Gå til innhold

Starte med WoW igjen ?

Anbefalte innlegg

Hey, i sommer hadde jeg tenkt å begynne å spille WoW igjen, men har noen spørsmål :ph34r:

Sist gang jeg spillte var jeg en blood elf mage lvl 54 eg dette var da i 23 Mars 08. spillte burning cursade

så det jeg lurer på er , vis jeg skal komme meg inn i spillet igjen, bør jeg lage en ny character får å se de nye funksjonene ? eller går det lett an med den gammle characteren ?

og hva nye funksjoner har komt siden det ?

Endret av Deluxus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gamle spillene har ikke blitt oppgradert i noe særlig grad så du kan fint bare fortsette med den gamle karakteren din.

Det er innført endel endringer sånn som dual spec som koster 1000gold ved level 40. Det muliggjør at du kan ha to specs med tilhørende spells og armor som du kan bytte imellom ved behov, veldig nyttig for noen klasser mens andre klasser igjen ikke vil ha behovet.

De har også tunet spells på endel klasser, men det er ikke en del av de nye funksjonene som du kaller det.

I tillegg har de prøvd å lage ett bedre system for køsystemet i dungeons, men spør du meg så funker dette nesten mot sin hensikt, og for meg så er det nesten med på å ødelegge spillet da det for tiden er nesten umulig å kjøre low level dungeons uten å vente flere timer på å få en gruppe.

Alle ting som tilhører Wotlk vil du ikke oppleve som nye siden du aldri har sett dem før så de går jeg ikke inn på her.

Lenke til kommentar

Du det kan jeg ikke anbefale. Jeg blir personlig litt deppa av lowlevel karakterer i wow om dagen da rekruteringen av nye spillere til Wow har stoppet helt opp det siste året. De eneste low level karakterer du møter er spillere som levler alts, så i mine øyne er sjarmen med low levels blitt litt borte. Det er veldig beklagelig spør du meg, da dette var ett av de aspektene ved wow jeg alltid har likt best.

I mine øyne holder wow spillerbasen på å endres til ett elite samfunn, mye pga at Blizzard regelrett driter i casual gamers og har valgt å kun utvikle innhold til elite spillere som raider 24x7.

Men som sagt, dette er min mening.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

I mine øyne holder wow spillerbasen på å endres til ett elite samfunn, mye pga at Blizzard regelrett driter i casual gamers og har valgt å kun utvikle innhold til elite spillere som raider 24x7.

Men som sagt, dette er min mening.

Det er vel egentlig stikk motsatt. Blizzard gjør jo alt for casual gamers. Elite spillerene som raidet 27/7 har vel gitt seg for lengst.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om endgame content. Selve spillene er godt lagd for casual players, inntil du treffer level 80. Da kan du velge å spille en million hc's for å geare opp så du kan begynne å raide 24x7, eller som de fleste casuals gjør, begynne å levle en ny karakter.

Lenke til kommentar

Hc's ? og hva er vitsen med å geare 24/7? bedre gear igjen ?

Ja, det er en endeløs sirkel for å skaffe bedre og bedre gear.

Ikke misforstå meg, mange spillere liker å raide. Problemet er at de som styrer disse guildene er helt skrudd i hue og forlanger at man møter til faste tider ofte hver dag, og at man da er tilgjengelig i opptil 8timer i ett strekk for å kjøre raid.

"Elitist" er det mest dekkende utrykket jeg kan tenke meg om slike communitys. Og det triste er at nå om dagen er det kun slike guilder igjen i Wow.

Lenke til kommentar

Ikke misforstå meg, mange spillere liker å raide. Problemet er at de som styrer disse guildene er helt skrudd i hue og forlanger at man møter til faste tider ofte hver dag, og at man da er tilgjengelig i opptil 8timer i ett strekk for å kjøre raid.

"Elitist" er det mest dekkende utrykket jeg kan tenke meg om slike communitys. Og det triste er at nå om dagen er det kun slike guilder igjen i Wow.

Hvilken av spillene sitter du fast i (vanilla/tbc)? gjennom hele wotlk så har jeg ikke sett/hørt om en eneste guild som har raided 8 timer i strekk, standard tid for di fleste er fra 19.00 - 23.00/00.00 om di så er hardcore eller casual.

Er selv i en semi-core guild og di fleste av oss jobber, går skole og noen har til og med familie.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at du bare snakker tull da?

Først begynner du med at contentet ikke er casual friendly, men det er jo hardcore friendly det ikke er. Det er jo ikke content igjen, og det eneste vanskelige er Lich King hard mode (pluss sånn 4-5 bosser som er vanskelige for noen guilds).

Nå om dagen bruker man 5 dager på å levle til 80, nettopp for å raide. Raids er jo faktisk spillet. Om du ikke er enig i det, skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å betale for kontoen din. Du kan kjøre pug på det aller meste content (Naxxramas, Ulduar, Trial of the Crusader, Obsidian Sanctum og mange bosser i Icecrown Citadel), og gear får du kasta i trynet når du dinger 80, bare du gjør noen heroics. Jeg har nå spilt i 3 dager, og har mye bedre gear enn roguen min, som jeg abandona når Trial of the Crusader ble sluppet, og han hadde ganske bra gear.

Spillet er helt sinnsykt enkelt nå, med unntak av noen få bosser som er ganske sykt vanskelige.

Problemet er at de som styrer disse guildene er helt skrudd i hue og forlanger at man møter til faste tider ofte hver dag

Det er tusenvis av guilds som raider 1-3 ganger i uka, og det å kalle dem "skrudd i hue" får meg til å lure på hva du snakker om.

8 timer raid er bare bullshit. De aller fleste guilds kjører fra 19-23. Pluss-minus en time, eller variasjoner av det.

Jeg merker jeg blir litt gretten av at du påstår ting som bare ikke er sant.

edit: Det at du basher dungeonsystemet er jo helt, HELT idiotisk. Det er ikke verdt å kommentere engang.

Og, NEI. De aller fleste som spiller spillet spiller IKKE til syvende sist for å få gear. De spiller for å få gear til å drepe BOSSER som de ikke hadde klart uten gearet de har.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

@Knofle: Å påstå at spillet bare handler om å raide er skremmende sneversynt.

Dette er helt avhengig av hvem du spør, som før sagt så finnes det mange spillere som liker å raide, men det betyr ikke at det er den eneste sannheten for alle. Veldig mange kan ikke fordra raids, mye pga at det er veldig tidkrevende, og at mange ikke har noen mulighet til å delta pga at de ikke kan legge inn 3-8 timer i strekk 2-6 dager i uka.

At spillet er sykt lett for deg betyr ikke at det er sykt lett for alle, det burde du ha oppdaget hvis du har spillt ett minimum av pugs i dungeons.

Jeg har aldri kallt raiding guildene syke i hodet, jeg har kallt lederne syke i hodet pga krava de stiller i mange av disse guildene. Du sier jo selv at de bruker en masse tid hver uke så jeg skjønner ikke at du reagerer på dette.

Og det nye dungeon systemet funker særs dårlig og reflekterer hvor lite casual players det er igjen i wow nå om dagen. Selv om det nye systemet henter spillere fra alle servere for å sette sammen en gruppe til en dungeon så tar det evigheter å få en gruppe i prime time på kvelden.

Før var det aldri noen problem å finne grupper til low level dungeons selv om man da kun hadde spillerne på egen server å velge fra.

(Jeg kan kanskje skjønne at du ikke har oppdaget dette siden du raider konstant.) Noe av problemet med den nye dungeon finderen er at det ikke er ett progressmeter eller synlig køsystem, så man aner ikke om det faktisk er noen andre der ute som også venter på en dungeon.

At du blir gretten for at du ikke har tenkt igjennom situasjonen får stå for din regning.

Jeg er ikke ute etter å flame WOW, jeg har spillt WOW siden før TBC kom ut, og har vært med på det meste der inne, men jeg ser nå at ting har forandret seg drastisk til kun å handle om raiding. Jeg synes det er litt trist siden spillet kan/kunne vært så mye mer. Når det er sagt så har jo alle online spill en levetid, og at WOW for lengst har passert middagshøyden bør være tydelig for de fleste.

Lenke til kommentar

@Knofle: Å påstå at spillet bare handler om å raide er skremmende sneversynt.

Dette er helt avhengig av hvem du spør, som før sagt så finnes det mange spillere som liker å raide, men det betyr ikke at det er den eneste sannheten for alle. Veldig mange kan ikke fordra raids, mye pga at det er veldig tidkrevende, og at mange ikke har noen mulighet til å delta pga at de ikke kan legge inn 3-8 timer i strekk 2-6 dager i uka.

At spillet er sykt lett for deg betyr ikke at det er sykt lett for alle, det burde du ha oppdaget hvis du har spillt ett minimum av pugs i dungeons.

Jeg har aldri kallt raiding guildene syke i hodet, jeg har kallt lederne syke i hodet pga krava de stiller i mange av disse guildene. Du sier jo selv at de bruker en masse tid hver uke så jeg skjønner ikke at du reagerer på dette.

Og det nye dungeon systemet funker særs dårlig og reflekterer hvor lite casual players det er igjen i wow nå om dagen. Selv om det nye systemet henter spillere fra alle servere for å sette sammen en gruppe til en dungeon så tar det evigheter å få en gruppe i prime time på kvelden.

Før var det aldri noen problem å finne grupper til low level dungeons selv om man da kun hadde spillerne på egen server å velge fra.

(Jeg kan kanskje skjønne at du ikke har oppdaget dette siden du raider konstant.) Noe av problemet med den nye dungeon finderen er at det ikke er ett progressmeter eller synlig køsystem, så man aner ikke om det faktisk er noen andre der ute som også venter på en dungeon.

At du blir gretten for at du ikke har tenkt igjennom situasjonen får stå for din regning.

Jeg er ikke ute etter å flame WOW, jeg har spillt WOW siden før TBC kom ut, og har vært med på det meste der inne, men jeg ser nå at ting har forandret seg drastisk til kun å handle om raiding. Jeg synes det er litt trist siden spillet kan/kunne vært så mye mer. Når det er sagt så har jo alle online spill en levetid, og at WOW for lengst har passert middagshøyden bør være tydelig for de fleste.

1:

Greit nok, WoW handler ikke om bare raiding, det er litt PvP inne i bildet også, men den absolutte hovedvekten i spillet er slik Knofle sier - det går ut på PvE. Selv har jeg raidet 2 dager i uka i WOTLK, 20-23 hvert raid. Det er 3 timer om dagen, 2 ganger i uka. Det er ikke mye. Er man mer casual enn dette, kommer man seg antagelig ikke til level 80 på noen uker heller. Skal man være med på leken, får man tåle steken, som i og for seg er ganske minimal i mitt eksempel.

2:

Er lederne skrudde i hodet? Hvem i alle dager gir deg rett til å flame folk du ikke kjenner? Du generaliserer alle guild masters, og drar dem ned i søppelbøtta. Ja, lederne i hardcore guilds stiller høye krav, men det er spillerne som raider i den guilden fullstendig klar over, og de har faktisk selv valgt å være i denne guilden.

Selv har jeg raidet med noen få forskjellige guilder, og jeg har ALDRI hatt en idiotisk leder, rett og slett fordi jeg vet hvilken type guild som er rett for meg.

Jeg raider casual, hence gidder jeg ikke søke meg til en hardcore guild. Problem solved.

3:

Det nye dungeon systemet er noe av det bedre som har kommet i WoW. Alle battlegroups har noenlunde lange køer, men du slipper hvertfall å spamme trade channel for å finne tank og healer. Du er kanskje ikke klar over det, men det tok gjerne opptil 10 min å samle folk selv før dette systemet kom. Du bare merker ikke at det tar like lang tid for det nye systemet, siden du har friheten til å gjøre hva du vil mens du er i kø.

Er du tank eller healer derimot, er det instant dungeon. Jeg spiller selv Prot Warrior, og venter aldri lengre enn 20 sec før jeg får gruppe. Du tar altså feil også på dette punktet.

4:

Knofle blir nok ikke gretten fordi han ikke har tenkt gjennom situasjonen, men fordi du ytrer et litt sært, snevert syn på saker og ting. Du har tatt på deg solbriller virker det som.

5:

WoW handler ikke kun om raiding. Det er dedikerte PvP guilder på hver eneste realm, og det er fullstendig mulig å dedikere all sin spilletid til PvP, enten det er battlegrounds eller arena. Er det lange BG køer på realmen din? Ja, så migrer da vel. Problem solved.

Er du epic kåt, er det bare å kjøre 5-mann heroics, så ender du opp med item lvl 232 gear, som er veldig høyt for en casual spiller. 232 er 10-mann ToC nivå. Du kan til og med ende opp med våpen på item lvl 252.

6:

WoW er på vei til å dø ut? Her tar du i alle fall feil. WoW har flere spillere enn noe annet MMORPG. Få opp øynene.

Lenke til kommentar

Nå må dere prøve og lese det som blir skrevet før dere blåser en sikring.

Punkt 2. Jeg kjenner faktisk flere guild ledere i wow, som sagt har jeg spillt wow i mange år og jeg har ingen problemer med å si at mange av dem er skrudd i hue.

Punkt 3. Jeg gir meg ikke på dette punktet, det er nesten klin umulig å få en gruppe gjennom det nye systemet til en low level dungeon innen en fornuftig tidsramme. Hvis du ikke har satt av hele kvelden til wow kan du som regel glemme hele greia.

Punkt 4. At dere ikke klarer å høre ett annet synspunkt på favoritt mmoen sier vel mest om dere og ikke meg.

Punkt 5. PvP har jeg ikke engang nevnt for det er for meg helt uinterresant, likeså for de fleste casuals jeg kjenner. Kan godt hende pvp funker, men det vet jeg altså ikke noe om.

Punkt 6. Skreiv jeg at wow var i ferd med å dø ut???? Nei, jeg skreiv at wow for lengst har passert middagshøyden da wow ikke har hatt nevneverdig rekruttering av nye spillere det siste året. Dette veit du like godt som meg da det er offisielle tall fra Blizzard som har vært posta og diskutert på alle store game siter.

Som sagt så har jeg hatt stor glede av wow gjennom mange år, jeg skriver dette fordi jeg observerer at spillet ikke er hva det en gang var.

Lenke til kommentar

Nå må dere prøve og lese det som blir skrevet før dere blåser en sikring.

Punkt 2. Jeg kjenner faktisk flere guild ledere i wow, som sagt har jeg spillt wow i mange år og jeg har ingen problemer med å si at mange av dem er skrudd i hue.

Punkt 3. Jeg gir meg ikke på dette punktet, det er nesten klin umulig å få en gruppe gjennom det nye systemet til en low level dungeon innen en fornuftig tidsramme. Hvis du ikke har satt av hele kvelden til wow kan du som regel glemme hele greia.

Punkt 4. At dere ikke klarer å høre ett annet synspunkt på favoritt mmoen sier vel mest om dere og ikke meg.

Punkt 5. PvP har jeg ikke engang nevnt for det er for meg helt uinterresant, likeså for de fleste casuals jeg kjenner. Kan godt hende pvp funker, men det vet jeg altså ikke noe om.

Punkt 6. Skreiv jeg at wow var i ferd med å dø ut???? Nei, jeg skreiv at wow for lengst har passert middagshøyden da wow ikke har hatt nevneverdig rekruttering av nye spillere det siste året. Dette veit du like godt som meg da det er offisielle tall fra Blizzard som har vært posta og diskutert på alle store game siter.

Som sagt så har jeg hatt stor glede av wow gjennom mange år, jeg skriver dette fordi jeg observerer at spillet ikke er hva det en gang var.

Du observer hva spillet er for DEG og de få du kjenner til ingame. DU er ikke folk flest. Det er en enorm forskjell. Det er mange millioner spillere, og jeg hører veldig sjelden at folk klager på det du ytrer i postene dine.

Lenke til kommentar

Og da kan jeg returnere den til deg siden du etter det jeg kan se vanker i raid kretser og tydeligvis ikke kjenner så mange casuals, og da blir heller ikke du folk flest noe som er en akkurat like stor forskjell.

Som sagt før LES hva som er skrevet. Jeg er ikke ute etter å ta fra deg kosen du har med raiding, det er deg vel unt. Jeg belyser ting som du antagelig aldri er borti, men som veldig mange andre sliter med.

Jeg raider sjelden, jeg spiller aldri pvp, MEN jeg har som sagt hatt stor glede av spillet for det. Jeg vanker da også mest sammen med likesinnede spillere, eller jeg gjorde det. Nå om dagen så er det desverre blitt vanskeligere og vanskeligere og treffe folk i wow som ikke raider det meste av tiden, og spillerbasen er derfor blitt merkbart mindre enn før da dette har skremt vekk veldig mange casuals.

Mine observasjoner helt klart, men like fullt en reell problemstilling.

Lenke til kommentar

Hehe ja, jeg prøvde å ikke ytre mine personlige meninger, men det er veldig vanskelig å holde seg helt nøytral.

Joda, jeg raider, men jeg gjør også PvP, og om du eller flere andre føler at spillet kun handler om raiding, foreslår jeg at dere tester ut PvP og Arena før dere bestemmer dere for at spillet er kun raiding.

Jeg forstår at du ikke er ute etter å ta kosen fra noen, men jeg har et helt annet syn på "WoW verden/samfunnet" enn det du har. Fra alle guilder, realms og spillere jeg har vært i kontakt med, har jeg ikke fått inntrykk av at problemene du fremstiller er reelle.

Grunnen til at så mange flere raider nå enn før, er som Knofle sa, fordi allting har blitt så mye enklere enn før. At raiding har skremt bort casuals tror jeg ikke. Tvert imot. Jeg ser mange "noobs" med raid gear, men helt feil gems for eksempel. Jeg så senest i går en Holy Paladin med noe raid gear og Spirit gems ^_^

Over til saken igjen, så vil jeg foreslå at du prøver ut andre aspekter av spillet enn kun instancer og raiding, hvertfall om du føler at det er kun det spillet handler om. Føler du at instance køer, BG køer og lignende er dårlige, er det alltids alternativet å migrere. :)

Endret av Exsecror
Lenke til kommentar

Jeg slutta med WoW, nettopp fordi at jeg drev med endgaming og det tok opp det meste av det jeg hadde av fritid, 5-7 ganger i uka, fra jeg var ferdig på jobb, til 2-3 om natta. Gearing, grinding for å skaffe pots og annet skrot. Fy faen, jeg skal aldri, aldri mer tilbake til WoW. Jeg spilte TBC og er glad jeg slutta før WOTLK kom, og at kontoen min ble hacka er jeg også glad for, da slipper jeg fristelsen med å dra tilbake dit.

Selv så har jeg nå begynt med Guild Wars, et eldgammelt spill med mye moro - selv for casuals. Her er det ikke noe som heter gearing, ALLE får tak i maks armour. Så her er det altså kombinasjoner av skills og builds som betyr noe, ikke hvor mange ganger du har gjort et spesielt instance, for å få akkurat den droppen du er ute etter, som dropper sånn en promille av gangene man utfører raidet og har minst 4-5 fra samme klasse som skal rulle på den itemen.

I tillegg så koster WoW penger per måned og er veldig plaget med spamming fra farmere og alskens dritt.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at det er likt overalt. Jeg spiller på 4 servere og som sagt så liker jeg dungeons, men etter at de la om kø systemet så får jeg ikke spillt dungeons lenger fordi all tiden blir borte med å stå og vente i den fantastiske dungeon finderen. Før kunne jeg logge på, hoie på en gruppe og kjøre en dungeon men nå går ikke det lenger.

Jeg er en altholiker, jeg spiller som sagt på 4 servere, har 3 level 80, 4 mid 70 og rundt 15 chars mellom 20 og 60. Jeg spiller også like mye horde som ally.

Enden på visa er at jeg har mer eller mindre sluttet med wow fordi det ikke er mulig å finne grupper lenger.

Lenke til kommentar

Jeg spiller litt GW og, har 2 kontoer fulle med level 20 chars der, men jeg fikk litt metta mi på gw da jeg spillte det fra launch.

I tillegg så har jeg en 80, en 74 og flere lavere chars i AOC, men AOC's spellsystem suger så det har jeg gitt helt opp.

Lenke til kommentar

Selv så har jeg nå begynt med Guild Wars, et eldgammelt spill med mye moro -

Det kan diskuteres, spillet døde for 1-2 år siden, spillet er egnet mest for PVP og der har det begynt å dukke opp auto interrupt bots, så PVP delen er små ork nå også, såw... GW2 is next ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...