rubme Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei. Fruen fyller år, og tenger en ny laptop. Eg har lite erfaring med kjøp av slikt, og håper dere kan gi meg ett eller flere tips. Den vil bli brukt til surfing, e-post og som lagring av bilder. Tar mye bilder og de legges inn på data så det hadde vært greit med minnekort-slot. Minne er således viktig. Har en ramme på maks 5000 kroner og skal være mellom 13 og 15 " og skal ikke være en helt utdatert. Litt usikker på hvor det er lurt å handle. Nettbutikker eller vanlig utsalgssteder. Rubme. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg tror du vil finne det du leter etter i en Dell Vostro. Vostro kommer i størrelser fra 12,1"-17,3". De fleste modellene leveres med siste generasjon intel i cpu. De har god byggekvalitet og display med antirefleksbelegg, og er en modell som burde appellere til kvinner.(Og menn for den saks skyld.) Minnekortleser må du evt. kjøpe ved siden av. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Men ... Vostro'en har jo antirefleksbelegg på skjermen, og kan derfor ikke benyttes som sminkespeil? ... Bare en liten mannsjåvinistisk spøk. Dersom noen lurer. Lenke til kommentar
SpyFishX Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dell vostro er nok et godt alternativ, eller anbefaler jeg : 4 GB RAM OK grafikkort (itilfelle bilde/filmredigering) Enten 500 GB eller 1 TB harddisk En grei prosessor Da får du en grei laptop som kan holde en stund Lenke til kommentar
SpyFishX Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Glemte at www.komplett.no www.netonnet.no www.amentio.no Er noen gode nettbutikker , vis du vil vite flere har du jo elkjøp og expert og du kan bare google noen. Endret 4. mai 2010 av SpyFishX Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dell vostro er nok et godt alternativ, eller anbefaler jeg : 4 GB RAM OK grafikkort (itilfelle bilde/filmredigering) Enten 500 GB eller 1 TB harddisk En grei prosessor Da får du en grei laptop som kan holde en stund trenger langt ifra noe slikt til en vanlig flerbruks laptop, jeg har en ganske så heftig gamer pc, men kjører bare 2gb ram. bruker MASSE plass til spill og filmer men har kun 600 gb harddisk. jeg ville gått på el kjøp eller en annen el butikk og hørt med de hva de anbefaler, tatt mulighetene i betrakning og kikket på komplett.no, eller bare sende de på komplett en epost, de er veldig flinke og greie folk, hjelper deg nok Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dell vostro er nok et godt alternativ, eller anbefaler jeg : 4 GB RAM OK grafikkort (itilfelle bilde/filmredigering) Enten 500 GB eller 1 TB harddisk En grei prosessor Da får du en grei laptop som kan holde en stund trenger langt ifra noe slikt til en vanlig flerbruks laptop, jeg har en ganske så heftig gamer pc, men kjører bare 2gb ram. bruker MASSE plass til spill og filmer men har kun 600 gb harddisk. jeg ville gått på el kjøp eller en annen el butikk og hørt med de hva de anbefaler, tatt mulighetene i betrakning og kikket på komplett.no, eller bare sende de på komplett en epost, de er veldig flinke og greie folk, hjelper deg nok Gå på Elkjøp og spørre hva de anbefaler??? Jeg synes man generelt ikke burde svare på innlegg når man har drikki store mengde alkohol eller røyka skumle tobakker. :!: Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Koster desverre litt mer enn 5000kr. Men vil gjerne anbefale Asus UL30A. Den er liten tynn og sexy, kjapp og ikke minst utrolig godt batterilevetid. Blank skjerm, maskinen er utrolig stillegående og har bare en svak varm ånde ut fra siden. Maskinen har testet terningkast 6 i idg.no, Asus UL30A - lenke Min far kjøpte en dell vostro 13", og selv om den duger og kan skaffes i rødt, så er skjermen av noe eldre standard. Ikke så sexy mao. Men det er min mening. Det går ikke ann å bli skuffa over asusen, man risikerer heller å bli mer imponert. Lykketil med laptopkjøp. Torefos Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 At Vostro har en eldre type skjerm er regelrett feil. Alle Dell maskiner leveres med siste type LED display. Men Asus UL30 er en glimrende maskin,ingen diskusjon der. Lenke til kommentar
rubme Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Hei. Mange takk for rådene. Likte begge alternativene. Den Dell-maskinen er forbeholdt bedrifter og ikke privatkunder. Vet ikke om det finnes noen omvei der.?? Trur fruen ville likt den i rød. Den Asus'en sprenger rammen min litt, og ingen har den på lager heller. Men den ser strøken ut. Tar gjerne imot flere råd. Er det så at det er nettbutikker som gjelder? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Vostron kan bestilles av privatpersoner på normal måte, hvis ikke hadde jeg ikke dratt den frem. Og ja, du får generelt bedre pris via nettbutikk, dette gjelder også Elkjøp og de andre el-kjedene også. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg vil anbefale deg ThinkPad Edge 13": http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579977 Den er solid bygd og kommer i en fin rødfarge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå