Gå til innhold

Hva er akseptabet for å få en ny PS3 når den jeg fikk aldri har virket?


Forventinger til reklamasjon/nytt produkt  

23 stemmer

  1. 1. Hva er lengste akseptable tid for å få et funksjonellt produkt?

    • Sende inn til service med ventetid 1-4 dager
    • Sende inn til service med ventetid 5-10 dager
    • Sende inn til service med ventetid 11-20 dager
    • Sende inn til service med ventetid 21-42 dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en PS3 på Euronics, men mskinen virket ikke da jeg kom hjem. Derfor ønsker jeg litt innspill fra dere hva som er akseptabel tid for å få en ny maskin.

 

Mer om saken finner dere på http://bit.ly/ce5b9n

 

Det eneste som er akseptabelt er å få utlevert en ny en direkte.

Er varen død ved ankomst så er det ikke greit å forvente reparasjon da den ikke har vært i bruk engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en PS3 på Euronics, men mskinen virket ikke da jeg kom hjem. Derfor ønsker jeg litt innspill fra dere hva som er akseptabel tid for å få en ny maskin.

 

Mer om saken finner dere på http://bit.ly/ce5b9n

 

Det eneste som er akseptabelt er å få utlevert en ny en direkte.

Er varen død ved ankomst så er det ikke greit å forvente reparasjon da den ikke har vært i bruk engang.

 

det var dette jeg forsøkte i butikken, men Euronics har ikke det som policy... Butikken har forsøkt å være hjelpsomme, men som han sa "vi har ikke kontroll over rutinene. Vi må bare følge det leverandørene krever" osv.... Det ble vist full forståelse av min situasjon, men de kunne ikke levere ut en ny maskin da butikken ville tape dersom dette ikke ble til en ny maskin fra Sony. Dersom den ble reparert så ville de ikke kunne selge den og derfor kunne de ikke levere en ny maskin til meg.

 

Jeg forsår butikken som kan tape på dette, men jeg forstår ikke kjeden Euronics som jo taper veldig på dette dersom dette er policyen som de følger og det blir kjent i markedet... Jeg kommer i alle fall til å forholde meg til Komplett og andre butikker jeg har god erfaring med videre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller egentlig ingen rolle.

Butikken har solgt deg en vare som i utgangspunktet aldri har fungert, du har derfor krav på ny vare eller pengene tilbake rett i hånden.

 

Dette er beskrevet i forbrukerkjøpsloven :

 

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

 

a)holde kjøpesummen tilbake etter § 28 b)velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c)kreve prisavslag etter § 31 d)kreve heving etter § 32 e)kreve erstatning etter § 33. Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

 

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.

 

 

Lenke til kommentar

Det eneste som er akseptabelt er å få utlevert en ny en direkte.

Er varen død ved ankomst så er det ikke greit å forvente reparasjon da den ikke har vært i bruk engang.

Helt enig. Om en vare er DOA hadde jeg krevd ny på flekken.

 

Hadde de nektet meg dette hadde jeg krevd å heve kjøpet, tatt med meg pengene til nærmeste konkurrent og kjøpt varen der.

Endret av Atald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller egentlig ingen rolle.

Butikken har solgt deg en vare som i utgangspunktet aldri har fungert, du har derfor krav på ny vare eller pengene tilbake rett i hånden.

 

Dette er beskrevet i forbrukerkjøpsloven :

 

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

 

a)holde kjøpesummen tilbake etter § 28 b)velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c)kreve prisavslag etter § 31 d)kreve heving etter § 32 e)kreve erstatning etter § 33. Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

 

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.

 

Jeg har purret opp og sendt dem melding i eget system, men ikke fått noe mer enn at min klage er sendt til Euronics sin avdeling for klager og vil bli besvart i løpet av 3 dager (normalt sett). Jeg oppdaterer bloggen med nye oppdateringer når det skjer noe i alle fall.

 

håper å få min PS3 snart....

Lenke til kommentar

det var dette jeg forsøkte i butikken, men Euronics har ikke det som policy... Butikken har forsøkt å være hjelpsomme, men som han sa "vi har ikke kontroll over rutinene. Vi må bare følge det leverandørene krever" osv.... Det ble vist full forståelse av min situasjon, men de kunne ikke levere ut en ny maskin da butikken ville tape dersom dette ikke ble til en ny maskin fra Sony. Dersom den ble reparert så ville de ikke kunne selge den og derfor kunne de ikke levere en ny maskin til meg.

 

Jeg forsår butikken som kan tape på dette, men jeg forstår ikke kjeden Euronics som jo taper veldig på dette dersom dette er policyen som de følger og det blir kjent i markedet... Jeg kommer i alle fall til å forholde meg til Komplett og andre butikker jeg har god erfaring med videre...

 

Hva euronic's har som policy her er jo ett fett, de har og forholde seg til kjøpsloven som alle andre, så du har med andre ord krav på et nytt produkt med engang.. (så sant du ikke har drøyd en stund før du dro ræva ditt ned til butikken igjen da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...