Gå til innhold

Hvor mye RAM kan jeg ha?

PoleCat

Anbefalte innlegg

Har en HP Pavilion 7950 maskin med 256 MB SDRAM. Dette begynner å bli litt lite når jeg kjører PhotoShop og andre tunge grafikkprogrammer, så vil altså bygge på litt.

Ettersom jeg har forstått det, har jeg to brikker på 128MB hver (?)

Spørsmålet mitt er; Hvordan kan jeg finne ut hvor mye ekstra ram jeg kan installere og HVA slags skal jeg kjøpe som passer til min maskin?

Specs:

HP Pavilion 7950

AMD Athlon 1,3 GHz

256MB SDRAM

CreativeGF4 Ti4600

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at jeg har to slotter. DRAM Slot#1 og DRAM Slot#2 står det. Descripton: Micron Tech. 8LSDT1664AG-133B1

Size: 128 MB (1 rows, 4 banks)

Type: Unbuffered

Type: SDRAM

Speed: PC133 (133 MHz)

Width: 64 bit

Så noen som har noen forslag på hva jeg kan kjøpe? Vil helst ha 1024MB minne.

Lenke til kommentar
Har en HP Pavilion 7950 maskin med 256 MB SDRAM. Dette begynner å bli litt lite når jeg kjører PhotoShop og andre tunge grafikkprogrammer, så vil altså bygge på litt.

Ettersom jeg har forstått det, har jeg to brikker på 128MB hver (?)

Spørsmålet mitt er; Hvordan kan jeg finne ut hvor mye ekstra ram jeg kan installere og HVA slags skal jeg kjøpe som passer til min maskin?

Specs:

HP Pavilion 7950

AMD Athlon 1,3 GHz

256MB SDRAM

CreativeGF4 Ti4600

En kjapp tur innom HP's support-sider, fant jeg ut at Pavilion 7960 (UK) støtter max 512MB minne, dvs du kan kjøpe 2x 256MB-brikker og for å erstatte de brikkene du allerede har.

Her er noen linker jeg fant på HP's sider:

Minne-krav

Maskinvare-spesifikasjoner inkl. chipset, ram, cpu osv.

Dette er spesifikasjonene til en UK-variant (regner jeg med) siden jeg ikke fant noen "norsk" variant. Men jeg regner med at det ikke er de alt for store forskjellene, og at dette vil hjelpe deg med å velge hva slags minne du trenger å kjøpe.

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...