Gå til innhold

God råd til en mediaspiller.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom over en kjekk sak på elkjøp idag, men det var selvfølgelig ingen der som kunne svare meg på ting jeg lurte på.

PROBLEMET:

Idag har jeg skjermkabel som går mellom tv og pc, men det fungerer litt kronglete da jeg har satt opp pcn med dualview. Det vil si at hver gang jeg skal se en film på tvn som jeg har lokalt på pcn så må jeg først endre skjerminnstillinger til dualview, så må jeg åpne fila på skrivebordet for så å "slenge" fila over til tvskjermen. Da må jeg gå ut i stua for å se om det ble rett. Skal jeg se en film og vil sette den f.eks på pause må jeg gå på "kontoret" for å gjøre endringer. Jeg har usb kabel i stua som jeg kan koble til tastatur og mus, men det blir kronglete så det tar jeg aldri med meg.

LØSNING??(Se bildet)

Det jeg pluttselig er på utkikk etter en en liten mediaspiller som kan stå i stua og spille enkelt av filer som jeg har lagret på min stasjonere pc som står i ett annet rom. Gjerne trådløst ,men kablet går greit hvis det er en bedre løsning. (tenker da på hastighet ang lesing av filer osv.)

Hvor enkelt er det i bruk? Får jeg opp et eget skrivebord med f,eks en "partisjon" med alle mediafilene som jeg har på pcn min?

Hvor enkel er eventuelt filstrukturen slik at jeg lett kommer frem til riktig fil.

Tar det lang tid å bla seg gjennom en jungel av mapper?

Er det mulig å spille av HD filmer via WLAN?

Prisen spiller en rolle da jeg fant ett produkt på elkjøp som kostet 1500. Det var med wlan. Jeg fant også en til 1200 uten wlan så det bør ligge i det prisområdet. Det skal sies at jeg ikke vet hvordan disse produktene virker kontra dyrere varer.

Håper på mange svar og mange som vil dele erfaringene sine med meg.

post-161069-1272988335,0231_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil absolutt anbefale å bruke en ps3 til mediespiller. Den kan brukes til både BD/DVD/spill/(server), vil egentlig si at den er komplett! Vet at du sier du vil betale rundt 1500 kroner, men som sagt her har du den komplette underholdningsmaskin til en sum av 2500 på Lefdal.

Jeg bruker selv PS3 til mediastreamer, og har gjort det i over ett år; har alt innhold lagret på en server som streamer opp til stua. Til nå så har jeg ca 5TB med filmer og serier som jeg koser meg med. Den spiller av HD materiale uten noe somhelst problemer, og tar omtrent alt som er av filer, du kan til ogmed legge til tekst uten og måtte hardkode det inn i filmen.

Det jeg bruker er: PS3 Mediaserver http://www.dinside.no/817243/ps3-media-server

du trenger ikke å klusse med å legge inn filer manuelt(noe som du må ved bruk av tversity) den leser rett ifra filene dine slik som de er på dataen, den kan lese av RAR, ISO og hvis du har en dvd i dvd-drevet til pcen din så streamer den den uten problem til ps3`en din!

funker greit ved bruk av trådløst, men for sikkerhetsskyld bør du ha kablet nettverk ved streaming av HD.

Ett ord: AWESOME!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...