer og filmrigg, derimot en god videoredigeringrigg med ok spillegenskaper.

For liten skjerm til å nyte film på, for stor vekt på cpu og ikke gpu til å være en gamerigg.

Svenni-sostern #2 - Dette er en rå gamerigg, med cf av 5850, derimot fortsatt for liten skjerm til filmglede. Dette samt at grafikkortoppsettet er overdimisjornert for 1 skjerm, meget god for eyfinety, og med window 7 og mus og tastatur er du på rundt kr 13 000,-

Svenni-Sostern #3 - Denne er mer balansert, 2 x 5770 vil i de fleste tilfeller yte bedre en 1 x 5870, men det finnes unntak, og det vil være i spill hvor crossfire har lav støtte. Men fortsatt mener jeg 21,5" skjerm ikke er en god filmskjerm, forutsetter at du som jeg like å ligge i senga å se på film.

Men nå skal jeg ikke kritser uten å komme med det jeg mener er et bedre forslag til 12k.

Edit:

Til 12 k ville jeg satt opp som følger:

Benq - 24 - Led skjerm

Fractal Design Kabinett

Arctic Cooling 12 cm vifte , monterin topp

Corsiar 750W psu - kraftig nok til CF av 5870

Asus hk 890GX - x8 CF support

AMD 965 - rev c3 - 125w 3,4 ghz

Ozc 2 x 2 gb DDR3 - 1333

Samsung F3 1 tb hdd

Logitec mx518 - gamermus

Microsoft sidewinder tastatur

Windows 7 norsk

Saphire radeon 5870

Totalt inkludert frakt kr 12 079,-

Det jeg liker minst med dette oppsettet er hovedkortet, er egentlig et 890x hk uten integrert gpu jeg så etter, og dersom du ønsker god oppgraderingsmulighet må vi ha x8 crossfiresupport for skjermkort. Kutter du crossfiresupport , så kan du gå ned ca 500 kr totalt for hk og psu. Årsak til å velge nettop et 8xx chipsett ligger rett og slett i at disse brikkesettene med stor sannsynlighet vil støtte Amd Bulldozer som kommer i 2011 først, dog er det usikkerhet rundt dett, godt mulig at et 790x hovedkort er et vel så godt valg.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...