Latias Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Giro d'Italia 2010 er den 93. utgaven av Giro d'Italia, og arrangeres fra 8. til 30. mai 2010. I likhet med Vuelta a España 2009 og Tour de France 2010 starter rittet i Nederland. Første etappe er en tempoetappe i Amsterdam, og de to neste etappene starter også i Amsterdam. Rittet inneholder også en klatretempo til Plan de Corones og en lagtempo. Rittet avsluttes med en tempoetappe i Verona. Det blir bare to nordmenn i Giro d’Italia i år. Gabriel Rasch har fått klarsignal til rittet fra Cervélo-laget, mens Lars Petter Nordhaug kjører for Team Sky. Det betyr at ingen av de aller beste norske rytterne kommer til å stille i årets utgave av Giroen. Thor Hushovd, Edvald Boasson Hagen og Kurt Asle Arvesen satser alle på Tour de France, og da velger de å stå over storrittet i Italia. 22 lag er invitert til å delta. ProTour-lag: AG2R La Mondiale, Astana, Caisse d'Epargne, Footon-Servetto, Garmin-Transitions, Team HTC-Columbia, Katjusja, Lampre-Farnese Vini, Liquigas-Doimo, Milram, Omega Pharma-Lotto, Quick Step, Rabobank, Team Saxo Bank og Team Sky. Profesjonelle kontinentallag: Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Bbox Bouygues Télécom, BMC Racing Team, Cervélo TestTeam, Cofidis og Colnago-CSF Inox. Les etappeguiden her! Hvem vinner? Hvem overrasker? Hvordan gjør de norske det? Diskuter her! Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Rasch eneste nordmann, litt kjedelig Men verst er at Vino skal delta, helt horribelt. Dopere skulle blitt utestengt på livstid med en gang. Er det fortsatt NRK som sender rittet, eller har noen andre tatt over? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Står ikke noe om at de sender rittet på NRK sine sider, heller ikke noe i TV-guiden. Eurosport viser jo som alltid rittet, så vi får det med oss. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Eurosport sender, NRK har vel aldri sendt mer en dagsrepotasjer om etappene, ikke direktesendinger. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Var sikker på NRK sendte hele Giroen for tre-fire år siden i alle fall? Med Dag-Erik Pedersen i spissen... Mulig jeg husker feil... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Husker også at NRK dekket giro, men det var etter hva jeg husker mer som et ettermiddagsmagasin med dag erik pedersen med litt repsiser fra løpet med innspurten. Men mulig jeg husker feil også. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 NRK lukker døren for Giroen. Denne artikkelen ble skrevet før fjorårets ritt, står der at NRK sendte det italienske rittet i årene før, sist i 2008. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) At Pellizotti uteblir legger en liten demper på denne sykkelfesten. Han pleier alltid å lage liv og røre. Allikevel bra at doperne blir tatt. Personlig tror jeg Cadel blir vanskelig å slå. Han virker sterk og har prestert bra i vårsesongen. 5. plass i LBL, 3. i GC i Tirreno-Adriatico og 1. plass i La Fleche Wallonne hvor "alle" de gode klatrerne var med, Contador, I. Anton, A. Schleck, Cunego, Valverde, Hesjedal osv. Spennende å se hvordan Wiggins' form er også. Hvis han satser på å gjøre det bra, og ikke bare kjører for treningens skyld, tror jeg han har gode podiumsjanser. Det er tross alt 4 I/T TT. Wiggins er en knallsterk temporytter og laget (Michael Barry, Dario Cioni, Steve Cummings, Chris Froome, Mathew Hayman, Greg Henderson, Morris Possoni, Chris Sutton and Bradley Wiggins) er heller ikke dårlige på TTT. Endret 6. mai 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Du tror Cadel går for seier? Vinneren av giroen har vel aldri, i nyere tid, lyktes i TdF samme året, men mulig han har innset at han likevel er sjanseløs der. Endret 6. mai 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 6. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2010 Du tror Cadel går for seier? Vinneren av giroen har vel aldri, i nyere tid, lyktes i TdF, men mulig han har innset at han likevel er sjanseløs der. Hvis ikke han satser på å bli den første som klarer begge deler? Ikke umulig. Må for min del si at jeg aldri har likt Evans noe særlig, vet egentlig ikke hvorfor. Muligens fordi han er altfor god på PCM, særlig når Bruno styrte han Saxo har alltid vært mitt favorittlag, men må jo selvsagt si jeg har sansen for nye Sky i år også. Ingen av dem er vel med i Giroen dessverre, men blir uansett et moro ritt. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Resultater prolog: 1. Bradley Wiggins (Team Sky) 10.18 2. Brent Bookwalter (BMC Racing Team) +2 3. Cadel Evans (BMC Racing Team) samme tid 4. Alexandre Vinokourov (Astana) +5 5. Greg Henderson (Team Sky) st 6. Richie Porte (Team Saxo Bank) st 7. David Millar (Garmin-Transitions) +6 8. Gustav Larsson (Team Saxo Bank) +7 9. Jos Van Emden (Rabobank) +9 10. Marco Pinotti (Team HTC-Columbia) st Gabriel Rasch kjørte inn 50 sekunder bak Wiggins med tiden 11.08,50. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Moro med Wiggins, men liker ikke at Vino bare er 5 sek bak. Håper han brekker et eller annet, slik at han ikke blir med i Touren. Dopere har ingenting å gjøre i sykkelsporten. Richie Porte fra Saxo er jo der oppe igjen, så herlig! Det er en mann å se opp for, men spørs vel om han kommer med på Tour-laget til Saxo. Trent mye sammen med McGee () sier han, og lært mye av han. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Virker i hvert fall som om det ikke er Wiggins' form det står på, som jeg stilte spørsmålstegn ved tidligere. Spørsmålet blir hvor god han er i fjellene i år. Lurer på om han ikke er ned enda et par kilo fra i fjor, men ser ut som han har klart å beholde kruttet i beina. 2. etappe Amsterdam - Utrecht 209 km Flat etappe, men det er faktisk to kategoriserte klatringer, selv om høyeste punkt er på 60m. Den som sitter med klatretrøyen etter denne etappen vil beholde den i hvert fall til femte etappe. Det blir nok aggressiv kjøring mot toppene og de minste lagene, kanskje spesielt de nederlandske, vil være veldig synlige. Dette blir som en gulerot for de, som i sammendrag er sjanseløse. Min favoritt til seier er Freire. Det er hans første Giro og jeg ser ikke så veldig mange som kan slå han i en massespurt. Distanse: 209km Vertikale høydemeter: 370m Høyeste punkt: 60m Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Min favoritt til seier er Freire. Det er hans første Giro og jeg ser ikke så veldig mange som kan slå han i en massespurt. Bare synd han måtte kaste inn håndkleet to dager før Giroen startet pga. bihulebetennelse. Blir litt vanskelig å vinne spurter når man ikke deltar. Steven Kruijswijk erstattet Freire. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Jøss, at jeg ikke har fått med meg det? Da sier jeg Greipel da. Eller Henderson. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Snakk om å ta omvei til Utrecht a. Men fin by, det er det! Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Litt av et drama nå. Først ble det helt stopp i en sving så feltet ble strukket. Cunego falt blant annet av feltet. Så ble det et stort massefall. Pozzato falt blant annet stygt. Så nå er det delt opp i en rekke grupper. Wiggins ligger i gruppe to. Endret 9. mai 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2010 Sykt ekkelt med Vinokourov som leder. Han fortjener det ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 10. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2010 Sykt ekkelt med Vinokourov som leder. Han fortjener det ikke i det hele tatt. Haha, skulle til å gå inn her og skrive det selv. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 Dumper denne tråden litt, for nå er dt skikkelig ACTTION. 56 ryttere har stukket av og er over 10 minutter foran Vino, Cadel, Karpets, Nibali osv.. Ryttere som Sastre og Wiggins sitter foran. Helt sykt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå