Hightow3r Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hei, fikk ett par belter av min onkel som skulle være " Gucci" Han mente de var ekte, jeg har funnet ut at de var fake. Jeg solgte da faktisk ett belte før jeg fant ut at de var det(kjøper sa det til meg) Har jeg gjort noe ulovlig? Jeg skrev ikke at de var ekte men at de kostet over 2000ny. noe de orginale gjorde. Spørsmålet er, kan jeg bli straffet for noe? Endret 4. mai 2010 av Don93 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Ja, det har du. Beklag veldig til han som solgte, ta beltene tilbake og betal frakten hans. Dekk alle kostnader og håp at det blåser over. Om du kan bli straffet vet jeg ikke, det er ikke mitt område, men det er ikke lovlig å selge falske produkter i Norge. Kan forøvrig også be en moderator om å flytte denne til juss-delen av forumet. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Noen som vet om jeg kan bli straffet? Og eventuelt hvilken straff? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hvis du utga beltet for å være ekte, ja. Hvis du solgte det som et fake, nei. Men så lenge du gjorde det i god tro er det ikke noe å bekymre deg over... Tror ikke du vil få noen problemer om du er oppriktig med kjøper, forklarer kjøper situasjonen og tilbyr han pengene tilbake. Jeg vet at jeg ville hatt pengene mine tilbake, men jeg hadde aldri i verden orket å melde fra til noen om det! Du slipper nok noen straff Endret 4. mai 2010 av cyclo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 jævlig harry med guccibelte Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 jævlig harry med guccibelte Det tror jeg ikke det er så mange som er uenig i nei, men det var vel ikke akkurat det tråden handlet om. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 4. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2010 Du havner nok i helvette for dette, ja … Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå