Aetius Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg ønsker meg en liten spillPC, max 13,3" men helst 12" eller mindre, med forholdsvis greit grafikkort og i-serie CPU, jo kraftigere jo bedre. Fint om den har utskiftbart batteri og aller helst innebygget optisk drev. batteritid er egentlig ikke så viktig, da jeg kommer til å ha tilgang til nettstrøm de fleste steder den vil bli benyttet. Matt skjerm, helst. Jeg har tittet på denne, som har ok CPU og grafikkort, men mangler optisk drev, og Alienware M11x (som mangler optisk drev og utskiftbart batteri, samt i-serie CPU), men har egentlig ikke helt funnet noe som klaffer ennå. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Skjermkortet på aceren suger. GT335M på den andre er mye bedre. Du har ikke så mye forskjellig å velge i når du ikke kan ha større skjerm. Alt under 15" suger til spilling, med m11x som et hederlig unntak, men den er heller ikke mer enn middelklasse. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Alt over 13,3" gidder jeg ikke slepe med meg, så det er i alle fall ikke noe alternativ. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Eneste jeg vet om som har 5650 kort er Acer Aspire TimelineX 4820TG 14" HD LED Radeon HD5650,Core i5-430M,4GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,kamera,67 Wh batteri,BT,W7H, du kan få den ned i 6990kr på Elkjøp. Hvis den blir for stor så er jeg redd at M11X er eneste alternativ. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Mulig jeg må opp på 14", noe motvillig, og i så måte så jo den Aceren (som for øvrig nå koster 7495,- på Elkjip og Lefdal) ganske interessant ut. Direkte stygg var den heller ikke. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Mulig jeg må opp på 14", noe motvillig, og i så måte så jo den Aceren (som for øvrig nå koster 7495,- på Elkjip og Lefdal) ganske interessant ut. Direkte stygg var den heller ikke. Syns den er søt jeg. Lurer fryktelig på om jeg må ha en selv da jeg heller ikke liker å drasse rundt på en "europall". Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tviler ikke på at TimelineX er bra, men sitter selv på en M11x, synes den er helt knall! Minuser: Noe gammeldags prosessor SU7300 1.3ghz overklokkbar til 1.7ghz Ikke utskiftbart batteri, tror faktisk man må sende inn til alienware for å bytte!? Viften går en del når pcen er klokka og kjører dedikert grafikk, men prosessor eller GPU er ikke særlig varm.. Pluss: Byggekvalitet, skikkelig robust og fin. Bra skjermkort og knallbra skjerm, med unntak av at den er noe over middels reflektiv. Opplyst keyboard, dette utrolig deilig i mørket, alt lys kan tilpasses med farger osv. Kjempebra tastatur og touchpad. Virker som TimelineX har en del bedre prosessor, større harddisk 5400rpm. (M11x 7200rpm) Ellers har jeg hørt at museknappene på touchpaden er noe harde. Prisen er også en del finere en M11x med litt specs. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Fikk tafse på M11x da HW hadde den inne til test, og jeg kan nok leve med den, men her er problemene: Skal jeg ha M11x må den fullspekkes for å bli "god nok". Da blir den veldig dyr. Jeg ønsker å kunne ha med meg et ekstra batteri på flyturer etc, og det går ikke med M11x. Jeg liker ikke Steam, og vil ikke bruke det. Dermed bør maskinen ha innebygget optisk drev, evt kan jeg satse på en ekstern og så kjøre no-CD-stuff på de ulike spillene. Prosessoren er i gammel serie, noe jeg synes er merkelig fra en produsent som vanligvis er først med det siste. M11x er mer dempet enn andre Alienware-PCer, men jeg synes fredeles at den er grisestygg. Underordnet though. Endret 8. mai 2010 av Aetius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå