kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 trenger hjelp... har kommet til at fastboot kjem opp på skjermen (usb er ikkje tilkobla), men finner ikkje ut kor eg skal skrive det greiene: 3. I terminal vindu/command prompt, skriv enten step1-windows.bat , ./step1-mac.sh eller './step1-linux.sh' alt etter om du har Windows/Mac/Linux. har du windows eller? med windows7 (og vista?) skriver du CMD, der du trykker på "start" knappen da dukker command prompt opp finner det også under alle programmer - tilbehør - ledetekst der må du finne frem til mappen du pakket ut filene Lenke til kommentar
mrk0 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 jeg er helt ny på dette.. men hva er ROM? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) trenger hjelp... har kommet til at fastboot kjem opp på skjermen (usb er ikkje tilkobla), men finner ikkje ut kor eg skal skrive det greiene: 3. I terminal vindu/command prompt, skriv enten step1-windows.bat , ./step1-mac.sh eller './step1-linux.sh' alt etter om du har Windows/Mac/Linux. har du windows eller? med windows7 (og vista?) skriver du CMD, der du trykker på "start" knappen da dukker command prompt opp finner det også under alle programmer - tilbehør - ledetekst der må du finne frem til mappen du pakket ut filene har windows 7. skal eg ha telefonen kobla til mobilen mens eg har backknappen saman med powerknappen? Prøvde å skrive inn "step1-windows.bat" men det skjedde ingenting. Setter pris på hjelpen kewell korleis finner eg mapp, kva meiner du? Endret 4. mai 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) har laget et 2.5 punkt det skjedde absolutt ingenting når du skrev inn kommandoen? høres ut som du ikke er på rett sted da har du prøvd å bare trykke på .bat filen og se hva som skjer da? ser ut som det fungerer like greit når jeg tester nå...... Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) har laget et 2.5 punkt det skjedde absolutt ingenting når du skrev inn kommandoen? høres ut som du ikke er på rett sted da har du prøvd å bare trykke på .bat filen og se hva som skjer da? ser ut som det fungerer like greit når jeg tester nå...... får det ikkje til..... når den blir kobla til pc, kjem det bare ein forvrengt koble til lyd. Høres ut som om den feilar. Det kjem heller ingen nye diskstasjonar o.l. kan jau ikkje trykke på nokon .bat fil om den ikkje kjem opp som ein disk eller noko..? vil gjerne rote mobilen, men trur du må gå endå meir ned i detalje. EDOT: når eg kjører CMD står det "C:\Users\ondskap>" Endret 4. mai 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) gjorde du det her først? Først gå inn på telefonen og innstillinger , velg appliksjoner, utvikling, og sett en HAKE på usb-debugging) har du brukt HTC sync før? vist ikke prøv å laste ned, da du trenger vist driverene til telefonen http://www.htc.com/europe/SupportViewNews.aspx?dl_id=933&news_id=631 .bat filen ligger i ZIP filen du har lastet ned?!? 250mb Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) gjorde du det her først? Først gå inn på telefonen og innstillinger , velg appliksjoner, utvikling, og sett en HAKE på usb-debugging) har du brukt HTC sync før? vist ikke prøv å laste ned, da du trenger vist drivene til telefonen http://www.htc.com/europe/SupportViewNews.aspx?dl_id=933&news_id=631 .bat filen ligger i ZIP filen du har lastet ned?!? 250mb aldri brukt HTC syns før; min første HTC telefon. Den mappa du hadde lagt ut, som eg lasta ned "rooteupdate" er på 120mb... Har lasta ned ein anna frå han som opprinneleg toota telefonen, og den er på ca 250mb (r4-desire-root) så kva skal eg gjere med HTC syns? Endret 4. mai 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) rooteupdate.zip ja, den legger du bare rett på SD kortet som vi snakket om r4-desire-root.zip, den pakker du ut og legger på feks c:/root på PCEN der ligger .bat filene du skal bruke htc sync laster du ned og instalerer, tror du kanskje trenger driverene der Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 r4-desire-root.zip, den pakker du ut og legger på feks c:/root på PCEN Tror det er lettere for deg om du pakker de ut til c:/users/ondskap Da slipper du å bla deg frem til filene i cmd.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 r4-desire-root.zip, den pakker du ut og legger på feks c:/root på PCEN Tror det er lettere for deg om du pakker de ut til c:/users/ondskap Da slipper du å bla deg frem til filene i cmd.. veit ikkje korleis eg kan bla i cmd. Men det du sa ser ut til å funke! oppdaterer etterpå. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 faen! Kva har eg gjort nå? Det var bare ein logo av HTC midt på skjermen, samma som var under updaten. Kobla ut ledning, og då kjem nesten den vanlege menyen. det står bare "RUU" der. Sammen med den infoen øverst i venstre hjørne. skal eg bare koble ut batteriet å gjera det igjen eller? Er redd forå øydelege telefonen. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Ja. ser andre har fått samme error, men alt er egentlig OK, og det er bare å fortsette med guiden Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Skjedde bare det samme igjen. Skal prøve å lage ei mappe i C:\Users\ondskap\root men korleis kjem eg inn der i CMD? Trur den kanskje feilar på grunn av at det er ein haug med andre mapper der? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) det er mulig.......... bare skriv cd root men har du prøvd videre på guiden? det er mulig alt er OK likevel du skal bare få device not found vist det ikke gikk, vist du prøver punkt 4/5 du kan også prøve en annen usb port. ikke bruk en usb hub heller Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) samme skjer fortsatt... når eg prøvar å fortsett med guiden, så kjem det opp eit bilde av mobilen med ein stor trekant med ein utropsteiken i. Nå begynnar eg seriøst å få panikk.. EDIT: det kjem opp device not found. Sjå bilde Endret 4. mai 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) det er helt normalt det bildet! det SKAL komme frem da kobler du til kabel da skriver du step2-windows edit: ja, da fungerer det ikke som det skal på step1 Leser om 2 andre som har samme problem. veldig merkelig Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Homer Simpson Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Sitter litt fast, kommer ikke forby der med bildet av en mobil med fare tegn. Har skrevet inn "step2" greien men ingenting skjer. Anyone? S Edit: ser ut som det er et felles problem for mange windows 7 64bits brukere-.- Endret 4. mai 2010 av Homer Simpson Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) kan ikkje brukas på 64bit. Det som var problemet mitt! Nå er telefonen min roota, takk for det Kewell =) Så da er spm. mitt, korleis får eg tilgang til payed apps? Endret 4. mai 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 marketenabler ligger nå i post 2 bruker feks. astromanager du finner på market til å instalere .apk filen bare legg .apk filen på SD kortet, jeg har en mappe som heter /apk , lett å huske Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) sånn sjekker dere om A2SD fungerer som normalt. Apps/spill skal legge seg på SD kortet uten noe mer tull ball vist dere følgte post 2. sjekk også på innstillinger - lagring på SD kort. Det SKAL forsvinne litt MB pga cache, men du får iallfall plass til MYE mer apps/spill nå 1. last ned gscript lite 2. lag et script som heter A2SD.sh legger det i en mappe du kaller /gscript #!/system/bin/sh #Set all Paths to Check appsfld=/data/app appsprvfld=/data/app-private dalvikfld=/data/dalvik-cache #Get Sizes (even before checking) appsize=$(du -Lsh ${appsfld} | sed 's/\([0-9]*\)\(.*\)/\1/') appprivsize=$(du -Lsh ${appsprvfld} | sed 's/\([0-9]*\)\(.*\)/\1/') dcachesize=$(du -Lsh ${dalvikfld} | sed 's/\([0-9]*\)\(.*\)/\1/') #Do the Magic! if [ -h $appsfld ]; then echo -e "/data/app is a symlink.............OK ("$appsize"MB)" if [ -h $appsprvfld ]; then echo -e "/data/app-private is a symlink.....OK ("$appprivsize"MB)" if [ -h $dalvikfld ]; then echo -e "/data/dalvik-cache is a symlink....OK ("$dcachesize"MB)" echo -e "\nAPPS2SD is working with dalvik-cache!\n" totalsize=$(( $appsize + $appprivsize )) totalsize=$(( $totalsize + $dcachesize )) echo -e "\nAPPS2SD is saving you "$totalsize"MB of Internal Mem" elif mount|grep dalvik-cache > /dev/null; then echo -e "/data/dalvik-cache is a bind-mount.OK ("$dcachesize"MB)" echo -e "\nAPPS2SD is working with dalvik-cache!\n" totalsize=$(( $appsize + $appprivsize )) totalsize=$(( $totalsize + $dcachesize )) echo -e "\nAPPS2SD is saving you "$totalsize"MB of Internal Mem" else echo -e "\nAPPS2SD is working without dalvik-cache!\n" totalsize=$(( $appsize + $appprivsize )) echo -e "\nAPPS2SD is saving you "$totalsize"MB of Internal Mem" echo -e "\nYou could save a further "$dcachesize"MB by moving the" echo -e "Dalvic-Cache across with the modified APPS2SD Script!" fi fi else echo APPS2SD is NOT working! totalsize=$(( $appsize + $appprivsize )) totalsize=$(( $totalsize + $dcachesize )) echo -e "You could save "$totalsize"MB by using APPS2SD with" echo -e "the Dalvik-Cache mod!" fi exit 0 3. ser det sånn ut er alt OK Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå