kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) !!!!! GUIDEN ER LAGET TIL R5 AV MODACO!! IKKE R6!!!!!!! Hvordan roote HTC desire med WINDOWS/MAC ELLER LINUX DU TRENGER IKKE GOLDCARD VIST DU HAR KJØPT TELEFONEN DIN ULÅST, DVS DEN KAN BRUKES PÅ ALLE TYPER SIMKORT, OG JEG HAR DERFOR DROPPET DET PUNKTET Windows 64bit anbefales IKKE, selv om det er rapportert problemer med både 32 og 64 bit av windows7 Filer finner du her http://bit.ly/aEmU1Z (Direkte link til filer kommer snart.....) Det ligger nå 2 typer, en til 0.75 og en til 0.80 bootloader, les spørsmål og svar nedenfor) Først gå inn på telefonen og innstillinger , velg appliksjoner, utvikling, og sett en HAKE på usb-debugging) vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjorde det 1. skru av din HTC desire , skru på SAMTIDIG som du holder inne ”back” knappen. Du skal da se ”fastboot” på skjermen 1,5. Koble telefon til PC 2. I terminal vindu/command prompt, skriv enten step1-windows.bat , ./step1-mac.sh eller './step1-linux.sh' alt etter om du har Windows/Mac/Linux. 3. skru på din mobil med å trykke av/på og samtidig volum NED knappen , hold den ned til du ser HBOOT 4. Velg RECOVERY (med volumknappen og trykk av/på for rett valg) det vil nå komme bilde av en mobil og varseltrekant. det er HELT normalt 5. I terminal vindu/command promt, skriv enten step2-windows.bat , ./step2-mac.sh eller ./step2-linux.sh 6. velg nå Wipe Data/Factory Reset med den optiske kulen 7. velg Flash ZIP from SDCard (der skal rootedupdate.zip ligge ) 8. reboot device Gjennom PC går det fint å bare trykke 2 ganger på .bat filen så starter hele prosessen, slipper gå gjennom command prompt. Men da får du ikke se hva som gikk galt vist det ikke fungerer Spørsmål: Hvordan vite om jeg trenger goldcard eller ikke? Svar: Sjekker du programvare info på telefonen og har 1.XX.405.X , så slipper du goldcard Spørsmål: jeg vil legge inn ny rom. hva gjør jeg? Svar: Når du vil legge inn custom rom, velger du den nye costum rom .zip filen(istedenfor rootedupdate.zip). Du begynner fra punkt 3 Spørsmål: Vil denne guiden fungere på alle Desire telefoner? Svar: du MÅ ha bootloader 0.80 eller lavere og Rom version 1.21.xxx.x eller lavere(du sjekker det med med å skru av Desire, skru den på med å holde INNE "back" knappen. på 2 linje står det HBOOT, det skal da stå 0.80 eller lavere. Howto: Unroot your HTC Desire to stock Costum roms finner du her Endret 25. juni 2010 av kewell79 1 Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Anbefaler roms som allerede har A2SD, så du slipper legge disse inn manuelt, da trenger du bare gjøre følgende nedenfor. ( Begynn med punkt 4. for å komme til recovery Sånn setter du opp A2SD: While in Recovery, using the optical trackpad, now select "Partition sdcard" -> "Partition SD" and issue a SWAP=0, EXT2=512, FAT32=<remaining> partition command (read carefully the instructions provided on-screen by the procedure, you'll have to use the volume keys too, here).Find and issue the "SD:ext2 to ext3" command. Go back to the Recovery Console main menu and select "Reboot system now". While rebooting, unplug the Desire from the USB port. *Note that this will format your whole SD card. Make a backup before doing this if you need. marketAccess Lastes ned her Endret 8. juni 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Stilig! Lurer på om jeg skal gjøre snart, jeg også.. Men, lurer på et par ting; 1) Kunne du lagt inn i førsteposten hvordan du kommer tilbake til "originalt" også? Og 2) Er det slik at har du rootet så er den rootet.. Jeg kan ikke så mye om det, men det jeg lurer på er, siden det er snakk om forskjellige ROM og sånn, er det slik at noen ROM er bedre enn andre? Noen ROM i et tidlig stadium og man må "roote" flere ganger for å få "siste brukbare versjon" som ikke inneholder barnesykdommer, osv!? Flott guide og initiativ! Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 1. unroot guide ligger der nå, på engelsk, rimelig enkelt å skjønne. 2. Alle lager sine egne rom, med forskjellige preg. Fjernet litt og legger til noe osv. Lager rom som er raskere enn orginal forseksempel. Så kommer version 1.1, 1.2 osv Så når ny rom skal legges inn følger du fra punkt 4, rimelig enkelt og raskt gjort. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvor finner man roms, og hvilke fordeler får jeg ved å roote? For jeg er fornøyd.med tlf som deen er. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har HTC Desire. Hva vil det si å roote den? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hvor finner man roms, og hvilke fordeler får jeg ved å roote? For jeg er fornøyd.med tlf som deen er. puttet inn en link nå.....sjekk divers roms og se hva som er forskjellene akkurat nå har jeg wifi tether som jeg da får 3G mulighet på min Ipad(uten 3G støtte) Marketenabler som gjør at jeg får kjøpt apps og spill og A2SD som gjør at alle apps/spill legger seg på SD kortet og ikke intern minne på telefonen jeg kan fjerne oppstarts lyden til HTC når jeg starter mobilen(som er ganske irriterende) jeg kan rettogslett få mobilen til å bli akkurat som jeg ønsker den. får nok også android 2.2 lenge før HTC selv greier å få den offisielt ut Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Kan man på noen måte fucke opp mobilen når man gjør dette? Det å legge appsene på SD korte er noe jeg har veldig lyst til. Så får se om jeg får teste dette når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 kva slags rom er intigrert i updaten? og kva anbefalar du? Altså må ha noko som funkar 110% Det eg trenger er eigentleg: Market enabler, apps2Sd Er det samme kor eg legger zip. fila? og eg beheld alt som er på minnekortet? det er bare alt av innstillingar på telefonen som blir whipa? Fin guide btw Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Nei, det skal VELDIG MYE til. bare følg guiden sånn passe nøye så går det greit Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Fin guide Kewell Tror jeg må roote min snart ja.. Jeg så en video på youtube for en stund siden der de hadde rootet n1. De hadde et program som justerte klokke-hastighet på cpu ned når den var i "sleep mode" for å spare strøm.. kunne og klokke opp endel. Noen som har testet dette .. ev vet hva programmet heter ? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 kva slags rom er intigrert i updaten? og kva anbefalar du? Altså må ha noko som funkar 110% Det eg trenger er eigentleg: Market enabler, apps2Sd Er det samme kor eg legger zip. fila? og eg beheld alt som er på minnekortet? det er bare alt av innstillingar på telefonen som blir whipa? Fin guide btw Skreiv rett før deg, så du fekk det sikkert ikkje med deg. Trenger virkeleg svar Lenke til kommentar
monsenroger Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hva er goldcard? Lurer jeg og på Endret 4. mai 2010 av monsenroger Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Les om Goldcard her: http://android.modaco.com/content/general-discussion/305672/creating-a-goldcard/ Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) kva slags rom er intigrert i updaten? og kva anbefalar du? Altså må ha noko som funkar 110% Det eg trenger er eigentleg: Market enabler, apps2Sd Er det samme kor eg legger zip. fila? og eg beheld alt som er på minnekortet? det er bare alt av innstillingar på telefonen som blir whipa? Fin guide btw Skreiv rett før deg, så du fekk det sikkert ikkje med deg. Trenger virkeleg svar .Zip filen legger du bare rett på SD kortet..ikke i noen mappe når du skal konfigurere A2SD(som jeg har skrevet om i post2), slettes hele minnekortet det du kan gjøre er å kopiere /backup mappen på SD kortet til PC, kopier tilbake til SD kortet og så bruker du "oppsett" (første gangen mobilen starter), da legges ting og tang tilbake. men du mister alle apps/spill selfølgelig. lag en liste over disse er lurt Endret 4. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 tenkte litt på denne rom'en: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=674688 Kewell, er dette ein 'safe' rom`? Og skal eg bare innstalere den slik som du har forklart over? Ved å legge zip. en inn på SD, for så å følge frå punkt 4? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 har ikke testet den, jeg bruker AhmgskMod Sense Rom v1 Ingen problemer med den......... du gjør først punkt 1 til 9 Så kan du prøve med rommen du nevner eller den jeg bruker Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 trenger hjelp... har kommet til at fastboot kjem opp på skjermen (usb er ikkje tilkobla), men finner ikkje ut kor eg skal skrive det greiene: 3. I terminal vindu/command prompt, skriv enten step1-windows.bat , ./step1-mac.sh eller './step1-linux.sh' alt etter om du har Windows/Mac/Linux. Lenke til kommentar
assmouse Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 da var min desire rooted..guiden funker utmerket. takker og bukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå